گیرم که قانع شویم که مواد اولیه پوشک از خارج است ،ولی گوجه فرنگی که در زمین همین مملکت ،با آب وخاک همین مرزوبوم رشد ونمو یافته ومحصول داده است به تحریم وارز چه صنمی دارد ،گوجه ای که با دستان کارگران همین دیار پخته شده ورب می شود ،چه دخلی به تحریم دارد که ظرف دو روز قیمت آن سر به فلک بزند؟!
کد خبر: ۶۵۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 24 September 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::پیچ رادیو را که باز می کنی ،کانالهای تلویزیون را یکی یکی عوض می کنی ،به فضای مجازی که سرک می کشی ،کانالهای تلگرامی پر تعداد را که مرور می کنی ،همه وهمه پر شده است از خبرهای گوناگونی از سخنرانی مسئولین ومدیران کشوری واستانی ،همه یکصدا مردم را به وحدت وهمدلی در مقابل توطئه های دشمنان دعوت می کنند ،برخی نیز آنگونه صحبت می کنند که انکار نه انگار مردم مشکل دارند . انگار نه انگار که کمر پدران این دیار زیر بار گرانی مایحتاج روزمره و تامین قوت روزانه خانواده ها خم شده است.

همه سربلندانه از گردنه تنگ ونفسگیر تحریم های اقتصادی دشمن خارجی  ولزوم مقاومت در مقابل جنگ اقتصادی دشمن صحبت می کنند ،اما چشم خود را بر دشمنان داخلی بسته اند ،دشمنانی که فقط وفقط به منفعت روزانه و پر کردن جیب خود می اندیشند ودراین بین همسایه ،همشهری وهموطن برای آنها لغاتی کلیشه ای بیش معنا نمی شود .لاجرم باید گفت بین  این رسته و آن اجیر شدگان کوردلی که دو روز پیش زن وکودک هموطن وهم کیش خود را ناجوانمردانه به رگبار بستند هیچ فرقی نیست ،به قول نغزگویی هم تبار " آن یکی قوّت مردم را نشان رفت واین یکی قوت لایموت خلق را !

راستی آقای مسئول ،آقای مدیر که از سخن گفتنت اینچنین برداشت می شود که از  وضعیت پرکشیدن دم ساعت قیمت کالا های مصرفی وغیر مصرفی بیخبری و تنها بواسطه چند سطر گزارش زیر دستانتان ویا درد دل کاربران شبکه های مجازی لمس کرده ای ،آیا برای خرید یک کیلو گوجه ،یک قوطی رب گوجه ،چند کیلو میوه ویا خرید یک بطری اب معدنی راهتان به سوپری ،بقالی ومیوه فروش محل افتاده است ؟!

قطعا سترگی پولهای جیبتان ،بی شماری حقوق ومزایا و حق جلسه و حق نفس کشیدن وحق حرف وزدن و...که همگی از جیب این ملت نصیبتان شده ،بین کالبدتان وتیرهای سهمگین گرانی فاصله انداخته است ،تا بهتان حق بدهیم که از دردی که آن کارگر فصلی دورمیدان شهر ،آن کارمندی که سرخی صورتش از سیلی نامرادیهای زمانه است و و ووبیخبر باشی !بیخبر باشی که از خروس خوان صبح تا بوق سگ از خود کار می کشد وشب که به خانه می آید، بازهم باید  شرمسار لباسهای مندرس ،سفره خالی و آرزوهای خام فرزندانش باشد!

آیا خبر داری که این مردم چگونه اسیر دام بی اخلاقی وبی فرهنگی هایی شده اند که شما وامثال شما سالهاست دور آنان تنیده اید  ؟! چند دهه است که دم از فرهنگ دینی ومذهبی می زنیم ،کرور کرور پول زبان بسته این ملت  را صرف اخلاقمند نمودن و ساختن فرهنگ دینی ومذهبی آنها نمودید ،اما به تنها چیزی که پایبند نیستند اخلاق وفرهنگ مصرف وفرهنگ همزیستی وفرهنگ برادری و ترحم و انفاق وگذشتند؟! راستی سهم توی مدیر در تنیدن این دام چقدر است ؟!

چرا باگذشت چهل سال از وقوع انقلاب فرهنگی و اخلاقی ،هرساله فاصله گرفتن از آرمانهایش را گز می کنیم  ،برادری وبرابری مورد نظر جای خود را به سربریدن ها و تبعیض ها وفاصله های بزرگ طبقاتی داده است !؟ سهم توی مدیر از این فاصله گرفتن ها از آرمانهای انقلاب و افزایش فاصله طبقاتی چقدر است ؟!

دشمن شمشیر را از رو بسته است درست ! در جنگ اقتصادی هستیم درست ! باید مثل همیشه همراه وهمدوش با انقلاب کید دشمنان را به خودشان برگردانیم درست ! اما به فکر شکمهای گرسنه ای که خود می توانند برای سیر کردنش خون بریزند هم باشید !آخه برادر عزیز دست دشمن ممکن است به بازار ارز و ورود وخروج آن بند باشد ،اما این دشمنی که دم ساعت ودقیقه قیمت گوجه وخیار ونان و شیر وماست و کره و آب ونوشابه ووووورا بالا می کشد ،آن دشمنی که ما می شناسیم نیست !

گیرم که قانع شویم که مواد اولیه پوشک از خارج است ،ولی گوجه فرنگی که در زمین همین مملکت ،با آب وخاک همین مرزوبوم رشد ونمو یافته ومحصول داده است، با تحریم وارز چه صنمی دارد ،گوجه ای که با دستان کارگران همین دیار پخته شده ورب می شود ،چه دخلی به تحریم دارد که ظرف دو روز قیمت آن سر به فلک بزند؟!

آقایان مسئولی که سخنان وشعارهای کلیشه اتان دیگر هیچ مشتری ندارد ،یک سوزن به خودتان بزنید وبعد انتظار خفه خون گرفتن مردم از نیش جوالدوز داشته باشید ،باور کنید بازار امروز رهاتر از همیشه است . تحریم ها هم بهانه ای بیش برای کاسبی اندکی قلیل نیست ،دولت ومدیرانش بازار را به حال خود رها کرده اند ،این محتکران ومنفعت طلبان هستند که تعیین می کنند کدام کالا به چه قیمت وبه چه حجمی به فروش برسد ،اگر واقعا دولت داری وحکومت داری اینگونه است ،به قول یک بزرگی حکمرانی یک قاره را به تنهایی حریفم وآب از آب هم تکان نمی خورد،البته به سبک تکان نخوردنهایی که در ایران باب شده است !

همین فردا صبح که به سبک حرکات پوپولیستی وبرای پرکردن صفحه اینستاگرام و هر کوفت دیگری راهتان را به بازار کج کردید ،زحمتی به خود داده یکبار هم دست به جیب شده ویک فلافل ناچیز به همراه یک بطری نوشابه سرو کنید ،یا چندکیلویی میوه خرید کنید تا فرق عالم حقیقت ومجازی رابیشتر لمس کنید ،می دانیم که تدبیرتان هم راهگشا نیست اما قدری همسفره بینوایان وفقرا شدن خود تنبیه خوبیست!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
واقعا درد ودل مردم بیچاره را نوشته اید
بلی مسوولان ومدیران به فکر حفظ میز و حقوق های نجومی خود شان هستند خبری از گرانی و
ناله وفریاد مردم از تورم وبی پولی ندارنن
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
متاسفانه در سايه بي تدبيري مسئولين به تازگي توليدكنندگان برخي كالاها را (بعنوان مثال رب گوجه فرنگي)بدون قيمت مصرف كننده به بازار عرضه ميكنند تا هيچ جايي براي تامين حقوق مصرف كننده وجود نداشته باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار