کد خبر: ۶۵۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 17 September 2018

مدیر کل دفتر پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: سامانه های جوی نشان می دهد از فردا ( سه شنبه) تا آخر هفته جاری در نیمی از استان های کشور بارش باران خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، مسعود حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته شاهد باران در استان هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و البرز خواهیم بود.

وی اظهار داشت: امروز تا آخر وقت در بیشتر مناطق کشور پدیده خاصی نداریم اما از بعدازظهر امروز با نفوذ جریان های شمالی به سمت سواحل خزر به ویژه در استان گیلان بارندگی آغاز می شود و دما در استان های ساحلی خزر تا آخر هفته 5 تا 8 درجه خنک تر می شود.

حقیقت ادامه داد: سه شنبه بارش در کشور گسترده تر می شود و سواحل خزر نیز همچنان بارش باران و وزش باد خواهد داشت، در بعد از ظهر آن روز در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس افزایش ابر ، رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی گفت: روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در شمال غرب ، غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس، مناطقی از شمال شرق و دامنه های البرز رگبار باران با احتمال رعد و برق وجود دارد و در استان های شمالی همچنان بارش باران ادامه دارد.

حقیقت افزود: از چهارشنبه تا آخر هفته جاری در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: جاده های کوهستانی شمال البرز مرکزی و غربی از سه شنبه تا پایان هفته در ساعات شب و اوایل صبح مه آلود است.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و خنک ترین نقاط کشور

مدیر کل دفتر پایش سازمان هواشناسی افزود: از فردا شب و طی روز چهارشنبه در برخی از مناطق نیمه شمالی تهران به ویژه ارتفاعات احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد و شاهد هوای خنک و پاییزی تا اخر هفته در پایتخت خواهیم بود. دمای تهران به حدود 30 تا 32 درجه می رسد.
حقیقت گفت: بیشینه دمای دیروز تهران 37 درجه و کمینه امروز صبح نیز 23 درجه بود ، بیشینه دمای امروز پایتخت به 34 تا 35 درجه می رسد و فردا شاهد روند خنک شدن تهران خواهیم بود.
وی اظهار داشت: دیروز شوش، بستان و آبادان با 47 درجه گرمترین و امروز صبح سراب، تکاب و ورزقان با 6 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار