معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد یزد گفت: در نیمه نخست امسال 18 میلیارد و 602 میلیون تومان کمک معیشت به جامعه هدف تحت حمایت در استان پرداخت شد.
کد خبر: ۶۵۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 24 September 2018

محمدحسین جمال پور افزود: بیش از 37 هزار مددجوی نیازمند در قالب 20 هزار و 140 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از این تعداد 14 هزار و 879 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر معیشت بگیر هستند.
وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی در زمینه مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی، اولویت دادن به ارائه خدمات حمایتی به صورت قرض‌الحسنه، توسعه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره با رویکرد پیشگیرانه و توجه به نظام جامع سلامت مددجویان ازجمله رویکردهای کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان است.
وی تصریح کرد: معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌ها است و مددجویان تحت حمایت علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند.
این مسوول با اشاره به میزان کمک معیشت پرداختی به خانوار تحت حمایت اظهار داشت: خانوار یک‌ نفره تحت حمایت ماهیانه 161 هزار و 500، 2 نفره 275 هزار و 500، سه‌نفره 360 هزار، چهار نفره 466 هزار و 500 و پنج ‌نفره به بالا 516 هزار و 500 تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند.
جمال پور با اشاره به اینکه بیشتر مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت را افراد سالمند تشکیل می‌دهند یادآور شد: طی سال گذشته 75 میلیارد و 584 میلیون تومان کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف حمایتی ازجمله پرداخت کمک به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت استان یزد پرداخت شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: علاوه بر ارائه کمک‌های بلاعوض ارائه‌شده به مددجویان در سال گذشته حدود 9 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و بیش از 28 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نیز به جامعه هدف تحت حمایت اعطا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار