به بهانه دستور استاندار ایلام درخصوص فوق العاده مناطق جنگی ؛
اخیرا ستاد کل نیروهای مسلح در نامه ای خطاب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مناطق عملیاتی موضوع فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب و هوا ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم و دیگر موارد ذکر شده در این ماده را تعیین کرد. دراین بخشنامه مناطق استانهای درگیر تعیین شده و علیرغم درگیری کل استان کوچک ایلام در جنگ ،اما برخی از مناطق استان از شمول این خدمات خارج شده اند این درحالیست مناطق دورتری از استانهای همسایه نظیر خوزستان وکرمانشاه در شمول این بخشنامه قرار گرفته اند.
کد خبر: ۶۵۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 08 September 2018

تابناک ایلام ::یکی از موضوعاتی که همواره ذهن اغلب مردم استان را با خود درگیر کرده واتفاقا به دغدغه ذهنی مردم جای جای استان تبدیل شده ،تبعیض آشکار در برخورد با رویداد مهمی نظیر جنگ تحمیلی است.

رویدادی کاملا عریان که در پیشگاه ملت بزرگ ایران قرار داشته وجایی برای پوشاندن ویا غفلت از آن وجود ندارد. چرا که مردم استان در طول هشت سال دفاع مقدس ،پیشتر از نیروهای نظامی درصفوف اول دفاع مقدس ،جانانه از کیان کشور دفاع کردند.

 کسی نمی تواند رشادت های تاریخ ساز مردمان این دیار در تشکیل لشکر مردمی یازده امیرالمومنین (ع) و آزادسازی ارتفاعات میمک توسط عشایر غیور استان را فرموش کرده ویا صدای غرش هواپیماهای دشمن وبمبارانهای بی امان مناطق مسکونی استان چیزی ساده ای نیست که به این راحتی از صفحه اذهان ملت پاک شود.

اما متاسفانه علیرغم احترامی که برای پایداری و استقامت دیگر هموطنانمان در مناطق درگیر جنگ تحمیلی قایلم ،باید رک وپوست کنده این گلایه رابه گوش مسئولین مرتبط برسانیم که نگاه به کارنامه دفاع مقدس استان ایلام ،حتی در فیلمسازی دفاع مقدس و بزرگداشت عملیاتها ،یادمانهای شهدا وراهیان نور نگاهی کاملا تبعیض آلود است.

انگار نه انگار که استان ایلام با دارابودن بیش از 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بیشترین سهم از تجاوز رژیم بعثی و درخشان ترین کارنامه در دوران دفاع مقدس ر ابه خود اختصاص داده است ،نه تنها بزرگی وعظمت عملیات غرورآفرین آزادسازی مهران نتوانست همسان با آزاد سازی خرمشهر نمایش داده شود ،بلکه شرهانی وقلاویزان هم در سایه تبلیغات شلمچه وچذابه در عزلت مانده اند!

هرچند که واگذاری تمامی دنیا نمی تواند جای یک جوان را برای پدر ومادر بگیرد ، دردورنج های  یک اسیر در دوران اسارت را تسکین بخشد ویا مرحمی ولو کوچک بر دردها ومشقتهای یک جانباز شیمایی بشود ،اما اگر بنا بر تخصیص خدماتی به مردمان این مناطق  برای جبران ذره ای از سختی های آن دوران باشد، این تخصیص باید با عدالت همراه وتبعیض درآن جایی نداشته  باشد!

اخیرا ستاد کل نیروهای مسلح در نامه ای خطاب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مناطق عملیاتی موضوع فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب و هوا ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم و دیگر موارد ذکر شده در این ماده را تعیین کرد. دراین بخشنامه مناطق استانهای درگیر تعیین شده و علیرغم درگیری کل استان کوچک ایلام در جنگ ،اما برخی از مناطق استان از شمول این خدمات خارج شده اند، این درحالیست مناطق دورتری از استانهای همسایه نظیر خوزستان وکرمانشاه در شمول این بخشنامه قرار گرفته است.

دراین بخشنامه مناطقی از استان نظیر ؛ایوان، ابلام، صالح آباد، ملک شاهی، مهران، دهلران و موسیان درشمول این طرح قرار گرفته وبا وجود شواهد  غیر قابل انکار برای اثبات درگیری دیگر شهرستانهای همچون ؛ آبدانان ،بدره ،دره شهر ، سیروان وچرداول نام این شهرستانها از شمول این طرح خارج شده اند .

اگرچه استاندار ایلام اخیرا در دستور به معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام مکاتبات صورت گرفته در خصوص سهمیه فوق العاده مناطق جنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ایجاد و برقراری سهمیه مذکور پیگیری های لازم را خواستار شده اند ،اما می طلبد شخص استاندار که پیگیری های مهمی را با مدیران ارشد کشوری در حوزه های مختلف در دستور دارند،با خارج نمودن این موضوع از یک دستور درون جلسه ای ،وقتی را  نیز به این مهم اختصاص ودر دیدار با فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح  ،زمینه لحاظ نمودن سایرمناطق استان در این طرح را فراهم آورند.این گونه می توان حق مردم استان را گرفت !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهنام بخشنده فرج پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
موافقم.برقراری فوق العاده ی مناطق جنگی باید شامل تمام مناطق استان ایلام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار