امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام جهاد علمی را بزرگترین معروف برای دانشجویان عنوان داشت و تاکید کرد: دانشجویان باید با استقلال فکری، شعار «ما می توانیم» را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۶۵۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 18 September 2018

همایش امر به معروف و نهی از منکر دانشگاهیان استان ایلام، با حضور حجت الاسلام و المسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام غیاثی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، خانم دکتر طهماسبی، مدیرکل اجتماعی استانداری، روسای دانشگاه های استان، اساتید و دانشجویان، صبح امروز در محل مسجد الغدیر دانشگاه برگزار گردید.


به گزارش تابناک ایلام ؛در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  تقارن آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع)، را مبارک عنوان کرد و خواستار شناخت جامع دانشگاهیان نسبت به حماسه، اهداف و پیام های قیام عاشورا شد.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه این قیام در مدت کمی اتفاق افتاد، اما اهداف متعالی همچون رهایی بشر، پایان دادن به ظلم، سعادت بشر و تشکیل جامعه ایده آل علوی را تعقیب می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تأکید کرد: کربلا به تمام معنا یک دانشگاه است و عالی ترین جلوه های عشق، ایثار، شجاعت، فداکاری، معرفت و عبودیت در آن متجلی است و در صف مقابل هم نهایت رذالت، ظلم و ناجوانمردی وجود دارد.

وی افزود: در یک کلام حق و باطل در آن صحنه آرایی کرده اند و بدین لحاظ اساتید و دانشجویان عزیز باید تمام ابعاد این واقعه را مطالعه و تحلیل نمایند و پیام های آن را به جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، تأکید کرد: شاهکار قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است، که این مهم در وصیت نامه، خطبه ها و سخنان امام (ع) به خوبی نمایان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، شعارهای امام حسین (ع) را احیاء کرد و 40 سال است که با غیر وابسته منکر یعنی استکبار جهانی مبازره می کند، که به اقرار خود دشمنان، الان جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

وی یادآور شد :جهاد علمی را بزرگترین معروف برای دانشجویان عنوان کرد و تاکید کرد که دانشجویان باید با استقلال فکری، شعار «ما می توانیم» را عملیاتی کنند.

در این مراسم، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه با  تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و یاران وفادارش، تأکید کرد: که بخشی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، وظیفه دانشگاهیان است و یکی از بزرگ ترین معروف ها در جامعه ایران، انقلاب اسلامی و شعارهای اصلی آن یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی افزود: دانشگاهیان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند و البته باید کلیت این شعارها و اهداف را مد نظر قرار دهیم، نه بخشی از آن را، برای اینکه مطالبه بخشی از آن، ما را به هدف نمی رساند.

 

رئیس دانشگاه با بیان اینکه جامعه به امر به معروف از قلم اهل علم نیاز دارد، تأکید کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه باید با تأسی از شعار آزادگی امام حسین (ع)، برای استقلال، پیشرفت و خودکفایی ایران بزرگ با آزداگی قلم بزنند و به وظیفه خود عمل نمایند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار