رییس بیمارستان امام خمینی ایلام در گفتگو با تابناک ایلام ؛
رییس بیمارستان امام خمینی ایلام در واکنش به خبر بازداشتش اظهار کرد: بنده بازداشت نیستم ودرحال حاضر در محل خدمت حاضر و در حال انجام وظیفه می باشم.
کد خبر: ۶۵۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 11 September 2018

ظهر امروز خبری در خصوص بازداشت رییس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام در فضای مجازی  استان منتشر شد. هرچند رییس بیمارستان بمنظورارایه  توضیح در خصوص امحاء زباله های عفونی بیمارستان به دادسرای ایلام احضار شد ،اما برخی رسانه ها خبر بازداشت ایشان را نشر دادند .

بررسی موضوع نشان داد که ایشان در بازداشت نیستند ،اما دادستانی در راستای ادای تکلیف قانونی خود و تعیین تکلیف امحاء زباله های عفونی و منبع دفع غیر علمی وغیر اصولی این زباله ها به دنبال عامل اصلی امحاء غیر اصولی این زباله ها خواستار ارایه توضیحاتی شده اند .

به گزارش تابناک ایلام ،به دنبال انتشار خبر بازداشت رییس بیمارستان امام خمینی شهر ایلام در فضای مجازی ،موضوع را از جلیل فیضی رییس این بیمارستان جویا شدیم .

رییس بیمارستان امام خمینی ایلام در واکنش به خبر بازداشتش اظهار کرد: بنده بازداشت نیستم ودرحال حاضر در محل خدمت حاضر و در حال انجام وظیفه می باشم.

دکتر فیضی گفت :بر اساس نص صریح قانون زباله های عفونی بایستی در محل بیمارستان امحا و بی خطر سازی شوند، به دلیل وجود هزینه های گزاف برای خریداری زباله سوز و وجود 11 بیمارستان در سطح استان، مقدور نیست که هر بیمارستان یک زباله سوز داشته باشد.

رییس بیمارستان امام خمینی شهر ایلام ادامه داد :به منظور امحاء زباله های عفونی بیمارستانی ،دانشگاه علوم پزشکی با یک شرکت خصوصی قرار دادی عقد نموده تا زباله های عفونی برخلاف نص صریح قانون در منطقه ششدار و بیمارستان قدیم شهید سلیمی امحا شوند

فیضی تصریح کرد: امروز پس از جابجایی زباله ها به سمت محل امحا زباله های عفونی و تعقیب ماشین زباله سوز توسط پلیس آگاهی ،این موضوع در دادسرا مطرح شد تا چرایی خروج زباله های عفونی از بیمارستان پاسخ داده شود .

وی با اشاره به اینکه دراین مورد خاصی قصوری متوجه بیمارستان نیست خاطر نشان کرد: مسئولیت  خروج زباله ها به محل امحا (گرچه غیر قانونی) بر عهده دانشگاه علوم پزشکی، ریاست دانشگاه و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی است واین موضوع به ریاست بیمارستان امام (ره) ارتباطی ندارد.

فیضی در واکنش به خبر بازداشتش گفت : احضار مدیریت بیمارستان امام (ره) به جهت رد و یا اثبات اتهام مذکور بوده این درحالیست که چنین اتهامی از اساس متوجه دانشگاه علوم پزشکی است .

وی ادامه داد : پس از حضور در دادسرا نسبت به توضیح موضوع مبادرت نمودم اما با این حال براساس قانون ،اینجانب با قرار وثیقه عادی به محل کارم برگشتم و اصولا باداشتی درکار نبوده است .

پی نوشت :

هر چند دادستان وظیفه دارد در راستای ادای تکلیف قانونی خود ،در موارد اینچنینی بعنوان مدعی العموم  ورود نماید اما بروز برخی اشکالات درروند بررسی و فقدان اطلاعات کافی در خصوص شناسایی وتعیین مواردی از این دست از سوی ضابطین قضایی منجر به انتشار خبرهایی شائبه برانگیزی می شود که در شرایط حال حاضر کشور ،خروجی آن چیزی جز ابهام و زیر سوال بردن شان وجایگاه افراد نخواهد بود . هرچند این اقدام درراستای تامین منافع مردم بوده و نباید ایرادی به کار دادستان ودادیارهای دادسرا وارد دانست،اما یقینا بازداشت مدیر یک بیمارستان آن هم بخاطر موضوعی که به ایشان مرتبط نیست ،چیزی از  شایستگی های وی نخواهد کاست .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار