کد خبر: ۶۵۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 17 September 2018

برای ۱۰ میلیون‌ نفر کوپن‌ الکترونیکی‌ صادر می‌شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده که دولت با درخواست این وزارتخانه قصد دارد برای خرید کالاهای اساسی به مردم کوپن الکترونیکی ارائه کند و طرحی در این خصوص به دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال ‌شده و در حال بررسی است.

به گزارش ایبنا، احمد میدری عنوان کرد: در اظهارات مختلفی که شده، قرار است برای ۱۰ میلیون نفر یا هشت دهک از افراد جامعه کالا کارت به‌ صورت کوپن الکترونیکی برای تأمین کالاهای اساسی صادر شود و این طرح با همکاری بانک مرکزی انجام می‌شود.

جلساتی با بانک مرکزی به‌ منظور تبدیل کارت‌ بانکی‌ یارانه افراد به کالا کارت برگزار شده است. میدری افزود: در این طرح کالا کارت به‌ صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود و افراد هیچ دسترسی به پول نقدی نداشته و در اصل این کارت‌ها تضمینی برای رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با یارانه ارزی به دست مصرف‌کنندگان نهایی است.

او افزود: کالا کارت به‌ صورت الکترونیکی بر اساس برآوردها قرار است برای ۱۰ میلیون نفر صادر و سالی سه الی چهار مرتبه شارژ شود.

پیش از این انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که به‌ تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سبد کالایی تا آخر شهریور داده می‌شود و برای هشت دهک افراد جامعه برنامه‌ تأمین کالاهای اساسی با ارائه کوپن الکترونیکی در دستور کار قرار دارد.

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس نیز اظهار داشت: کالاهای اساسی نیاز روزمره هشت دهک افراد جامعه است و طرح اعطای کوپن الکترونیکی برای تأمین این دسته کالاها در دستور کار دولت قرار دارد و کوپن الکترونیکی برای خرید کالاهای اساسی در قالب شارژ کارت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود.

وی همچنین کارت الکترونیک تأمین کالای اساسی را موقتی دانسته و گفته است: کارت‌های الکترونیکی تنها برای عبور از وضعیت امروز به وجود آمده و فعلاً ماهانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

این کارت‌ها تضمین‌کننده این نکته است که کالاهای اساسی وارداتی با یارانه ارزی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد. اما مسأله‌ای که هنوز مسکوت مانده این است که مشخص نیست بابت استفاده از این کوپن‌ها مصرف‌کننده باید پولی بپردازد یا خیر.

وزارت تعاون درصدد است برای رسیدن کالای اساسی به نیازمندان واقعی، یک ابزار تضمینی ایجاد کند و از همان کارت ‌بانکی که یارانه به آن واریز می‌شود، به‌ عنوان کالا کارت استفاده کند./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار