مدیر عامل شرکت گاز استان بیان کرد :
مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:بزرگ ترین طرحی که شرکت گاز استان برای توسعه شبکه گازرسانی طی دو سال اخیر در دستور کارخود قرار داده، گازرسانی به دو شهر قلعه رئیس و دیشموک بوده است.
کد خبر: ۶۶۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 06 October 2018
مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:بزرگ ترین طرحی که شرکت گاز استان برای توسعه شبکه گازرسانی  طی دو سال اخیر در دستور کارخود قرار داده، گازرسانی به دو شهر قلعه رئیس و دیشموک بوده است.
خادم افزود: این دو شهر آخرین شهرهای  فاقد شبکه گاز استان بود که دولت دوازدهم توجه ویژه ای به اتصال این شهرها  به شبکه گاز داشته است.
رحمن خادم اظهار داشت :دولت دوازدهم با هدف اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته، دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک و108 روستا را تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار داد که با تکمیل فاز اول و دوم عملیات گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه رؤیای مردم این بخش‌ها اینک به واقعیت نزدیک شده است.
 
اتصال تمام شهرهای کهگیلویه وبویراحمد به شبکه گاز / گام بزرگ در راستای مهاجرت معکوس به روستاها / خبر خوش برای ممبی و سرآسیاب /ایده ای جدید برای گاز زیلایی

خادم گفت : بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز، کهگیلویه و بویراحمد حدود 250 کیلومتر فاصله دارند و سخت گذر بودن راه ارتباطی این بخش‌ها اجرای طرح گازرسانی این منطقه را هزینه برکرده بود.
وی با اشاره به جمعیت حدود35 هزار نفری این دوبخش ، بیان کرد : با تلاش مسئولان دولت تدبیر و امید مهمترین آرزوی مردم منطقه محروم قلعه رئیسی و دیشموک به بار نشست و سرانجام فاز اول و دوم گازرسانی به این منطقه تکمیل شده است.
خادم در خصوص وضعیت گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک عنوان کرد:اجرای طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک ، علاوه بر تامین گاز بخش خانگی، نقش عمده ای در توسعه شهرها و روستا های اطراف این دو شهر ،کاهش مهاجرت و ایجاد اشتغال ایفا خواهد کرد.
 این مسئول گفت: از سال 95 تا کنون گاز رسانی به 149 روستا با تعداد 49 هزار و هفتصد و بیست و نه خانوار و همچنین با گاز رسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک که با اجرای این عملیات  کلیه شهرهای استان از مجموعه 17شهر از نعمت گاز بهر مند شد.
خادم در ادامه اظهار داشت : این پروژه بصورت EPC(مهندسی، تامین کالا ، ساخت و اجرا)برگزار گردید که شامل 74 کیلومتر خط فلزی تغذیه و 300 کیلومتر شبکه توزیع  است. و با اعتباری بالع بر 600 میلیارد ریال صورت پذیرفت .
 
اتصال تمام شهرهای کهگیلویه وبویراحمد به شبکه گاز / گام بزرگ در راستای مهاجرت معکوس به روستاها / خبر خوش برای ممبی و سرآسیاب /ایده ای جدید برای گاز زیلایی

مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:این پروژه که در نوع خود جزء یکی از پروژههای بزرگ گازرسانی در جنوب کشور می باشد با عبور از سلسه جبال زاگرس به لحاظ صعب العبور بودن منطقه مشکلات اجرائی فروانی داشت ،که با مدیریت مجموعه شرکت گاز استان بخش اعظم پروژه در بازه زمانی قابل قبول کمتر از 16 ماه و با سرعت هرچه تمام تر به اتمام رسیده است.
خادم با اشاره به اینکه  با اجرای این پروژه 108 روستا و 2 شهر با جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر که عمدتا در مناطق سردسیری و معتدل قرار دارند از نعمت گاز بهره مندشده اند ، افزود :با بهره  برداری از این پروژه سالانه از قطع 85 هزار اصله درخت بلوط در مناطق کوهستانی جلوگیری می گردد.
وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید  توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد این طرح نشان از حمایت دولت از مناطق محروم و دورافتاده است.
وی با بیان اینکه بهره مندی خانوارهای روستایی کهگیلویه وبویراحمد  از شبکه گازرسانی تا پایان امسال به78 درصد ارتقا خواهد یافت ادامه داد: 159 روستا در طول سه سال اخیر فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم گازرسانی و از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند شده اند.
مدیر شرکت گاز استان گفت: در بخش شهری نیز 177 کیلومتر شبکه گازرسانی در طول  سه  ساله فعالیت دولت تدبیر و امید  و 278 کیلومتر هم در روستاهای استان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: 6 هزار و 675 مشترک شهری و 9 هزار و 643 مشترک روستای در دولت تدبیر و امید ظرف سه سال اخیر به شبکه گازرسانی استان  افزوده شده اند.
خادم گفت :تاکنون17شهر از17 شهر استان و 677روستا از مجموع 1840 روستای استان از این نعمت الهی برخوردار شده اند.
 
اتصال تمام شهرهای کهگیلویه وبویراحمد به شبکه گاز / گام بزرگ در راستای مهاجرت معکوس به روستاها / خبر خوش برای ممبی و سرآسیاب /ایده ای جدید برای گاز زیلایی
 
خبر خوش برای ممبی و سرآسیاب
در ادامه مدیر عامل شرکت گاز استان از افتتاح 5 طرح مهم گازرسانی و3 طرح کلنگ زنی در جهت توسعه و افزایش  رفاه نسبی در  سال جاری خبر داد.
این مسئول اظهار داشت: ازجمله  پروژه های مهم دیگر در سطح استان در سال 97 میتوان به پروژه های گاز رسانی به بخش های ممبی و سر  اسیاب و روستاهای بالای 20 خانوار تابع نیز اشاره کرد .
خادم گفت: این پروژه نیز به لحاظ صعب العبوری و عبور از کوهستانی بودن منطقه مشکلات اجرایی عدیده ای دارد  که با اجرای این پروژه 2 هزار و پانصد و شصت خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در مناطق سردسیری  و معتدل از نعمت گاز بهره مند می گردند که اعتبار پروژه 150 میلیارد ریال می باشد.
ایده ای جدید برای گاز زیلایی
 وی خاطر نشان کرد:در بحث گاز رسانی به منطقه زیلایی با توجه به اینکه به دلیل مسافت  زیاد و کوهستانی بودن منطقه گاز رسانی از راه بویراحمد توجیه اقتصادی ندارد ،مکاتباتی از  طریق وزارتخانه و شرکت با شرکت گاز چهار محال بختیاری صورت گرفته که به صورت مشترک عملیات اجرایی از چهارمحال بختیاری صورت بگیرد که در صورت موافقت عملیات اجرایی در سال 98 آغاز خواهد شد.
این مسئول تصرح کرد:با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ،پروژه قلعه رئیسی و دیشموک از پروژه های اقتصاد مقاومتی بوده است، که با حضور مهندس مؤمنی مدیر گازرسانی کشور، مهندس  حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، و مسئولین استانی به بهره برداری رسید.
وی در خصوص عملکرد یکساله  واحد مهندسی  و اجرای طرح ها علاو بر اجرای 370کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن  و فلزی جهت پروژه های تعریف شده در یک سال گذشته  از برگزاری 7 دوره آموزش تخصص ویژه ناظرین شبکه   با همکاری واحد آموزش ، تهیه شناسنامه پروزه ها و مستند سازی دیجیتالی پیمانهای واحد وتسویه نهایی پیمانهای راکد واحد خبر داد.
گفتنی است شرکت گاز استان به عنوان سازمان برتر در جشنواره رجایی سال ۹۷ برگزیده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار