مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 140 غرفه صنایع دستی در استان ایلام بمناسبت ایام اربعین حسینی (ع) برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 16 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در هشت شهرستان ایلام به مناسبت فرا رسیدن محرم و ایام اربعین حسینی با 140 غرفه در مسیر تردد زائران برگزار می شود.

وی افزود: شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، دره شهر، دهلران، ملکشاهی، بخش صالح آباد و بخش شباب پذیرای زائران در غرفه های خود هستند.

شنبه زاده هدف از برپایی غرفه های صنایع دستی در مسیر تردد زائران را شناساندن و عرضه محصولات بومی محلی در راستای ترویج صنایع دستی استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تردد زائران اربعین زمینه آشنایی با صنایع دستی را در استان فراهم می کند، گفت: تردد میلیونی زائران اربعین حسینی ضمن ارائه خدمات به زائران فرصتی را برای شناساندن صنایع دستی و سوغات محلی برای ایلامیان ایجاد کرده که باید از آن استفاده مناسبی شود.

شنبه زاده افزود: با توجه به اینکه مرز مهران یکی از سه مرز اصلی تردد زائران میلیونی اربعین در کشور است، خدمات رسانی بسیار مطلوبی در این راستا ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه زائرانی که مرز مهران را برای سفر به عتبات انتخاب می کنند، سوغات مورد نظر خود را نیز در این مرز خریداری نمایند، گفت: نمایشگاهی متشکل از غرفه هایی از محصولات صنایع دستی و سوغات محلی استان در ایام اربعین در مرز مهران برپا می‌شود.

شنبه زاده فرهنگ بومی استان ایلام را غنی دانست و افزود: یکی از مهمترین اقدامات اقتصادی در ایام اربعین ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در شهرها و مکان های تردد اصلی زائران است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار