کارگردان و مستندساز ایلامی در دوازدهمین جشنواره فیلم های مستند آلمان موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم در این جشنواره شد.
کد خبر: ۶۵۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 17 September 2018

به گزارش  تابناک ایلام ؛ فتح الله امیری سازنده و تهیه کننده فیلم مستند محیط بان و پلنگ در دوازدهمین جشنواره گرین اسکرین آلمان که شهریورماه جاری برگزار شد به عنوان برتر این جشنواره رسید.

این فیلم در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر Eckernforde آلمان برای علاقمندان به حیات وحش و فیلم های مستند به نمایش درآمد و سپس نشست پرسش و پاسخ نیز با حضور فتح اله امیری (یکی از دو کارگردان این فیلم) برگزار شد.

دوازدهمین دوره جشنواره Green Screen به عنوان بزرگترین جشنواره سالیانه حیات وحش اروپا در شمال آلمان و در سواحل دریای بالتیک، در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ سپتامبر میزبان بیش از ۲۰ هزار مخاطب علاقمند به حیات وحش و همچنین فیلمسازان و تولیدکنندگان خصوصی و نمایندگان شبکه های تلویزیونی بود.

فیلم مستند محیط بان و پلنگ به عنوان تنها نماینده ایران در کنار فیلم های مطرحی از کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، کانادا، آمریکا، ترکیه، ژاپن، روسیه، اکوادور، برزیل، فنلاند، هند، کنیا، استرالیا، صربستان، تایوان، اندونزی، دانمارک، ایرلند برای کسب جایزه به رقابت پرداخت و موفق به کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره شد.

در حاشیه این جشنواره کارگاه های آموزشی برای مدعوین و سازندگان فیلم های مستند در خصوص تدوین و مراحل پس از تولید و فیلمبرداری فیلم های مستند با موضوع حیات وحش برگزار شد.

نکته قابل ذکر بازخورد پخش فیلم مستند محیط بان و پلنگ در رسانه های جمعی آلمان به ویژه روزنامه های این کشور بود که در چندین نشریه این کشور عکس های فتح الله امیری کارگردان شایسته ایلامی منتشر شد و مطالبی در خصوص محتوا و پیام این فیلم نگاشتند.

علاوه بر بازخورد فیلم محیط بان و پلنگ در رسانه های جمعی آلمان، این مستند نظر مساعد هیات داوران را نیز به خود جلب کرد و مورد استقبال شدید مخاطبان حاضر در جشنواره نیز قرار گرفت.

چندی پیش نیز این فیلم مستند در جشنواره گرندپارادیزو کشور ایتالیا نیز به عنوان جایزه برتر جشنواره دست یافت.

فتح الله امیری در مورد مضمون و محتوای این فیلم یادآور شد: این مستند زیست محیطی پیرامون محیط بانی علاقه مند و متعهد به طبیعت و حیات وحش به نام‌ محمدرضا حلوانی است که با وجود آنکه هیچگاه تصویر و یا سندی از پلنگ در منطقه تحت حفاظتش واقع در پناهگاه حیات وحش اصفهان ثبت نشده است، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت می کند.

وی که در کارنامه خود ساخت مستندهای شاخصی چون خزندگان ایلام و ایران را دارد، افزود: این گزارشات باعث کنجکاوی، ترغیب و تلاش این محیط بان برای ثبت مستند حضور پلنگ در منطقه مورد حفاظت خود برآید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار