دادستان ایلام؛
دادستان ایلام گفت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی تبیین نشده و گاه مردم جسارت ، شهامت یا انگیزه انجام این فریضه را به علت ترس از برخورد مخاطب خود ندارند.
کد خبر: ۶۵۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 16 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  افشار خسروی زاد  در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در واقع اشاعه فرایض و هنجارهای دینی و عرفی و مبارزه با نواهی و اعمالی است که سلامت اخلاقی، عرفی و دینی جامعه را به خطر می اندازد.

دادستان ایلام یادآور شد: باید امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب مهم الهی همچون نماز و روزه برای اقشار مختلف مردم تبیین و نهادینه شود تا جامعه از آلودگی ها مصون بماند.

خسروی زاد تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه همگانی و عمومی است و اشاعه آن به وسیله قوای قهریه نظامی و امنیتی در جامعه بدون همراهی و همکاری و خواستگاه مردم امکان پذیر نیست.

وی در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از نظر دین اسلام گفت: جایگاه این فریضه الهی چنان مهم و پر اهمیت است که فردی چون سیدالشهدا (ع) خود و همه یارانش را برای تبیین و ترویج و زنده نگاه داشتن آن فدا می کند.

خسروی زاد سپس در ادامه این همایش مفاد قانونی لایحه امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی که در سال 94 به تصویب رسید و شرایط عامران و ناهیان را برای حضار تشریح کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار