شنیده ها حاکیست؛
خبرهای غیر رسمی حکایت از آن دارد که اعضای شورای شهر مهران در آستانه کنگره بزرگ اربعین تحرکاتی را در خصوص استیضاح و جابجایی شهردار این شهر کلید زده اند . برخی از اعضای شورای شهر که اکثریت آن نیز محسوب می شوند به جابجایی حجت شاکیان وتعیین گزینه مورد نظر خود مصرند.
کد خبر: ۶۵۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 21 September 2018

تابناک ایلام ::شاید مهران از نظر وسعت وجمعیت در ردیف شهرهای کوچک استان ایلام قرار دارد،اما نقش وجایگاهی که این شهر کوچک و مرزی از دوران گذشته با خود به همراه داشته واینک به دروازه اصلی عتبات عالیات تبدیل شده است ،ظرفیتهای بزرگ اقتصادی موجود دراین خطه مرزی ومهمتر از همه تبدیل به بارانداز اصلی کنگره عظیم اربعین ،نام مهران را فراتر از ایلام وایران وبلکه در بام جهان تشیع قرار داده است .

کیست که اربعین را بشناسد و با نام مهران بیگانه باشد ؟! کیست که خاطره حماسه آفرینی ها مردان همیشه زنده تاریخ سرافزازی های این مرز وبوم را مرور کند وبه نام مهران و کربلاهای آن بر نخورد ؟! بله مهران نامی به بلندای تاریخ این سرزمین و چشم جمهوری اسلامی ایران است .

طبیعی است که به اندازه  بزرگی و اهمیتی که این شهر و نقش آن در توسعه فرهنگی واقتصادی استان دارد ،حساسیت ها هم به تمام شئون آن از سیاسی و اقتصادی گرفته تا فرهنگی واجتماعی وامنیتی بالا باشد . بی شک ضعف کارکردها در مهران ،حاشیه هایی که متن را از دور خارج کنند و بی برنامگی ها به همان اندازه که بر مردمان این شهر تاثیر گذاراست ،به همان اندازه وچه بسا بیشتر براستان وحتی کشور اثر دارد.

از اینرو حاشیه ها ،اتفاقات و خبرهای این شهرستان به همان اندازه از حساسیت برخوردارند که یک چشم برای جسم و روح انسان با خود به همراه دارد . لذا پرداختن به خبرها ی ولو جزیی این شهر،نه از باب بغض بلکه به خاطر درجه اهمیت وحساسیتی است که مهران برای عموم رسانه ها و به صورت خاص برای این رسانه دارد.

خصوصا اینکه در آستانه بزرگترین اتفاق جهان تشیع یعنی اربعین حسینی قرار داریم و لازم است با حساسیت تمام خبرها و حوادث این شهر مورد ارزیابی و تجزیه وتحلیل قرار گیرند. خاصه اینکه شهر کوچک مهران در ایام اربعین جمعیت سیار میلیونی را در خود جایی می دهد ومدیریت اجرایی وخدماتی آن در درجه بالایی از اهمیت قرار می گیرد.

خبرهای غیر رسمی حکایت از آن دارد که اعضای شورای شهر مهران در آستانه کنگره بزرگ اربعین تحرکاتی را در خصوص استیضاح و جابجایی شهردار این شهر کلید زده اند . برخی از اعضای شورای شهر که اکثریت آن نیز محسوب می شوند به جابجایی حجت شاکیان وتعیین گزینه مورد نظر خود مصرند.

این درحالیست که فرماندار شهرستان مهران ،جابجایی شهردار را در آستانه اربعین به صلاح ندانسته وآن را خط قرمز خود اعلام کرده اند . البته گویا مخالفین شهردار استیضاح شهردار را عملیاتی نموده ،اما به لحاظ رعایت خط قرمز فرماندار اجرایی شدن آن را به بعد از اربعین موکول کرده اند.

برپایه این گزارش ،از جلال محمدی شهردار فعلی صالح آباد و حجت اله نصیری پور فرماندار دولت احمدی نژاد بعنوان گزینه های احتمالی جایگزین حجت شاکیان نام برده شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار