امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها گفت: پیام حمله موشکی ایران این بود که دشمنان ایران بدانند که نمی‌توانند با امنیت کشور ما شوخی کنند.
کد خبر: ۶۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 06 October 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، سالروز شهادت حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) را تسلیت گفت و افزود: آن حضرت راوی نهضت حسینی و افشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموی بود.

وی اظهار داشت: حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) اجازه نمی‌داد که حادثه عاشورا و حماسه کربلا به فراموشی سپرده شود. هم از حماسه و هم از مصیبت‌های عاشورا یاد می‌کرد و دشمنان را رسوا می‌کرد. اگر این زنده نگه‌داشتن حادثه عاشورا توسط اهل‌بیت نبود امروز حماسه عاشورا به ما نمی‌رسید. هر حماسه‌ای اگر پیام‌رسان نداشته باشد ماندگار نمی‌شود.

امام‌جمعه اردکان بابیان علامت‌های مؤمن، گفت: احساس و باور حضور الهی در همه حالات از نشانه‌های ایمان است و باعث می‌شود که انسان در خلوت هم مانند جلوت حریم‌ها را نگه بدارد. اگر در جامعه ما این احساس حضور الهی تقویت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی در خطبه دوم با اشاره به لزوم درس گرفتن از حماسه عاشورا گفت: انقلاب اسلامی ما در آستانه چهل‌سالگی قرار دارد و به اقرار دوست و دشمن یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث حفظ این انقلاب در برابر حمله‌ها و هجمه‌های استکبار شده است روحیه مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی است. ملتی که شهادت را افتخار خود بداند شکست‌ناپذیر است. تا وقتی این روحیه زنده است دشمن نمی‌تواند این ملت را از بین ببرد.

شاکر اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان، یک سخنرانی امیدآفرین داشتند و فضای عمومی جامعه ما که به‌سوی ناامیدی حرکت می‌کرد نیازمند آن بود که مسیحا دمی بیاید و روح امید را در مردم و جوانان زنده کند. ایشان تأکید کردند که کشور ما مشکلات زیادی دارد اما راه‌حل مشکلات در درون است. کسانی که در این کشور تبلیغ می‌کنند که راه‌حل برون‌رفت از مشکلات پناه بردن به آمریکاست، خیانت‌کارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ من تازنده هستم اجازه این کار را نخواهم داد. ما هم اعلام می‌کنیم که تازنده هستیم آماده‌ایم استقامت و ایستادگی داشته باشیم و پشت سر مقام معظم رهبری از انقلاب و اسلام تا پای جان حمایت می‌کنیم.

خطیب جمعه اردکان گفت: یکی از نکاتی که ایشان اشاره کردند این است که جوان‌های عزیز ما و ظرفیت نیروی جوان ما حلال مشکلات کشور است نه مشکلات کشور. بعضی‌ها تبلیغ و ترویج می‌کنند که این جوانان از مشکلات کشور ما هستند.

وی با اشاره به تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: اگر این قانون اجرایی شود قدمی درراه میدان دادن به جوانان در مدیریت‌های دولتی کشور است که باروحیه بیشتر و بانشاط و امید بیشتر بعضی از کارها را در کشور به دست بگیرند و این مشکلات را حل کنند. جوانان بالاترین ظرفیت کشور هستند گرچه ریزش‌هایی داریم اما باید از ظرفیت بی‌نظیر این‌همه جوان استفاده شود.

شاکر اظهار داشت: استفاده نکردن از ظرفیت‌های موجود و نداشتن فرهنگ صرفه‌جویی، دو ضعف بزرگی است که در کشور ما وجود دارد و رهبری معظم انقلاب به آن اشاره کردند. همه مردم و مسئولین باید در برابر از بین بردن این ضعف احساس مسئولیت داشته باشیم و هم تلاش کنیم. ما در کشور ظرفیت‌های مهم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داریم. ما ظرفیت عاشورا و محبت جوانان به اهل‌بیت راداریم. برای اصلاح این ضعف‌ها همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از زندگی خود شروع کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی گفت: همه ما با هر فکر و گرایشی که در این نظام زندگی می‌کنیم می‌دانیم که امنیت در کشور ما یک نعمتی پربها است و دشمنان به آن چشم دوخته‌اند. نیروی انتظامی نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت بخصوص در درون کشور و شهرها دارد. اگر امنیت در زندگی مردم و جامعه نباشد هیچ کار درستی به نتیجه نمی‌رسد. ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

امام‌جمعه اردکان افزود: نیروی انتظامی در اجرای قانون باید اقتدار داشته باشد. همه به‌سادگی در برابر قانون تمکین نمی‌کنند. نیروی انتظامی باید اعتماد عمومی را نیز جلب کند. اعتماد عمومی مردم بااخلاق و رفتار خوب و با اجرای مساوی قانون برای همه جلب می‌شود. ما امروز به پلیسی نیاز داریم که هم اقتدار داشته باشد و هم مردم به آن‌ها اعتماد داشته باشند. نیروهای انتظامی ما در عرصه‌های مختلف آماده فداکاری هستند و 13 هزار شهید را در این راه تقدیم کرده‌اند.

وی، پیام حمله موشکی ایران به شرق سوریه و مواضع فرماندهان تروریست‌ها را همان گوشمالی دانست که وعده داده‌شده بود. امروز همه کشورها و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل که گاهی ایران را به حمله اتمی تهدید می‌کنند می‌دانند که دوره بزن و در رو تمام‌شده است.

شاکر گفت: در یک سال گذشته دو حمله تروریستی انجام‌شده است که در هر دومرتبه جواب دندان‌شکنی دریافت کرده‌اند تا بدانند که نمی‌توانند با امنیت کشور ما شوخی کنند. امنیت برای کشور ما بسیار مهم است و قدرت کشور ما در این عرصه بسیار بالاست. ایران به قدرتی دست‌یافته است که می‌تواند بدون استفاده از نیروی انسانی به مواضع دشمنان در کشور دیگری حمله کند. تقویت نیروهای مسلح ما باعث می‌شود که چشم طمع دشمنان به‌نظام و امنیت ما برداشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار