کد خبر: ۶۶۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 28 September 2018

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر در جویبار استان مازندران رخ داد که بزرگترین زلزله این هفته بوده است.

بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از ۳۱ شهریورماه تا روز ۵ مهرماه را به اطلاع می‌رسانیم، تعداد ۴۲ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه 31 شهریور ماه:
در تازه آباد زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 9 کیلومتر رخ داده است؛ رودبار استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 28 کیلومتر لرزاند، در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در کوه‌بنان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، بندر خمیر استان هرمزگان را زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند، در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 13 کیلومتر به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: آیا احتمال زلزله ۷ ریشتری گسل شمال تهران دو برابر شده است؟

در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در دامغان به بزرگی 2.5 در عمق 10 کیلومتر بوده است.

یکشنبه یکم مهر ماه:
در ازگل استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 12 کیلومتر رخ داده است، در جویبار استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر در عمق 15 کیلومتر گزارش شده است، در آلونی استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در ساری استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 22 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در رویدر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 14 کیلومتر گزارش شده است.

خان زنیان استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر در عمق 9 کیلومتر لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است، حسینیه استان خوزستان را زلزله‌ای به بزرگی 2.6 در عمق 9 کیلومتر لرزاند.در بالاده استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر در عمق 12 کیلومتر رخ داده است.

دوشنبه دوم مهر ماه:
در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 5کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 5 کیلومتر این استان را لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 5 کیلومتر بوده است.

تیتکانلو استان خراسان شمالی را زلزله ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند، قصرشیرین استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند، در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 14 کیلومتر گزارش شده است، در قره ضیالدین استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 9 کیلومتر لرزاند.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد

در پاتاوه استان کهکیلویه و بویراحمد زلزله‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 7 کیلومتر رخ داده است، در جم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 9 کیلومتر به ثبت رسیده است، در مود استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 7 کیلومتر رخ داده است. در تازه آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است.

سه‌شنبه سوم مهر ماه:
در ساری استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 13 کیلومتر گزارش شده است، در کوهبنان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است. در تازه آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 9 کیلومتر گزارش شده است، در ساری استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 13 کیلومتر رخ داده است.

چهارشنبه چهارم شهریورماه:
در شاهو استان كرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 5 کیلومتر رخ داده است، بالاده استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند، در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است، در بم زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله

در بالاده استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 3.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است؛ در مسجد سلیمان زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 17 کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

پنجشنبه پنجم مهر ماه:
در تازه آباد زلزله‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است، در هشتبندی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 4.2 ریشتر در عمق 13 کیلومتر رخ داده است، در خان زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در کوهی‌خیل استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 4.2 ریشتر در عمق 18 کیلومتر گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار