سال گذشته و مروری بر حاشیه انتخاب استاندار جدید گیلان؛
تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس معتقد است استاندار باید فردی بومی باشد و در شرایطی که نماینده ولی فقیه گیلان، نمایندگان مجلس، جناح‌ها، احزاب و سیاستمداران بزرگ این استان روی برخی افراد برای استانداری اجماع کرده‌اند، دولت نباید گزینه‌ای غیربومی معرفی کند.
کد خبر: ۶۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۲ 10 September 2018
مخالف صد در صد استاندار و مدیران غیربومی در استان هستم
 

 

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تا قبل از انتصاب سالاری به‌عنوان استاندار گیلان مخالف کرده گفت: مقاومت‌ها در تعیین استاندار غیربومی تمام‌شده و اکنون به‌عنوان نماینده مردم موظفم از استاندار جدید دولت در گیلان حمایت کنم.

محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بابیان اینکه مخالف صد در صد انتخاب استاندار و مدیران غیربومی در گیلان هستم، اظهار کرد: به‌هیچ‌وجه نمی‌توانم قبول کنم استانی که این‌همه مدیر توانمند دارد برای تعیین استاندارش متوسل به استان دیگر بشود.

وی بابیان اینکه گیلان به‌تناسب اینکه آدم‌های بزرگی دارد باید مدیر گیلانی در رأس استانش داشته باشد، افزود: گیلان با استان‌های بوشهر، سیستان و خیلی از استان‌های دیگر فرق می‌کند چون مدیران و استعدادهای گیلانی زبان زد هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تا این لحظه برای تعیین استاندار غیربومی مقاومت کردیم اما سیاست دولت این‌گونه بود و ما این انتصاب را نیز پذیرفته‌ایم، گفت: به‌عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانم از استانداری که دولت انتخاب کرده حمایت کنم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه اعتراضات زیادی در این راستا داشته‌ام، خاطرنشان کرد: مقاومت‌ها اکنون تمام‌شده و امروز سالاری استاندار همه‌ی گیلانیان است و همه باید از وی حمایت کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه استاندار جدید گیلان باید مطالعه در خصوص گیلان داشته باشد تا آن را بشناسد، مطرح کرد: گیلان با بوشهر فرق زیادی دارد و این استان با مشکلاتی که دارد نیازمند عزم قوی و اراده‌ای مستحکم است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بابیان اینکه ما از سالاری مدیریت توانمند و قاطع شنیده‌ایم و سراغ داریم، افزود: باید با حمایت‌های خود منتظر حرکت‌های مثبتی در راستای رشد و شکوفایی استان بود.

 

آیا گیلان برای استاندار بومی دچار قحط الرجال است؟

حرف تازه – روز چهارشنبه محمد علی نجفی،با رای هیئت دولت به عنوان استاندار جدید البرز منصوب شد تا علیرغم میل باطنی وی ، مردم و صاحب نظران استان، سرزمین مادری خود را در حالی که موفقیت های بسیاری را طی مدیریتش در این استان به ثبت رسانده بود ترک کند.

در هفته های گذشته و پس از اخذ رای اعتماد پرحاشیه رحمانی فضلی از نمایندگان مجلس،بحث هایی پیرامون جابجایی و تغییر چند استاندار نقل محافل مختلف سیاسی و رسانه ای شد و گیلان در لیست استان هایی قرار گرفت که می بایست تغییر بالاترین سطح مدیریتی را شاهد باشد.

اگر از درز جزئیات خبر تغییر استانداران و ملتهب شدن جو سیاسی استان ها توسط وزارت خانه ای که یکی از وظایفش برقراری آرامش سیاسی است عبور کنیم،مشخص شدن دقیق احکامی که قرار بود در جلسه هیئت دولت و به ریاست رئیس جمهور مطرح و صادر شود را می توان یک بی نظمی سیاسی دانست.

با این حال همه چیز همانند اخبار از پیش منتشر شده جلو رفت و در جلسه هیئت دولت محمد علی نجفی به عنوان استاندار البرز منصوب شد.

گیلان یکی از استان هایی بود علیرغم وجود مشکلات فراوان، روحانی را با رای ۷۰ درصدی مردم در پاستور ماندنی کرد و شایسته بود رئیس جمهور این دید مثبت مردم گیلان را با استمرار ثبات مدیریتی در این استان جبران کند.در ۴ سال گذشته استاندار بومی گیلان با اشراف به چالش ها و فرصت ها در این استان موفق شده بود اکثر شاخص های اقتصادی،فرهنگی و سیاسی را ارتقا بخشیده و محبوبیت دولت را در بین گیلانیان افزایش دهد.درحالی‌که به نظر می رسید تیم دولت در گیلان برنده بود، وزیر کشور به ترکیب تیم برنده دست زد و حالا مردم استان نگران شرایط آینده هستند.نگرانی که با انتشار خبر انتصاب استاندار غیربومی و نا آشنا با ظرفیت های استان دو چندان شده است.

گفته شده وزارت کشور سالاری استاندار بوشهر در دولت یازدهم را برای قرار گرفتن در راس مدیریت استان گیلان در نظر گرفته است.سالاری استاندار استانی بوده است که تنها یک سوم شهرستان رشت جمعیت دارد و از نظر شرایط اقلیمی،اقتصادی،سیاسی و… تفاوت های گسترده ای با گیلان داشته و بدیهی است در صورت انتصاب وی در این پست علیرغم همه توانایی ها،باید ماه ها از وقت خود را صرف شناخت استان و فرصت و چالش های پیش رو بکند که موجب رکود و سرگردانی مدیریتی در استان خواهد شد.

در روز های گذشته پس از اینکه توصیه نماینده ولی فقیه و نمایندگان گیلان مبنی بر ابقای نجفی در استان عملی نشد حالا موجی از مخالفت ها در پی تصمیم برای انتصاب استاندار غیربومی در گیلان به راه افتاده و اقشار مختلف مردم با بیم و امید اخبار تغییرات مدیریتی در استان را دنبال می کنند.

حالا و با این همه سوال قابل تامل شاید این باشد که در گیلانی که نزدیک به ۲ میلیون و نیم نفر جمعیت دارد،یک مدیر شایسته برای تصدی پست استانداری این استان وجود ندارد ؟

 

گیلان به‌هیچ‌وجه تعیین استاندار غیربومی را نمی‌پذیرد

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه استان به‌هیچ‌وجه تعیین استاندار غیربومی را نمی‌پذیرد، گفت: مجمع نمایندگان گیلان اعم از موافق و مخالف دولت بر ابقای نجفی در استانداری وحدت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در لنگرود به جلسه اخیر مجمع نمایندگان گیلان با نوبخت، رئیس سازمان‌برنامه‌وبودجه کشور اشاره داشت و اظهار داشت: نوبخت ممکن است تصمیم‌گیرنده قانونی در خصوص تغییر استانداران نباشد اما به جهت اینکه گیلانی و عضو مؤثر در دولت هست نمایندگان گیلان از وی متوسل شدند تا نگاهشان به تعیین استاندار جدید گیلان ویژه باشد.

وی بابیان اینکه نوبخت باید به استان کمک کند و برای تعیین استاندار جدید برای گیلان حساسیت بیشتری به خرج دهد، افزود: مجمع نمایندگان گیلان به‌هیچ‌وجه استاندار غیربومی را نمی‌پذیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه استان گیلان یک استان ویژه است و سازوکاری متفاوت با سایر استان‌ها دارد، گفت: تعیین استاندار غیربومی به معنای این‌که ناتوان در اجرای امور استانداری باشد نیست بلکه شناخت استاندار غیربومی از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی استان زمان‌بر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است استاندار غیربومی از جهاتی قوی‌تر از استاندار فعلی نیز باشد اما تعیین استاندار جدید برای گیلان بایدی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به موافقت اعضای مجمع نمایندگان گیلان از عملکرد نجفی، استاندار فعلی گیلان اشاره داشت و اظهار کرد: همه‌ی نمایندگان موافق و مخالف دولت از عملکرد استاندار فعلی راضی هستند و خواستار ابقای نجفی در گیلان هستند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه همه‌ی نمایندگان گیلان در استاندار بودن نجفی وحدت رویه دارند، گفت: در کمترین استانی از کشور به اذعان نوبخت پیش‌آمده که مجمع نمایندگان از استاندار وقت راضی باشند چون همه‌ی استان‌ها خواهان تغییر و تعیین استاندار جدید هستند.

 

آیا عملکرد استاندار غیربومی گیلان فوق العاده بوده که مخالفان سالاری سکوت کرده اند یا ماجرا چیز دیگری است!؟ / مخالف صد در صد استاندار و مدیران غیربومی در استان هستم! / گیلان به‌هیچ‌وجه تعیین استاندار غیربومی را نمی‌پذیرد / آیا گیلان برای استاندار بومی دچار قحط الرجال است؟ / آلرژی مردم گیلان به استاندار غیربومی! / گیلان یک پارچه مخالف این گزینه غیربومی(سالاری) شده است! +مخالفت نماینده سابق ولی فقیه، نوبخت و غالب اعضای مجمع نمایندگان گیلان با گزینه غیر بومی وزارت کشور / در پایان: برخلاف ادعای نوبخت,یک غیربومی استاندار گیلان شد!

 

آلرژی مردم گیلان به استاندار غیربومی

با شروع به کار دولت دوازدهم و پس از تعیین هیات وزیران، بحث تغییر استانداران برخی از استان ها هم در دستور کار دولت قرار گرفته است که در این بین گزینه های مختلفی برای استان ها مطرح می شود. یکی از استان هایی که بحث جابه جایی استاندار در آن مطرح میباشد استان گیلان است، این درحالی است که حضور محمدعلی نجفی در این سمت موجب رشد تمامی شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در 4 سال گذشته شده است و باتوجه به سابقه نامیمون مدیران غیربومی در راس استان، مردم گیلان نسبت به این تغییر نگران هستند.

تحول در وضعیت اقتصادی

تابناک گیلان نوشت: تنها در 4 ساله حضور نجفی در مسند استانداری بالغ بر 8040 پروژه عمرانی و تولیدی در استان به بهره‌ برداری رسید و همچنین حجم سرمایه گذاری داخلی با افزایش چشمگیر از 1500 میلیارد تومان در سال 92 به 5000 میلیارد تومان در سال 95 رسید.

در بخش شیلات ظرفیت نصب قفس پرورش ماهی در دریا در سال 95 برای استان به حدود 10 هزار تن رسید.

طی هفته دولت امسال هزار و 174 پروژه عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 226 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در سال گذشته بالغ بر 800 پروژه با اعتباری بیش از 3 هزار و 422 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که مجموع پروژه های افتتاحی نسبت به سال قبل تر رشد 192 درصدی داشته است.

در سال 95 ،بالغ بر621 میلیون دلار و 500 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی و 182 میلیون دلار سرمایه گذاری دولتی در استان انجام شده و همچنین بالغ بر 350 میلیون دلار سرمایه گذاری درحال جذب به استان است.

نرخ بیکاری استان در آغاز دولت یازدهم 15.6 و رتبه گیلان پنجمین استان بیکار کشور بود که این شاخص در سال 95 به 11.3 درصد رسید و رتبه گیلان به جایگاه دهم ارتقا یافت.

همچنین بر اساس آمار در 4 سال گذشته گیلان رتبه اول بهبود فضای کسب و کار را در کشور کسب کرده است که یکی از عوامل اصلی آن تشکیل کارگروه رفع موانع تولید با ابتکار محمدعلی نجفی بود که مورد الگو برداری سایر استان ها نیز قرار گرفت.

در بخش کشاورزی میزان فرآوری محصولات کشاورزی از 1.7 میلیون تن در آغاز دولت یازدهم به 2.6 میلیون تن در سال گذشته رسید.همچنین 4 هزار باغ چای در استان احیا و قیمت خرید برگ سبز 108 درصد رشد پیدا کرد.

گازرسانی به روستاها،افزایش ضریب نفوذ اینترنت خانگی و بی سیم،افزایش تولید برنج،افتتاح سدها،ساخت و توسعه چند بیمارستان،کسب رتبه اول در جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید،رشد صادرات از گمرکات گیلان،بهبود شاخص های اقتصادی منطقه آزاد انزلی و... از جمله موارد دیگر مدیریت موفق نجفی در گیلان است.

ارتقاء شاخص های فرهنگی استان

استان گیلان با مدیریت استاندار بومی موفقیت های چشمگیری در بخش فرهنگی و هنری را به ثبت رسانده است.تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از 533 کانون در سال 92 به 863 در سالجاری رسید و درحالی‌که درآغاز دولت تنها 653 قاری قرآن در استان فعالیت می کردند این آمار هم اکنون به شش هزار و 500 نفر رسیده است.همچنین تعداد خانه های قرآن در استان در این مدت تقریبا دو برابر شده است.

آموزشگاه های هنرهای تجسمی نیز از 109 عدد در سال 92 به 130 آموزشگاه تا سال جاری افزایش یافته است.

مضاف بر این در دولت دهم یک هزار و ٨٣١ عنوان کتاب در گیلان منتشر شد که این آمار در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید به دو هزار و ٣٩١ عنوان رسید که رشد 30 درصدی را نشان می دهد.

۸۰۴ نوبت موسیقی از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ اعم از سنتی و پاپ در استان گیلان اجرا شده که این رقم نسبت به ۲۸۴ مورد چهار ساله دولت دهم، از رشد ۱۸۳ درصدی برخوردار است.

از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ ، تعداد ۵۵۶ عنوان نمایش در استان گیلان تولید شده که این میزان، نسبت به ۴۳۱ نمایش تولید شده در چهار سال دولت دهم، از رشد ۲۹ را نشان می دهد.تعداد تماشاگران کنسرت ها نیز از ۱۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در چهار سال دولت دهم، به ۴۳۹ هزار و ۷۹۳ نفر در این دوره رسیده که این اعداد نیز حاکی از رشد ۲۴۷ درصدی تعداد تماشاگران کنسرت موسیقی در استان است.

دستاوردهای سیاسی: گیلان استان کنسرت و سخنرانی

درحالی‌که بسیاری از استان ها با مشکل لغو سخنرانی های سیاسی و کنسرت ها و حتی حمله به مدعوین طی 4 سال گذشته روبرو بودند.گیلان از جمله معدود استان هایی است که حتی یک کنسرت یا سخنرانی در آن لغو نشد.

اعتدالگرایی محمد علی نجفی و همراه با درایت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان موجب شد به دور از هرگونه درگیری سیاسی فضایی توام با آرامش برای مردم و احزاب فراهم شود.

افزایش چشمگیر تعداد تشکل های سیاسی و اجتماعی،ارائه لیست های متنوع در انتخابات،افزایش تعداد جلسات و آزادی احزاب و... همه از موفقیت نجفی در ایجاد آرامش سیاسی در این استان دارد.

حمایت همه جناح ها از استاندار گیلان

میانه روی محمدعلی نجفی موجب شده تا اکثر جریان های موافق و مخالف دولت به تمجید از عملکرد وی پرداخته و خواستار ابقای وی در گیلان شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در روزهای گذشته با قدردانی ار استاندار گیلان عشق و علاقه موجود در دکتر نجفی برای حل مشکلات مردم و عمران و آبادانی استان را زبانزد دانست و گفت:"نوع مدیریت ایشان به نحوی است که وحدت و همدلی بسیار خوبی در استان وجود دارد."

نماینده ولی فقیه در گیلان هم هفته گذشته با حمایت از استاندار گیلان گفت: محمدعلی نجفی استاندار تلاش بسیاری انجام داده و هشت هزار پروژه را در استان به بهره‌برداری رسانده است.

مهرداد لاهوتی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رحمانی فضلی قصد دارد محمدعلی نجفی را به عنوان استاندار البرز منصوب کند گفت: مردم،ائمه جمعه و نمایندگان استان خواهان ابقای نجفی در استان گیلان هستند و خود وی هم مایل به این جابجایی نیست.

حتی ولی داداشی و جبار کوچکی نژاد نمایندگان طیف اصولگرای گیلان نیز در مصاحبه های مختلف خواستار ابقای نجفی در استانداری گیلان شده اند، مدیران و نمایندگان و گروه های اصلاح طلب و اعتدالگرا هم که جای خود دارد.

آلرژی مردم گیلان به مدیران غیربومی

پس از اینکه عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اعلام کرد که قرار است مصطفی سالاری استاندار بوشهر قرار است به عنوان استاندار گیلان منصوب شود، موجی از اعتراضات در بین شخصیت‌های سیاسی، احزاب و مردم استان به‌راه افتاده تا آنجایی که کمتر رسانه‌ای در استان پیدا می‌شود که با نگرانی به این موضوع نپرداخته باشد. جمعی از مردم استان در شبکه‌های اجتماعی با تشکیل کمپین و تلاش برای ترند کردن هشتگ های حمایت از نجفی و مخالفت با گزینه غیر بومی خواهان ابقای استاندار گیلان شدند.

در حالی‌که شدیدترین انتقادات نسبت به دولت به دلیل عدم استفاده از زنان در کابینه مطرح است حذف استانداران اعتدالی و اصلاح‌طلب توسط رحمانی فضلی می‌تواند چالش جدیدی را برای دولت دوازدهم ایجاد کند.

 

گیلان یک پارچه مخالف این گزینه غیربومی(سالاری) شده است!

 

تا این لحظه نام چهار نفر بیش از هر کس دیگری به عنوان کاندیداهای تصدی پست مهم استانداری گیلان به گوش می خورد. در این گزارش مروری داریم بر سوابق این کاندیداها و مخالفان و موافقانشان. شاید با خواندن سوابق این کاندیداها و مقایسه شان با همدیگر راحت تر بتوان به اصلح ترین گزینه برای بالاترین مقام اجرایی استان رسید. مقامی که می بایست سکان دار توسعه استان باشد.

سالاری تنها گزینه غیربومی برای استانداری گیلان است و البته جوان ترینشان. او تنها ۴۱ سال سن دارد و زاده شده در روستای دشت گورِ شهر شبانکارهِ شهرستان دشستانِ استان بوشهر. فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت اجرایی از دانشگاه بوردو فرانسه دارد. او اکنون دانشجوی دوره دکترای حقوق دانشگاه تهران نیز هست. وی در سال ۱۳۸۱ استخدام وزارت نفت شد و در این وزارت خانه به مدارج بالایی رسید تا اینکه با سفارش بیژن زنگنه ، وزیر نفت استاندار بوشهر شد. در سوابق سیاسی او تنها مسئولیت هماهنگی ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در مناطق جنوب کشور آمده است.


موافقان: مهم ترین موافق او رحمان فضلی ، وزیر کشور است. همانکه حکم سالاری رو به عنوان استاندار گیلان صادر کرد اما به سد محکم مخالفانش در استان برخورد و تا الان امضای این حکم متوقف شده است و این احتمال وجود دارد که سالاری هم به سرنوشت گزینه غیربومی وزارت کشور برای استانداری استان آذربایجان غربی دچار شود.
مخالفان: مهم ترین مخالفش ، آیت الله قربانی ، نماینده ولی فقیه در گیلان است. او صراحتا از عدم انتصاب یک استاندار غیربومی صحبت کرد و این مهم را از دولت خواست.

نمایندگان مجلس هم بارها بر ضرورت انتخاب یک استاندار بومی تاکید ورزیدند و هفت نفرشان هم که سه گزینه بومی خود را معرفی کردند. اصلاح طلبان هم مخالفان دیگر این انتصاب هستند. فعالان محیط زیست هم نگران حضور سالاری در گیلان و احتمال اکتشاف نفت و احداث پالایشگاه در دریای کاسپین و تخریب سواحل این دریا در استان گیلان هستند. ظاهرا گیلان یک پارچه مخالف این گزینه غیربومی شده است.

 

گیلان سکوی پرتاب مدیران غیربومی نشود
 
 
نماینده مردم رشت در مجلس معتقد است استاندار باید فردی بومی باشد و در شرایطی که نماینده ولی فقیه گیلان، نمایندگان مجلس، جناح‌ها، احزاب و سیاستمداران بزرگ این استان روی برخی افراد برای استانداری اجماع کرده‌اند، دولت نباید گزینه‌ای غیربومی معرفی کند.
 
 
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره انتخاب استانداران ازسوی وزارت کشور گفت: نحوه گزینش استانداران باید به گونه ای باشد که وفاق ملی در استان ایجاد کند از این رو وزارت کشور باید نظرات نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استانی و احزاب و جناح ها را مد نظر قرار دهد و با آن مخالفت نکند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به میزان بالای رأی گیلانی ها به روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اکنون تقاضای مردم دیده و پذیرفته شدن نظر آنها ازسوی دولت است چنانچه نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، احزاب و جناح های مختلف و سیاستمداران بزرگ که اصالت گیلانی دارند در خصوص استانداران به اجماعی رسیده و مردم نیز انتظار دارند نظر نمایندگان آنها مد نظر دولت قرار گرفته و به نوعی به خاطر انتخاب خود مورد تنبیه واقع نشوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه افرادی باید برای سمت استانداری مورد گزینش وزارت کشور باشند که همراه با دولت بوده تفکر ملی داشته باشند، عنوان کرد: لازم است گزینه استانداری دارای سوابق حداقلی در حوزه اجرایی بوده و بومی باشد البته بومی نه به معنای ژنتیکی بلکه منظور آشنایی با منطقه است که دولت باید افرادی را به عنوان استاندار معرفی کند که در طول عمر خود بارها به منطقه آمده و با ابعاد مختلف آن آشنایی داشته باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه اگر وزارت کشور بخواهد بی توجه به اجماع استانی که در گیلان شکل گرفته گزینه ای را معرفی کند که با منطقه نیز آشنایی نداشته باشد، قطعا به دنبال اختلاف است، گفت: در استان گیلان افرادی را به اولویت انتخاب کرده ایم که می توانند در مسند استانداری حضور یابند و با تمام استان آشنایی کافی دارند.

این نماینده مردم استان گیلان در مجلس عنوان کرد: استانی مثل گیلان دارای مدیران توانمند با سطح سواد بالا است که به حوزه کشاورزی، فرهنگ و آداب روستایی آشنایی دارند لذا اکنون که مردم نسبت به عدم استفاده از ظرفیت این استان در دولت گلایه مند هستند لازم است دولت با انتخاب استانداری بومی این گلایه مندی را برطرف کند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که مردم گیلان در تاریخچه خود خاطره خوشی از استانداران بومی دارند، بیان داشت: تا کنون تمامی استانداران گیلانقابل احترام بودند لذا نباید این زنجیره ازسوی وزارت کشور تخریب شده و باید به اجماع احترام بگذارد تا با انتخاب فردی غیربومی، محبوبیت روحانی در گیلان کاهش نیابد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با انتقاد از استفاده از گیلان به عنوان کارگاه آموزشی افرادی که قصد دارند در حوزه های اجرایی در آینده فعالیت کنند، گفت: گیلان نباید سکوی پرتاب مسئولان شود چرا که از این طریق پیشرفت ممکن نیست در حالی که گیلان باید با حضور افرادی مدیر و مدبر و آشنا به منطقه عقب افتادگی های خود را جبران کند.

وی همچنین با بیان اینکه نخستین راه آهن ایران در استان گیلان ساخت شد، اظهار د اشت: علیرغم این در حال حاضر آخرین استان هستیم که از نعمت راه آهن برخوردار می شویم و در این بین اگر فردی استاندار شود که با منطقه نیز آشنایی نداشته باشد و بررسی ها را از ابتدا آغاز کند، مانع پیشرفت پروژه خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه استان گیلان استانی چهارفصل است که ظرفیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: در ارزیابی های خود گزینه های بسیار خوبی را به وزارت کشور معرفی کرده ایم که حاصل اجماعی کاملا استانی است از این رو انتظار داریم این اجماع مد نظر وزارت کشور و دولت قرار گیرد./

 

در پایان...

 

پنج استاندار دیگر در جلسه امروز هیئت دولت مشخص شدند که در این بین نام سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان مشاهده می‌شود.

 

در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست روحانی آقایان بازوند، خدابخش، سالاری، سلیمانی و مقیمی به ترتیب به عنوان استانداران کرمانشاه، آذربایجان شرقی، گیلان، ایلام و تهران از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

سالاری متولد سال 1355 روستای دشت گور شهر شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان است که در دولت یازدهم استاندار بوشهر بود.

وی تحصیلکرده رشته حقوق تا مقطع کارشناسی ارشد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی دانشگاه بوردو فرانسه است همچنین دانشجوی دکتری رشته حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه تهران است و مسئولیت‌های متعددی در نفت و گاز و پارس جنوبی و شمالی در زمان مدیر عاملی کرباسیان و رضوی داشته است.

سالاری در سال ۸۸ بورس وزارت نفت شده و فوق لیسانس و دکترای مدیریت اجرایی از دانشگاه بردو فرانسه را اخذ کرده و در سال ۲۰۱۳ از رسانه دکتری خود در پاریس دفاع کرد.

وی همچنین سابقه عضویت در کارگروه ساختار قراردادهای نفت و گاز (با حکم زنگنه وزیر نفت) و ریاست پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار موسسه مطالعاتی بین المللی وزارت نفت را در کارنامه خود دارد.

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر اینکه بومی بودن از شاخصه‌های اصلی استاندار جدید در گیلان است از احتمال تعویق انتخاب استاندار گیلان خبر داده بود.

 

حال و با گذشت یک سال از این ماجراها باید از تمام مخالفان سالاری پرسید که آیا عملکرد استاندار غیربومی گیلان فوق العاده بوده که مخالفان وی سکوت کرده اند یا ماجرا چیز دیگری است!؟ 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
این استانداد رانت جو به استان گیلان تحمیل شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
یه چیزی به شما بگم‌ اصلن وزیران و استانداران و حتی فرمانداران این دولت خیلی خیلی مواضع مغرورانه و نابه خردانه میگیرند و مردم رو برده خود میدانند
در حالی که دولت مشروعیت خودرا از همین مردم گرفته است
استاندار سالاری یکی از ضعیف ترین و بداخلاق ترین استاندار دولت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
آه از بده بستانهای دولتی مردم رو نگران کرده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دولت خود هم نمیداند چه کار میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
استاندار چی بگم گیلان فنا شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
در همین گیلان و در همین دولت بخشدارانی هستند مست میشوند وبه مردم بی احترامی میکنند به والله زمان طاغوت هم این طور نبود
نمیدانم این بخشداران و فرمانداران از سوی اداره کل اطلاعات و یا وزارت اطلاعات استعلام نمیشوند
من از آقای روحانی و وزارت کشور گلایه ایی که دارم این بود کسی به غیر از سالاری کسی نبود استاندارش کنند
آقای روحانی دلم برای شما و کشور میسوزد که چرا استانداران رو که نماینده عالی هیت دولت در استانهای مختلف هستند از چهره های شاخص و توانمند و دارای اخلاق و ادب باشند انتخاب نمیکنید
عملکرد بد استانداران به خصوص استاندار گیلان انتقادهایی برای ریس جمهور ایجاد کرده است که مردم از این استاندار راضی نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
من با آقای سالاری کاری ندارم حرفم و سخنم با شخص ریس جمهور محترم کشورم است
آقای ریس جمهور آیا قرار نبود وزرا و استانداران رو از افراد متعهد و متخصص و کار بلد انتخاب کنید
آقای ریس جمهور آقای روحانی مردم به خاطر امید و تدبیری که فرمودید ملت به شما رای داد تا کشور رو به سوی پیشرفت و عدالت سوق دهید به نظر حضرتعالی با این استاندار گیلان میشود
گیلان پیشرفت نمایید این آقای استاندار انتصاباتی انجام میدهد دله هر ایرانی که به خاطره خاکش وطنش تعصب دارد از درون قلب ناراحت وغصه میخورد
من در سالهای گذشته چنین چیزی رو ندیده بودم آقای ریس جمهور میدانید در استان گیلان چه فرماندارانی و چه بخش دارانی داریم
خودتان بررسی کنید واقعن تاسف میخورید
خدا عاقبت همه مارو به خیر کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
بنام خدا
جناب آقای ریس جمهور با این تیمی که دارید نمیتوانید کشور رو به سمت رونق و اشتغال زایی و اقتصاد قوی سوق دهید در این گیلان استانداری به این سمت گماردین که به منافع کل مردم گیلان نیست
استاندار گیلان شخصی ایست منافع طلب و فامیل پرست
این استاندار تا توانست فامیل و دوستان خود را به نان و نوایی رساند
آقای روحانی و آقای وزیر کشور ملت گیلان از شما انتقادی تند علیه این استاندار را دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
عملکرد استاندار گیلان از ۲۰ بهش میدم ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
استانداری که نتواند نیروهای انقلابی از چپ گرفته تا راست رو دور خود جمع کند وبا آنان تعامل نماید او سیاستمدار نیست به درد استانداری نمیخورد
این شخص استاندار با خودش مشکل دارد چه برسد با دیگران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
استاندار ما مردم گیلان شمارو نمیخواهیم آقای ریس جمهور استاندار برکنار شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
نمایندگان محترم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ایران
با سلام و ادب و احترام
از آنجایکه استاندار گیلان به مردم شهید پرور گیلان در چند مورد بی احترامی و بی تربیتی کرده است از نمایندگان گیلان انتظار داریم سریعا از وزیر محترم کشور بخواهید استاندار گیلان را عزل نماید
البته متاسفانه این زحمات بی منتی که به آقای روحانی انجام دادیم
که بیش از ۷۰ درصد رای گیلان به آقای روحانی بود و آقای روحانی جواب مردم گیلان رو با انتصاب این استاندار گیلان را داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
ما این سالاری رو نمیخواهیم از روزی که آمده مردم گیلان بیکار شدند تمام پروژه های دولتی رو به دوستان و آشناهایش داد
آقای روحانی دستتون درد نکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
بنام خدا
آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور
باسلام
اگر حضرتعالی حکم به عزل استاندار را ندهید ملت گیلان خودشان مثل سیل به خروش می آیند و تکلیف را تمام میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
با نام خدای بزرگ
امام جمعه محترم رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان
با سلام و احترام
از حضرتعالی انتظار میرود در مورد استاندار گیلان به صورت شفاف با مردم سخن بگویید و همیشه طرفدار حق باشید و طرفدار ملتی باشید که فرزندانشان را در راه انقلاب و وطن و مردم پرستی تقدیم این انقلاب خمینی کبیر دادند رفتند شهید شدند تا این انقلاب دسته نا اهلان نیفتد
آقای فلاحتی شما یک روحانی عاشق انقلاب و ایران هستید حضرتعالی استاد اخلاق و عرفان هستید این استاندار با نان شبه
مستمندان وبی چیزان بازی میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
بسمه تعالی
جناب آقای روحانی حضرتعالی اسمه دولتتان را گذاشتید تدبیر و امید از روزی که استاندا ر گیلان را به سمت استانداری منصوب کردید نه از شما تدبیری دیدیم نه امیدی
آقای روحانی از شما تدبیر نخواستیم امید هم نخواستیم
بگذارید حداقل مردم گیلان با یک لقمه نان آسوده باشند
سالاری استعفا بدهید مردم در خروش است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
سالاری به درد گیلان نمیخورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
دولت با وژدان باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
نوبخت گیلان رو با دست استاندار ویران کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
آقای نوبخت با این استاندار میانتون خوبه شما انتصابش کردین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار