استاندار ایلام؛
استاندار ایلام از آمادگی طرف ایرانی برای تکمیل زیرساخت های مسیر ایلام به مهران خبر داد و افزود: تا قبل از فرارسیدن اربعین تقریبا تمام مسیر ایلام به مهران چهارخطه خواهد شد و انتظار هست که طرف عراقی هم نسبت به تکمیل زیرساخت های مسیر راهپیمایی در آنسوی مرز اهتمام ورزد.
کد خبر: ۶۶۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 01 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی  اظهار داشت: امنیت اربعین امسال از هر منظر برای دو کشور ایران و عراق اهمیت ویژه دارد و اهتمام ایران در راستای ایمن سازی و سالم برگزار کردن این کنگره عظیم جدی است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در این سوی مرز در استان ایلام بخش عمده مسیر آماده استفاده است تا شروع اربعین قسمت اعظم ۳۸ کیلومتر باقی مانده چهارخطه ایلام به مهران زیر بارترافیک برود اما در طرف عراق شرایط ایجاد جاده ها و تکمیل زیرساخت ها با کندی پیش می رود.

وی تاکید کرد: ۸۰۰ متر از جاده احداثی برای جداسازی زائران از تجار در عراق در دست اقدام است که تکمیل این مسیر ضمن جلوگیری از تعطیلی فعالیت تجار در ایام اربعین مانع از تراکم جمعیت در مرز و طول مسیر می شود.

وی از ایجاد کنسولگری موقت عراق در ایلام برای تسریع در کار زائران خبر داد و گفت: برای سهولت در امور، نمایندگان تام الختیار دو کشور حداقل ۱۵ روز به طور کامل در مرز مهران مستقر بشوند.

استاندار در ادامه ایلام گفت: مسئولان پایانه مرزی ۲ کشور باید آمادگی برای برخورد قاطع با افرادی که قصد عبور بدون ویزا دارند را داشته باشند، البته در مرز ایران با تقویت نیروهای امنیتی و نظامی امنیت مرز در ۲ طرف برای حوادث احتمالی افزایش می یابد.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که امیدوار است مرز چنگوله تا قبل از اربعین وارد فاز فعالیت شود، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد زیرساخت های بازارچه چنگوله آماده شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار