مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به مناسبت بازگشایی مدارس با شعار دانش آموزان را به کتابخوانی عادت دهیم ،خطاب به دانش آموزان، معلمین و اولیاء پیامی منتشر نمودند.
کد خبر: ۶۵۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 22 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ تابناک ایلام  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به مناسبت بازگشایی مدارس پیامی به این شرح دادند.

آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با عشق و محبت به امام حسین(ع)، مهر امسال را برای دانش آموزان عزیز که هنوز صدای یا حسین گفتن ها و جای زنجیر زدن هایشان زمزمه و احساس می شود بسیار ارزشمند و گرامی نموده است.

ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را به خدمت معلمین عزیز و دانش آموزان گرامی که از محبان اهل بیت و امام شهیدان می باشند تبریک و تهنیت می گویم.

امروز بیش از هر زمان دیگری آموزش و پرورش که مسئولیت مستقیم تعلیم و تربیت فرزندان این مرزبوم در مقاطع مختلف تحصیلی را بر عهده دارد نیازمند توجه جدی همراه با احساس مسئولیت، حمایت و همراهی همه جانبه مسئولین نظام و آحاد جامعه بویژه اولیاء گرامی می باشد.

نوع نگاه عمل گرایانه با توجه ویژه در سرمایه گذاری در تقویت تعلیم و تربیت دانش آموزان و رفع موانع موجود بر سر راه دانش آموزی دانش آموزان در مدارس و برطرف نمودن نیازها و امکانات در محیط آموزشی موجب تثبیت یک زندگی اجتماعی سالم در آینده خواهد شد.

دانش آموزان بزرگترین سرمایه اجتماعی و ارزشمندترین و والاترین سرمایه هر پدر و مادری است که به سلامت جسمانی و آینده بهتر آنها می اندیشند.

منشاء نشاط و امید در زندگی اجتماعی هر خانواده داشتن فرزندانی علاقه مند به درس خواندن و اهل مطالعه می باشد.

هرچه دانش آموزان یک مدرسه اهل مطالعه و با کتاب مونس باشند هم به پویایی و کارآمدی زندگی اجتماعی کمک می کند و هم بدون شک در تحکیم بنیان خانواده کمک خواهد نمود.

از آنجا که اولیاء گرامی، معلمین عزیز و آموزش و پرورش را امین ترین، امن ترین و سالم ترین فضای اجتماعی و فرهنگی برای آموزش و تربیت فرزندان خود انتخاب نموده اند مسئولیت فرهنگیان عزیز را سنگین تر و وظیفه ذاتی آموزش و پرورش را به تقویت این اعتماد و امانت داری بیشتر خواهد نمود.

عادت دادن دانش آموزان به مطالعه کتاب و کتابخوانی و تقویت تاثیر، نقش و اهمیت فرهنگ مطالعه کتاب در زندگی آنان بایستی به طور خاص و بعنوان اولویت اساسی و اصلی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و هرگونه غفلت در این باره به اساس و پایه آموزش و پرورش لطمه وارد خواهد نمود.

تقویت شعار من کتاب را دوست دارم و می خواهم یک کتابخوان خوب باشم در بین دانش آموزان و تشویق آنان در عمل، بهترین شیوه برای داشتن یک جامعه کتابخوان و کمک به آینده روشن در جامعه خواهد بود.

یار مهربان (کتاب) بهترین دوست و همدم برای دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد که با مهیا شدن بیش از پنجاه کتابخانه عمومی (مرکز فرهنگی اجتماعی) به صورت نهادی و مشارکتی، به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شرایط دسترسی به آن برای دانش آموزان در استان فراهم شده است که می تواند بعنوان پایگاه مهم اجتماعی و فرهنگی برای تقویت علمی و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در خدمت آموزش و پرورش استان و آحاد شهروندان عزیز در جای چای استان باشد.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان آمادگی خود را جهت همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش استان و دانش آموزان عزیز اعلام می دارد انتظار می رود با پیوند هرچه مستحکم تر بین مدرسه و کتابخانه های عمومی در استان شاهد تقویت و افزایش میران سرانه مطالعه در استان باشیم و معلمین عزیز و اولیاء گرامی در تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه های عمومی را در کنار آموزش و پرورش مهمترین مرکز معتبر یادگیری به دانش آموزان و فرزندان خود معرفی نمایند.

در پایان توفیق معلمین عزیز، خادمان عرصه تعلیم و تربیت در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی را از خداوند متعال خواستاریم


مراد جلیلیان
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام

31شهریور ماه97

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار