کد خبر: ۶۶۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 28 September 2018

تابناک / سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نهاد دولتی بدون استثنا تصویب‌شده و حتی شورای شهر و شهرداری‌ها که یک‌نهاد مردمی و غیردولتی هستند نیز مشمول این قانون می‌شوند.

ولی‌الله داداشی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نهاد دولتی اظهار کرد: این قانون بدون استثنا تصویب‌شده و حتی شورای شهر و شهرداری‌ها که یک‌نهاد مردمی و غیردولتی هستند نیز مشمول این قانون می‌شوند.

وی با اشاره به سازوکار کمیسیون اصل 90 در رسیدگی به شکایات افزود: کسانی که از دستگاه‌ها اجرایی شکایت دارند می‌توانند در سامانه کمیسیون اصل 90 شکایت خود را مطرح کنند و این مسئله بدون تردید رسیدگی می‌شود و به دستگاه‌ها قضایی معرفی می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از قوانین کشور گریبان گیر سرمایه‌گذاران است تصریح کرد: مسئولان باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنند اما برخی سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کنند و برخی از قوانین کشور، دولت را نیز با مشکل و چالش مواجه کرده که نیاز است در این زمینه مجلس شورای اسلامی ورود کند.

داداشی با اشاره به اینکه بدنه کارشناسی دولت خیلی قوی‌تر‌ از بدنه کارشناسی مجلس شورای اسلامی است گفت: اگر در نظام اداری کشور اصلاحاتی بخواهد صورت بگیرد حتماً دولت در غالب لایحه باید این اصلاحات را به مجلس‌ تقدیم کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل سیستم اداری در کشور وجود دارد بیان کرد: کارگزاران دولتی از بعضی از قوانین که دست‌وپای آن‌ها گرفته گله‌مندند و مردم نیز گلایه‌مند هستند که باید هر چه سریع‌تر این مشکل و معضل حل شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه افتتاح بارانداز راه‌آهن آستارا آستارا یک تحول اقتصادی برای کل استان و به‌ویژه غرب کشور خواهد بود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی از گرجستان، اکراین و آذربایجان تعهد کرده‌اند که در بارانداز راه‌آهن آستارا آستارا 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند.

داداشی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در قسمت انبارهای عمومی، انبارهای تخصصی، صنایع تبدیلی مستقیم و غیرمستقیم موجب اشتغال‌زایی خواهد شد افزود: افتتاح بارانداز راه‌آهن آستارا آستارا باعث تحول اقتصادی شگرفی در شهرستان آستارا و کل استان و غرب کشور خواهد بود و این توسعه با افتتاح خط ریل آستارا به رشت و بالعکس نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت خوبی را در خط ریل راه‌آهن آستارا به رشت و بالعکس شاهد هستیم تصریح کرد: کشور آذربایجان اعتباری بالغ‌بر 500 میلیون یورو را برای خط ریل راه‌آهن آستارا به رشت و بالعکس در حال سرمایه‌گذاری کند و اگر کلیدور شمال به جنوب به هم متصل شوند یک تحول اقتصادی در منطقه رخ خواهد داد و همین ریل با پیگیری‌هایی که از وزارتخانه و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم قرار است به محوطه اسکله و بندر آستارا متصل شود تا یک هم‌افزایی بین اسکله و راه‌آهن اتفاق بیافتد و آستارا به سمت توسعه قدم بردارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تملک اراضی هنوز در خط ریل راه‌آهن آستارا به رشت و بالعکس صورت نگرفته است گفت: قرارداد کشور ما با کشور آذربایجان به پایان رسیده اما هنوز تملک اراضی راه‌آهن آستارا به رشت که بخش عمده‌ای از آن جزو اراضی ملی است انجام نگرفته است.

داداشی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی مردم آستارا، حذف روادید و ویزا برای ورود به آذربایجان و احیای گذر مرزی آستارا است بیان کرد: شهرستان‌هایی که هم‌جوار با جمهوری آذربایجان هستند عموماً این مطالبه را دارند و درگذشته یک گذر مرز ۴۵ کیلومتری بود که هم مرزنشینان آذربایجان و هم‌ مرزنشینان کشور ما می‌توانستند تردد کنند و این تردد را سهولت می‌داد که متأسفانه در سال ۸۹ کشور ایران گذر ویزا را برای اتباع جمهوری آذربایجان برداشتند اما ما با ویزا می‌رویم و وزارت خارجه ما تعلل کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجانی‌ها روزانه یک هزار الی یک هزار و 500 نفر وارد خاک ‌ما می‌شوند تصریح کرد: اینکه این تعداد از افراد وارد خاک ما می‌شوند خوب است و ما نیز مهمان‌نواز هستیم و آن‌ها برای زیارت، تجارت، گردشگری و توریست سلامت می‌آیند اما می‌طلبید یک رفتار متقابلی را وزارت امور خارجه وقت و دولت‌های بعدی انجام می‌دادند که آن‌ها هم ویزا را برای ما برمی‌داشتند که متأسفانه این اتفاق نیافتد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌زودی برای حل مشکل مرزنشینان به کشور آذربایجان می‌روم گفت: در صحن مجلس شورای اسلامی دکتر ظریف به مردم آستارا قول دادند که پیگیری کنند تا ویزا ‌برای اتباع جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً مرزنشینان برداشته شود و ما نیز امیدوارم بتوانیم ویزا را برای مردم شریف ایران و همچنین مرزنشینان حذف کنیم و یا اینکه گذر ۴۵ کیلومتر یا حداقل آستارا به آستارا تردد بدون ویزا باشد.

داداشی با اشاره به اینکه در دولت‌های مختلف دیدگاه‌ها به روستاها متفاوت بوده است بیان کرد: این دولت دیدگاه توسعه به روستاها داشته و در شهرستان آستارا نیز 18 روستا از راه مواصلاتی مناسبی برخورد نبودند که برای 10 راه روستایی برای امسال و هشت روستا نیز برای سال بعد، از اعتبارات ملی مبالغی درگرفته شد تا راه‌ها آسفالت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار