عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت:سرانه بودجه فرهنگی شیراز بسیار ناچیز است و در سال‌های گذشته بودجه فرهنگی شیراز بالغ بر 73 میلیارد تومان بود که تنها 23 میلیارد تومان از آن محقق شد، اظهار داشت: براساس سیاست ‌انقباظی شهرداری در بودجه‌ریزی، ردیف بودجه فرهنگی کاهش یافت.
کد خبر: ۶۵۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 03 September 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: لیلا دودمان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه سرانه بودجه فرهنگی شیراز بسیار ناچیز است و در سال‌های گذشته بودجه فرهنگی شیراز بالغ بر 73 میلیارد تومان بود که تنها 23 میلیارد تومان از آن محقق شد، اظهار داشت: براساس سیاست ‌انقباظی شهرداری در بودجه‌ریزی، ردیف بودجه فرهنگی کاهش یافت.

وی با بیان اینکه اهتمام شهرداری بر اتمام طرح‌های عمرانی است، خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی که برای شیراز در نظر گرفته شده بود با مبلغی بالغ بر 19 میلیارد تومان کاهش 73 درصدی داشت که پس از ارائه برنامه‌های این حوزه به 43 میلیارد تومان تبدیل شد.

دودمان با بیان اینکه سازمان فرهنگی در دوره‌های قبل جایگاه مناسب و کارکردی خود را نداشته است، افزود: تمرکز شورای شهر بر بخش فرهنگی است اما در سال‌های گذشته بر حوزه عمرانی تمرکز شده بود.

وی گفت: پس از برگزاری نظرسنجی از مردم مشخص شد که آسیب‌شناسی اجتماعی، بهبود زیرساخت‌ها، آموزش‌های فرهنگی و شهروندی، احیای بافت‌های تاریخی و ضرورت پاسخ‌گویی مسئولین از جمله درخواست‌های مردم است.

دومان بیان کرد: در مقایسه استان فارس با سایر استان‌ها مشخص شده که در استان فارس تنها 68 تا 72 مرکز فرهنگی _ ورزشی وجود دارد اما در یکی از استان‌های همجوار تنها 68 فرهنگ‌سرا وجود دارد.

وی عنوان کرد: باغ بانوان شیراز راه‌اندازی شده اما این باغ را تکه‌تکه کرده‌اند و بخش بلااستفاده از این پارک را به بانوان اختصاص داده‌اند.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ردیف بودجه سال 97 بیش از 8 رویکرد و 113برنامه فرهنگی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه شورا جای سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی نیست بلکه محیطی برای فعالیت اجتماعی در سطح جامعه است، گفت: شورا نباید بدون برنامه و شخص‌محور باشد بلکه باید برنامه‌محور‌ باشد.

دودمان با بیان اینکه باید قدر سرمایه‌گذاران را بدانیم و برایشان فرش قرمز پهن کنیم اما این فرش قرمز در شیراز پهن نشده است، گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری دچار مشکل است چون اگر مشکلی نداشت می‌توانستیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار