مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: عاملین تخلیه غیر مجاز ۱۲۰ تن پسماند و نخاله صنعتی در اراضی کشاورزی شهرستان البرز شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.
کد خبر: ۶۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 06 October 2018

شناسایی و معرفی به دادگاه عاملین تخلیه ۱۲۰ تن پسماند در قزوین

حسن پسندیده در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر تخلیه غیر مجاز پسماند و نخاله و ضایعات صنعتی در اراضی کشاورزی شهرستان البرز و ایجاد آلودگی زیست محیطی، مأموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز و مأموران اجرائیات شهرداری الوند موفق به شناسایی چند نفر در این زمینه شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: این افراد اقدام به تخلیه بیش از ۱۲۰ تن پسماند و سوزاندن مقداری از آنها در اراضی کشاورزی شهر صنعتی البرز به سمت کمال آباد کرده بودند.

پسندیده با اشاره به اینکه پسماندها مربوط به یکی از شرکت های شهر صنعتی البرز بوده، تصریح کرد: تخلیه این نوع پسماندها باعث آلودگی محیط زیست و نارضایتی کشاورزان و مردم شهر شده بود که عاملان آن دستگیر و پرونده آنها جهت صدور حکم تحویل مراجع قضایی شد.

وی، سپس به موارد و مستندات قانونی در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند اشخاص متخلف در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم و بر اساس ماده ۲۰ این قانون خودروهای تخلیه کننده پسماند در اماکن غیرمجاز، علاوه بر مجازاتهای مذکور، به یک تا ده هفته توقیف محکوم خواهند شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: همچنین طبق ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها تخلیه کنندگان پسماندهای ویژه در اماکن غیر مجاز و همچنین خودروهای تخلیه کننده پسماندهای ویژه حسب مورد، به حداکثر مجازاتهای تعیین شده در مواد ( ۱۶ ) و( ۲۰ ) قانون محکوم خواهند شد.

وی گفت: با تشدید نظارت ها، طی روزها و هفته های اخیر موارد مشابهی از تخلیه غیر مجاز پسماندهای صنعتی و عادی و نخاله های ساختمانی در شهرستان های استان توسط کارشناسان و همکاران این اداره کل کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

پسندیده ضمن اخطار به نقض کنندگان قانون و آلوده کنندگان محیط زیست تأکید کرد: مأموران و کارشناسان این اداره کل و ادارات شهرستان به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی، پایش و کنترل مراکز شهری، شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی و مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان مطابق نص صریح قانون برخورد خواهند کرد.

این مسئول خواستار شد: در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه محیط زیست مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست یا نزدیکترین اداره محط زیست شهرستان اطلاع دهند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام و مانع از تخریب و آلودگی محیط زیست شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار