تیم دانش آموزان کرمانشاهی از مسابقه ملی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای دست پر بازگشت و تمام اعضای این تیم 18 نفره روی سکو رفتند.
کد خبر: ۶۵۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ 22 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عسل بهزادیان زاد، پارمیس بیگوند، مانی پایفشرده و محمدطاها اسماعیلی در سطح higherA، کیانا عبداللهی فر و محیا محمدی در سطح ElementryA، آراد غفوری راد و نگار اسماعیلی و کیان آزادی در سطح ElementryB موفق به کسب رتبه برتر شدند.

همچنین فرنام حسن بیگی در سطح InterB، محمدسعید قیطاسی در سطح HigherC و باران رستمی در سطح ElementryB بر سکوی دوم ایستادند و راشنو منصوری در HigherC، رزا خسروی در ElemenB، راژان رحمانی در ElemenB، بهار عبدی در ElemenA، باران بهرامی پناه در InterA و آرتیلان ویسی فر در سطح HigherC به رتبه سوم رسیدند.

ششمین دوره مسابقه ملی محاسباتی ذهنی و چرتکه‌ای(UCMAS) جمعه گذشته با شرکت 700 دانش آموز از سراسر کشور در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

** سرگُل تیم کرمانشاه

آنچه در تیم نخبگان جوان ریاضی استان کرمانشاه خودنمایی می کند، حضور بهار عبدی نوجوان روانسری است که به طور مادرزادی از داشتن یک دست و یک پا محروم است اما این معلولیت او را از درخشش در مسابقات کشوری باز نداشته است.

کرمانشاه در سال 96 با یک تیم پنج نفره اولین حضورش در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای (UCMAS) را تجربه کرد که موفق به کسب چهار رتبه اول و یک رتبه دوم دنیا شد؛ امسال اما با یک تیم 18 نفره عازم مسابقات جهانی مالزی در آذر امسال می شود.

مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در دنیا قدمت 25 ساله دارد و هم اکنون این مسابقات در 80 کشور در حال برگزاری است.

دانش آموزان ایرانی تاکنون 6 بار به مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه اعزام شدند و 2 بار مقام اول این مسابقات جهانی را به دست آورده اند.

دوره های چرتکه در 2 دوره پنج تا هفت سال و هفت تا ۱۳سال برگزار می شود که شامل یادگیری اعداد انگلیسی، نوشتن، جمع، تفریق، ضرب و تقسیم است.

مسابقه ucmas به این صورت است که شرکت کنندگان باید ۲۰۰ سوال در باره چهار عمل اصلی ریاضی را در هشت دقیقه با روش محاسبات ذهنی پاسخ دهند.

سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای یک سیستم نوآورانه محاسبه ای است که باعث هماهنگی همزمان بین 2 نیم ‌کره راست و چپ می شود و با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی، ظرفیت ذهن و مهارت هایی مانند مدیریت زمان، تمرکز، اعتماد به نفس و توانایی حل مساله را افزایش می دهد.

در واقع هدف اصلی سیستم آموزشیUCMAS برخلاف آنچه که اکثر افراد تصور می کنند محاسبات نیست و به هیچ عنوان قرار نیست که بچه ها تبدیل به یک ماشین حساب قوی شوند بلکه هدف اصلی آن استفاده بیشتر از پتانسیل مغز است که نتیجه این عمل به صورت محاسبات دقیق و سریع نمود پیدا می کند. واضح است که تا مغز توانمندیش بهبود نیابد قادر به اینگونه محاسبات سریع و دقیق نخواهد بود. بنابراین به زبان ساده تر می توان عنوان کرد که UCMAS در واقع یک نوع تمرین ذهنی است (مانند بدنسازی برای توانمندسازی جسم) که باعث می شود عملکرد مغز بازدهی بهتری داشته باشد.

استان کرمانشاه با جمعیت 2 میلیون نفری، 325 هزار دانش آموز، 28 هزار فرهنگی و چهار هزار و 600 مدرسه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار