استاندار خراسان رضوی گفت: تغییر و جا‌به‌جایی بازنشسته‌ها در مهلت قانونی خود و با تدبیر مناسب به نحوی که تنش و مشکلی در امور مردم روی ندهد، انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 30 September 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان در حاشیه جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: طبق قانون و در  مهلت دو ماه ابلاغ شده، باید تمامی کسانی که مشمول این قانون می‌شوند حداکثر تا سقف زمانی تعیین شده مسئولیت را واگذار کرده و کنار بروند.

وی با بیان اینکه بعضی از معاونان استانداری مشمول این قانون می‌شوند، افزود: آنها با تصویب این قانون استعفای خود را به صورت مکتوب اعلام کردند اما وزیر کشور عنوان کرد که پذیرش استعفای آنان با سازمان بالادستی که حکم آنان را صادر کرده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این رابطه وزیر کشور توصیه کردند که تا زمانی که جایگزینی برای آن‌ها در مهلت قانونی انتخاب و معرفی نشده از بیان و پیگیری استعفا خودداری کنند.

رشیدیان با اشاره به اینکه بعضی جو بدی را در جامعه پراکنده‌اند، گفت: کسانی که باید بازنشسته شوند مشخص و در سیستم سامانه اداری کاملا قابل احصا هستند و نیازی نیست که بعضی توصیه کنند که بگردیم و آنها را پیدا کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: همه کسانی که مشغول به‌کار هستند خود از آن‌ها دعوت کرده‌ایم که با توجه به تخصص و تجربه‌شان مسئولیت را بپذیرند و عملا در این سال‌ها منشاء خیر در امور بوده‌اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امروز هم بر اساس مصالح کشور مجلس شورای اسلامی چنین قانونی را تصویب و دولت هم آن را ابلاغ کرده است و همه کسانی که قانون شامل آنها می‌شود طبق آن باید کنار بروند.

رشیدیان با اعلام اینکه برخلاف آنچه که بعضی تبلیغ می‌کنند،کسی دعوی و ادعایی برای مقابله و مواجهه با این قانون ندارد؛ افزود: همین که امروز مشمولین این قانون با وجود جو روانی نامناسب موجود ‌علیه آنها همچنان مشغول خدمت و انجام وظیفه هستند، خود دلیلی بر صداقت آنان است.

وی گفت: این افراد نه حقوق‌های نجومی می‌گیرند، نه کسانی هستند که در کارشان کوتاهی یا خیانت کرده باشند. همه آنها تلاش کرده‌اند که از تخصص و تجربه‌شان که براساس هزینه‌های همین مردم و کشور حاصل شده صادقانه در خدمت ملت قرار دهند. 

استاندار خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد‌: آنان تا‌کنون براساس قانون مجاز به کار بوده‌اند و از آنان و ظرفیت‌های‌شان استفاده شده و از فردایی که مهلت قانونی به انتها برسد، بدون هیچ ادعائی کنار می‌روند و با انتخاب و معرفی جایگزین این جابه جایی به نحو مطلوب انجام خواهد شد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: همه کسانی که این بار مسئولیت از روی دوش‌شان برداشته می‌شود ضمن قدردانی توفیق خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف، ولی در اجرای این قانون نفس راحتی می‌کشند زیرا مسئولیت در این دوران بسیار سنگین است و همیشه با فشار و احساس مسئولیت سنگین همراه بوده است. 

وی با انتقاد از جوی روانی نامناسب که بعضی در جامعه مطرح می‌کنند، گفت: امروز به‌گونه‌ای وانمود می‌شود که استانداران بازنشسته برای رسیدن به این پست خدای ناکرده تبانی کرده و یا مرتکب خلافی شده‌اند که این حرف خلاف حقیقت است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این روش را غیر‌اخلاقی می‌دانم و نمی‌پسندم و توصیه می‌کنم تلاش کنیم تا این جابه‌جایی را که بنا به مصالح کشور مجلس شورای اسلامی تشخیص داده است به نحو مناسب و بدور از هرگونه رفتار غیر اخلاقی انجام دهیم. 

رشیدیان گفت: در این راستا دستگاه‌ها موظف شده‌اند در رده‌های استانی جایگزین‌های خود را در مهلت قانونی جایگزین کنند و در رده‌های کشوری هم، هیات دولت باید استانداران  جدید را تایید و تصویب کند و معاونین استاندار هم براساس ضوابط حکم خود را پس از تایید معاونت ذیربط وزارت کشور از وزیر ‌کشور دریافت می‌کنند و این تغییرات در زمان مقرر انجام خواهدشد.

استاندار خراسان رضوی در مورد وضعیت خود هم گفت: من هم مشمول این قانون می‌شوم و پست خود را در زمان اعلام شده تحویل استاندار بعدی خواهم داد. الان هم بازنشسته‌ایم و این قانون هم که ابلاغ شده ظرف دو ماه مقرر شده مسئولیت را به استاندار بعدی تحویل می‌دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار