اداره کل منابع طبیعی استان شفاف سازی کند:
به هر حال مسئولین منابع طبیعی باید بدانند که اقدام آنان در تقسیم منابع ملی در حکم تصرف مال غیر است واین اقدام تحت هر ماده قانونی صورت گرفته باشد در تضاد با قانون وتاکیدات مقام معظم رهبری در صیانت وحفاظت از منابع ملی وجلوگیری از زمین خواریست.
کد خبر: ۶۵۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 22 September 2018

تابناک ایلام ::عرصه های طبیعی جزو انفال است ،با نگاهی ملی به ان نگریسته می شود به این معنا که متعلق به همه مردم بوده وهمگی در راستای صیانت وحفاظت از آن احساس دین نموده و از وظیفه ای ملی برخوردارند. خواه این حفاظت از طریق جنگ با  آتش محقق شود و خواه از طریق ایستادگی در مقابل کسانیکه قصد دست یازی به منابع ملی را داشته باشند.

در حالیکه از حیث قانونی وظیفه صیانت از انفال ومنابع ملی بر عهده  مامورین منابع طبیعی گذاشته شده اما  این روزها می بینیم که با بروز هر گونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان ،این مردم هستند که با احساس مسئولیت ،جلوتر از مامورین وحافظان انفال ،به جنگ آتش شتافته و در مهار آتش سوزی جنگل ها وعرصه های طبیعی پیشقدم هستند .

لذا تکه تکه خاک ،جنگل ،مرتع وعرصه های طبیعی متعلق به عموم مردم است و هرنوع واگذاری ،دست یازی تحت هر عنوان ،خواه براساس ماده 45 قانون اراضی ملی ،خواه گرفتن در پشت مواد قانونی برای تصرف انفال در حکم زمین خواریست و بایدمسئولین منابع طبیعی در مقابل آن با جدیت ایستادگی کنند.

اما این روزها قضیه بر عکس شده است ،مامورین منابع طبیعی خود بدنبال دست یازی به منابع ملی هستند واین مردمند که در مقابل آنها صف آرایی کرده اند.گواه ادعای ما نیز اقدام اخیر منابع طبیعی استان در واگذاری اراضی ملی شهر سرابله به کارکنان منابع طبیعی شهرستانهای ده گانه استان است .

متاسفانه خبر اینگونه است که اداره کل منابع طبیعی استان ایلام براساس یک طرح به جای مانده از سال 72چندین هزارمترمربع  از اراضی ملی شهر سرابله را قطعه بندی ودر بین مامورین وکارکنان خود تقسیم کرده است . به نوعی این اداره کل در اقدامی غیر قانونی ،البته شاید به زعم خودشان قانونی !! مبادرت به زمین خواری قانونی نموده اند.

همانگونه که از تعریف زمین خواری مشهود است ؛هر گونه اقدام در تصرف املاک و عرصه های ملی ،تغییر کاربری وسپس فروش وبه جیب زدن پول حاصل از فروش آن ویا احداث ملک و... در حکم زمین خواری است . با تطبیق اقدام اخیر منابع طبیعی در تغییر کاربری منابع ملی و واگذاری آن به کارکنانش، رگه هایی از زمین خواری مشهود است.

به هر حال مسئولین منابع طبیعی باید بدانند که اقدام آنان در تقسیم منابع ملی در حکم تصرف مال غیر است واین اقدام تحت هر ماده قانونی صورت گرفته باشد، در تضاد با قانون وتاکیدات مقام معظم رهبری در صیانت وحفاظت از منابع ملی وجلوگیری از زمین خواریست.

درحالي‌كه مقام معظم رهبري بر حفاظت از منابع طبيعي و محيط‌ زيست تأكيد دارند ،اگر قانونی داخلی هم دست آنان را در تصرف منابع ملی باز گذاشته است ،چگونه این قانون بستر واگذاري انفال را فراهم مي‌كند و باعث تاراج منابع طبيعي مي‌شود ،درحالي‌كه اين عرصه‌ها جزو انفال و متعلق به همه مردم است و بايد همه مردم از آن بهره‌مند شوند، نه اينكه به هربهانه ای ، فرد يا گروهي اين عرصه‌ها راتصرف كنند. براين اساس انتظار مي‌رود منابع طبیعی نسبت به شفاف سازی موضوع مبادرت ودستگاههای نظارتی هم به این مقوله ورود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار