استاندار ایلام:
استاندار ایلام بر هموار شدن و حذف بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان تاکید کرد و گفت: سرمایه ‌گذاران در ایلام گرفتار بوروکراسی اداری نمی ‌شوند
کد خبر: ۶۵۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 17 September 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نخستین سمینار تخصصی توسعه منطقه ای در ایران که با حضور اقتصاددانان و مدیران ملی و منطقه ای برگزار شد، اظهار داشت: اتحاد و وحدت همه دلسوزان ایلامی در استان و خارج از استان رمز توسعه در این منطقه از کشور است که تا کنون شاهد این وفاق و همبستگی هستیم.
وی با اشاره به این مهم که امروز برای توسعه استان نیازمند استفاده از همه ابزارها در بالفعل کردن ظرفیت های استان هستیم، افزود: امروز در استان کوچک ایلام ظرفیت های بسیار بزرگی در بخش های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، مرز مشترک و کنگره عظیم اربعین و جاذبه های گردشگری وجود دارد که برای استفاده مطلوب از آنها نیازمند یک عزم جدی و همگانی هستیم.
استاندار ایلام بر لزوم توسعه صنایع پائین دستی در استان نیز تاکید کرد و یادآور شد: ما ضمن اینکه به گرمی دست سرمایه گذارانی که به ایلام می آیند را می فشاریم، با حذف بروکراسی و رفع موانع پیش روی، تسهیلات ویژه ای نیز برای آنان درنظر خواهیم گرفت.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برای نمونه در راستای تسهیل در کار سرمایه گذاران ما پیشنهاد کرده ایم پروانه های بی نام صادر کنند تا وقتی اهلیت سرمایه گذار مشخص شد بدون وجود بروکراسی اداری و بدون تلف کردن وقت سرمایه گذار با فراغ بال مشغول اجرای طرح شود.
وی در ادامه به همدلی و وحدت مثال زدنی میان مردم و مسئولان استان اشاره کرد و گفت: امروز در ایلام همه خواستار توسعه هستند و در این راستا در خارج از استان مجمع مشورتی با حضور چهره های ارزشمند ایلامی بنا کردیم .
استاندار ایلام ادامه داد: در استان نیز بنا داریم از نخبگان استانی در حوزه های مختلف شورایی تحت عنوان شورای توسعه استان تشکیل بدهیم که این مهم می تواند در کنار مجمع مشورتی استان بازوی توانای دیگری برای توسعه ایلام قلمداد گردد.
سلیمانی دشتکی ضمن ابراز امیدواری در ارتباط با آینده روشن ایلام از سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت کرد و از تلاش همه دلسوزان استان از جمله استانداران و نمایندگان پیشین و مسئولان حال و گذشته استان تقدیر و تشکر کردند.
در ادامه این همایش تعدادی از اقتصاددانان کشوری در خصوص توسعه استان صحبت و راهکارهایی را ارائه دادند.
در پایان انجمن اقتصاددانان ایران از تلاش های ارزنده استاندار ایلام و عزم جدی او در توسعه استان تقدیر و تشکر کردند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار