سلام امینی؛
نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تکمیل زیرساخت های منتهی به مرز مهران خبر داد و تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین تا حدودی آماده بوده اما نیاز است این زیرساخت‌ها به منظور خدمات‌ رسانی بهتر تقویت شود.
کد خبر: ۶۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 29 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سلام امینی گفت: بر اساس پیش بینی ها در ایام اربعین امسال حدود سه میلیون زائر وارد ایلام می‌ شوند که در این خصوص یکی از زیرساخت‌های لازم و مهم برای این سفر راه است، در واقع تهیه زیرساخت‌ها برای این همایش عظیم و ملی پروسه ‌ای طولانی مدت بوده و به سرمایه‌ گذاری و زمان زیادی نیاز دارد.

امینی از تکمیل بخش عمده‌ای از مسیر 90 کیلومتری ایلام تا مهران خبر داد و یادآور شد: با توجه به حجم ترافیکی راه اصلی ایلام - صالح آباد - مهران در ایام اربعین تردد از مسیر ملکشاهی به مهران با اختلاف کمتر از 20 کیلومتر از مسیر ذکر شده می تواند بهترین جایگزین برای تردد زائران باشد.

وی با اشاره به افزایش پروازها در فرودگاه ایلام نیز گفت: از آنجا که کشورهای بسیاری در همایش اربعین شرکت می ‌کنند تعداد پروازهای بین المللی فرودگاه ایلام افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در برگزاری همایش اربعین تمامی ارگان‌ها از جمله وزاتخانه‌های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، شهرداری تهران و... همکاری‌ خواهند داشت، افزود: بایستی تمامی مسئولان برای ساماندهی وضعیت راه‌های ایلام و مهران وارد عمل شوند چرا که برگزاری درست، دقیق و منظم کنگره بزرگ اربعین آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مهمترین دلایل انتخاب مرز مهران توسط زائران نزدیکی به شهرهای مذهبی کشور عراق، شیعه بودن مردمان هر 2 سوی مرز، ضریب امنیتی بالا و مهمان نوازی مردم استان ایلام است .

امینی از ساماندهی پارکینگ های شهر مهران خبر داد و تاکید کرد: برای امنیت و ساماندهی پارکینگ‌ها اقدامات مناسبی نظیر فنس‌گذاری انجام گرفته و برای هریک از آنها مسئول و نگهبان انتخاب شده است تا درصورتی که زائران با ماشین شخصی وارد ایلام می‌شوند دغدغه‌ای در خصوص پارکینگ مطمئن برای اتومبیل خود نداشته باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار