معاون اجتماعی انتظامی ایلام گفت:هدف از شکل گیری مراکز مشاوره ای و دوایر اجتماعی کلانتریها و پاسگاهها، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وکاهش بار قضایی پروندهای افرادی است که اغلب موضوع دعوی آنان جنبه جرم داشته وبارضایت شاکی خصوصی منجر به سازش ویا ختم پرونده می شود.
کد خبر: ۶۵۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 19 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ فرزاد یاسمی داشت: مشاوران، روانشناسان و مددکاران اجتماعی شاغل در این مراکز و دوایر افرادی متخصص در این حوزه علمی بوده و برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه نیازمند به روز رسانی وکار آمدی علمی آنان است.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق و ترویج فرهنگ ازدواج و نیز بر اساس نیاز سنجی از مشاوران و مددکاران شاغل در انتظامی استان براساس پرونده های مراجعان در ۶ ماه اول سال ۹۷ اقدامات قابل قبولی در این مراکز انجام شد.

وی تصریح کرد: از تعداد سه هزار و ۷۹۸ نفر مراجعه تعداد هزار و ۱۹۵ نفر به علت مشکلات ناشی از اختلافات خانوادگی مراجعه کرده اند که با کار اجتماعی و مشاوره های فعال، ۷۲ درصد این پرونده ها به مصالحه انجامیده است.

سرهنگ یاسمی به عوامل موثر در پرونده های تشکیل شده در مراکز مشاوره ای اشاره کرد و گفت: اختلافات خانوادگی بین زوجین ، ضعف در برقراری مهارتهای ارتباطی و یا عدم توان در ایجاد ارتباط در شکل گیری این پرونده ها موثر بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار