نماینده ولی فقیه در استان و وامام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و وامام جمعه ایلام گفت:دانش آموزان و دانشجویان سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران و آینده سازان کشور هستند که فراگیری دروس مختلف توام با تعهد از آنان سرمایه‌ای می‌سازد که چرخ‌های صنعت و اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور به دست و تفکر آنان می‌چرخد. دوران سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس نمود عینی و حقیقی تحقق شعار ما می توانیم، بود
کد خبر: ۶۵۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 21 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: آغاز جنگ تحمیلی در 29 شهریور 59 نشان از آغاز امتحان الهی برای مردم ایران بود تا میزان صبر و مقاومت و پایداری آنان در برابر ناملایمات و دشمنی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به جهان به اثبات رسانید و نام سرافراز ملت ایران را در تاریخ ورق زرین دیگر را از آن خود ساخت.

وی افزود: شعار هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه که در عاشورای حسینی محقق شد در دوران جنگ تحمیلی نیز بار دیگر با عزم و اراده مردم ولایتمدار ایران محقق شد و به جهان کفر و ستم اثبات شد که در مکتب سرخ حسینی و رهروان مکتب عاشورایی چیزی به نام تسلیم معنی ندارد.

خطیب جمعه ایلام به آغاز جنگ در شرایطی که هنوز 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود و مردم ایران دوره نقاهت پس از انقلاب را می‌گذارند اشاره و خاطرنشان کرد: جنگ در زمانی بر ملت و دولت ایران تحمیل شد که نیروهای مسلح آن با توجه به شرایط انقلاب از آمادگی لازم برای یک نبرد بزرگ برخوردار نبودند.

به همین دلایل، نظامیان عراق در ماه‌های اول پس از شروع حمله، موفق شدند چند شهر مرزی را در غرب و جنوب ایران تصرف کنند.

حجت الاسلام لطفی افزود: اما به یک باره نیروهای مسلح ایران با همت و کمک و پشتیبانی مردان و زنان ایرانی و تحت رهبری مقام معظم ولایت جان دیگر گرفته و با حضور در میادین نبرد حماسه‌ها خلق کردند که رژیم بعث عراق در برآوردهای نظامی خود به وحشت انداخت.

امام جمعه ایلام جنگ تحمیلی را آغاز وحدت و یکپارچگی ملت ایران و نیروهای مسلح آن دانست و بیان کرد: جنگ موجب وحدت و برادری و از جان گذشتگی و ایثار و دفاع جانانه و احیاء نیروهای مسلح توانمند و غیوری شد که امروز در سطح منطقه و جهان قدرت بی نطیری در میان ارتش‌های دنیا را از آن خود ساخته است.

وی گفت: ماشین جنگی عراق در مقابل اراده بسیج و سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و احاد مردم ایران متوقف و درس عبرتی به رژیم بعث عراق و حامیان غربی و شرقی آن داد که تاریخ همواره از آن با افتخار برای ملت ایران نام می‌برد.

خطیب جمعه ایلام در ادامه خطبه خود آغاز سال تحصیلی جدید را و شروع بهار تعلیم و تربیت را تبریک و خاطر نشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران و آینده سازان کشور هستند که فراگیری دروس مختلف توام با تعهد از آنان سرمایه‌ای می‌سازد که چرخ‌های صنعت و اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور به دست و تفکر آنان می‌چرخد.

امام جمعه ایلام در ادامه افزود: بر متولیان امر تعلیم و تربیت است که باور ما می‌توانیم را در نسل جوان به ظهور برسانند.

خطیب خطبه‌های جمعه ایلام به تفکر برخی که معتقدند برای هرکاری به خارج نیازمندیم اشاره و تصریح کرد: این تفکر که تفکر غربی و لیبرالی است و متاسفانه در برخی ارکان دولتی نیز حضور دارد سعی بر آن دارد که شعار ما می‌توانیم در ایران اسلامی را با شکست مواجه سازند.

وی گفت: امروز نتیجه این تفکر وضعیت نابسامان اقتصادی کشور است که حاصل ایده غربی چنین افرادی است و رنج مردم را در پی دارد.

حجت لاسلام والمسلمین لطفی دوران دفاع مقدس را اثبات ما می‌توانیم دانست و افزود: همچنان که در دوران دفاع مقدس شعار ما می‌توانیم محقق شد و تفکر جهادی مدیران به شکست دشمنان انقلاب اسلامی مبدل شد امروز هم تفکر جهادی و باور ما می‌توانیم راه حل مشکلات اخیر اقتصادی جامعه است.

پایان بخش خطبه‌های نمازجمعه ایلام توصیه حجت الاسلام لطفی به تقویت باور ما می‌توانیم، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و پرهیز از تفکر لیبرالی در مدیریت و احیای مدیریت جهادی بود که تصریح کرد: شعار هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه که در عاشورای حسینی تحقق یافت در انقلاب اسلامی که هم محقق شده است استقلال و آزادی و ما می‌توانیم را برای مردم ایران به ارمغان می‌اورد و اصحاب تعلیم و تربیت کشور آن را به نسل جوان منتقل کنند که استقلال کشور در عمل به چنین باوری است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار