معاون سیاسی استاندارایلام به تابناک ایلام گفت:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در واکنش به بگو مگوهای مجازی و رسانه ای حول موضوع بازنشستگی استاندار ،دقایقی پیش در گفتگو با تابناک ایلام گفت : استاندار ایلام از شمول طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان خارج است .
کد خبر: ۶۵۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 17 September 2018

تابناک ایلام ::نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوم مرداد 97 طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را با 194 رأی موافق تصویب کردند که بر اساس این طرح، بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای رؤسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع شد.

براساس این قانون که چند روز پیش به تایید اعضای شورای نگهبان نیز رسید ،افراد مشمول این طرح حداقل ظرف مدت دو ماه از جایگاه مدیریتی که دراختیار دارند خدا حافظی کنند . طبق اعلام سازمان بازرسی کشور پس از پایان مهلت دوماهه پرداخت هرگونه حقوق ومزایا به افراد مشمول این طرح تخلف محسوب می شود.

با توجه به اهمیت این قانون و نقش آن در جوان سازی مدیران کشور ،تصویب آن با واکنش های متفاوتی از سوی مدیران مشمول و همچنین بسیاری از هواداران آنها روبرو شده است . برخی که عشق به میز مدیریت چشمان آنان را کور کرده است ،حاضرند به هردری بزنند تا شاید از شمول این طرح خارج وچند صباحی دیگر را با عنوانی که یدک می کشند سپری نمایند . ولو اینکه این در زدنها به اجحاف بزرگ همچون استفاده مجعول از عنوان جانبازی باشد و ...!

به هرحال قانون ،قانون است ،اگر سرنوشت آن به دیگر قوانین مصوب کشور دچار نشود وسیل تبصره وذیل تبصره ها روانه آن نشود ،می توان از آن به عنوان کور سویی برای بها دهی به جوانان یاد کرد. جوانانی که دهه هاست در پشت قوانین ناقص قبلی صف کشیده وهمچنان با درب های بسته مدیریتی روبرو هستند.

بطور طبیعی اجرای این قانون واکنش هایی را در نقاط مختلف کشور بر انگیخته است اما واکنش رسانه ها ،مسئولین ،حامیان ومنتقدین استاندار ایلام به این قانون قدری پررنگ تر ومتفاوت تر جلوه می کند. درهمان روز اول تصویب این طرح نمایندگان استان بعنوان قانونگذار و ناظر ! سلیمانی دشتکی را مشمول این طرح ندانستند . خود استاندار ایلام هم در موضعی نه چندان روشن گفت که یا مشمول این طرح می شود یا نمی شود!

نکته جالب تر اینکه از یک ماه وچند روزی که از تصویب این طرح می گذرد ،روزی نیست که شکلگیری فضای دوقطبی در فضای مجازی و رسانه ای استان را شاهد نباشیم . منتقدین ومخالفین استاندار به هردری می زنند ،هر خبری راجع به این قانون را از زبان هر مسئولی در کانالها وگروهها منتشر دهندتا همچنان تنور رفتن استاندار ایلام را گرم نگه دارند.

از سویی دیگر واکنش هواداران وکانالهای حامی وی نیز به طور طبیعی دفاع از ماندن استاندار و اثبات این موضوع است که قاسم سلیمانی دشتکی مشمول طرح منع بکارگیری بازنشستگان نمی شود.اما این وسط تنها چیزی که مغفول مانده است توجه به توسعه استان است،موضوع مهمی که این روزها به واقع همگی از آن غافلیم.

موافقین ومخالفین استاندار باید به این نکته اهتمام ورزند، تنها چیزی که در این برهه از زمان اهمیت دارد توسعه استان است ،خواه این توسعه با ماندن استاندار رقم بخورد ،خواه با رفتن وی وحضور استاندار جدید!

بنابراین لازم است باوجود انتقاداتی که به استاندار ایلام وارد می دانیم،به جای تمرکز براین موضوع و اتلاف وقت ،تمام تلاش وانرژی خود را بر مطالبه گری از تیم استاندار و رفع کاستی ها وکمبودهای استان معطوف نمایند.به جای کش دادن به موضوعی که بالاخره قانون تکلیف آن را روشن می کند به موضوعاتی ورود نمایند که دردی از دردهای بیشمار مردم استان را حل نمایند .کش دادن این موضوع یقینا تمرکز مسئولین را به هم ریخته وبه جای تلاش برای گره گشایی از مشکلات ،در میان سیل مشکلات متوقف می شوند!موضوع کش داری که حتی واکنش معاون سیاسی وامنیتی استاندار ایلام را نیز در پی داشت وایشان نیز بر این عقیده اند  که اهمیت واولویت اول همه ما باید توسعه استان ایلام باشد .

استاندار ایلام بازنشسته نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در واکنش به بگو مگوهای مجازی و  رسانه ای حول موضوع بازنشستگی استاندار ،دقایقی پیش در گفتگو با تابناک ایلام گفت : استاندار ایلام از شمول طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان خارج است .

نوذری افزود: بررسی های صورت گرفته از وضعیت استانداران کشور نشان می دهد که قاسم سلیمانی دشتکی بازنشسته نیست وکماکان به عنوان استاندار ایلام به مردم شریف استان خدمت خواهند کرد.

وی با یادآوری لزوم توسعه وپیشرفت استان ایلام تصریح کرد: توسعه وپیشرفت استان ایلام باید اولویت اول همه دلسوزان استان باشد . لذا باید تلاش کرد با ایجاد آرامش و همراهی با تیم مدیریتی دولت زمینه تحقق برنامه ها واهداف توسعه ای را محقق نماییم.

نوذری فعالین مجازی ورسانه ای را به ایجاد وحدت وهمدلی و تلاش برای رفع موانع توسعه ای  استان دعوت کرد و گفت :با روشن شدن وضعیت عدم بازنشستگی استاندار ایلام ،ظرفیت رسانه ها وشبکه های مجازی در خدمت وحدت وهمدلی در راستای خدمت بهتر به مردم استان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیم محرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
سلام . با سابقه 42 سال و 63 سال سن و بازنشسته بودن در 12 سال پیش ....باز هم بازنشسته نیست !.جالبه!. صداقت خیلی خوبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار