دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: سهم استان در سال جاری از اعتبارات پیشگیری از اعتیاد بالغ بر 30میلیارد ریال است.
کد خبر: ۶۵۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 16 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ فهد کمالوندی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار داشت: این اعتبار از تفاهم نامه های دوجانبه است که بین دستگاه های عضو و متناسب با حوزه فعالیت آنها توزیع می شود.

وی سهم آموزش و پرورش را بالغ بر 10 میلیارد و 640 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای 10 برنامه با رویکرد آموزشی و حل مهارت دریافت می کند و تاکنون 2 میلیارد و 600 میلیون ریال را ستاد مواد مخدر استان به حساب آموزش و پرورش واریز کرده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان سهم دانشگاه علوم پزشکی را هم 12 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سهم بهزیستی 800 میلیون ریال و سهم ورزش و جوانان نیز 380 میلیون ریال است.

کمالوندی با اشاره به اینکه سال گذشته 103 هزار نفر آموزش های پیشگیری از اعتیاد را در استان فرا گرفته اند، افزود: پارسال با تسهیلات 30 میلیارد ریالی زمینه اشتغال برای 225 نفر از بهبود یافتگان فراهم شد ضمن اینکه در 6 ماهه اول سال جاری نیز زمینه اشتغال برای 34 نفر از بهبودیافتگان فراهم شده است.

فرماندار دهلران هم گفت: مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید اجرایی و زمینه پیشگیری و کاهش آسیب ها را فراهم و اعضا نسبت به اجرایی کردن مصوبات در حوزه کاری خود اقدام کنند.

سید حسینعلی موسوی گفت: در 6 ماهه اول سال جاری هشت سازمان مردم نهاد در جهت برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای 600 نفر در شهرستان 93 میلیون ریال اعتبار دریافت کرده اند.

وی در حوزه اشتغال نیز گفت: طی مدت یاد شده در سال جاری برای اشتغال پنج نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در این شهرستان 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار