مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: چهارمین طرح آمارگیری مسکن روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان آغاز می‌شود و در این طرح ۵۰ نفر از آمارگیران شرکت دارند که این افراد اطلاعات و آمار دقیق ۲۷۹ روستا را جمع آوری خواهند کرد.
کد خبر: ۶۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 07 October 2018

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت:: چهارمین طرح آمارگیری مسکن روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان توسط آمارگیران آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، حسن ظفری با بیان اینکه در این طرح ۵۰ نفر از آمارگیران شرکت دارند، افزود: این افراد اطلاعات و آمار دقیق ۲۷۹ مساکن روستاییان را جمع آوری خواهند کرد.

استان همدان پیشرو در شاخص بهسازی و نوسازی مسکن روستایی / بخشداران و دهیاران با آمارگیران همکاری کنند/ ۸۵ درصد مساکن روستایی دارای سند ثبتی هستند

وی با اشاره به اینکه در این ۲۷۹ روستا ویژگی‌های سازه‌ای، معماری و اقلیمی مطالعه خواهد شد، افزود: ۴ هزار و ۹۶۵ واحد در قالب سه پرسشنامه جمع آوری و مسائل کمی و کیفی آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اطلاعات پایه‌ای قابل قبولی به دست خواهد آمد.

ظفری با بیان اینکه دهیاران، اعضای شورا‌ها و بخشداران باید اطلاعات دقیق را در اختیار آمارگیران قرار دهند، افزود: این طرح می‌تواند پایه و اساس مبنای دقیق کار و تعمیم آن به کل روستا‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه در طرح آمارگیری ویژگی کمی و کیفی و نکاتی از این قبیل مورد سوال می‌شود، تصریح کرد: این اطلاعات می‌تواند پایه اطلاعات دقیقی برای تحلیل از استان در اختیار پژوهشگران و تحلیل‌گران قرار دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد اماکن روستایی استان دارای سند مالکیت ثبتی هستند، خاطر نشان ساخت: استان همدان جزء استان‌های برتر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی است.

ظفری افزود: استان همدان بیش از ۱۱۷ هزار واحد سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در اختیار داشت که از این میزان ۱۰۶ هزار واحد تسهیلات به استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۲۰۰ واحد احداثی از تسهیلات احداث مسکن برخوردار شده اند، افزود: کمک‌های بلاعوض نیزدر اختیار متقاضیان واجدالشرایط قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان خاطرنشان ساخت: تاکنون بیش از ۹۸ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و بیش از ۹۰ هزار واحد نیز در استان نوسازی، بهسازی و تجهیز شده است.

ظفری با بیان اینکه مبلغ اعتبارات ابلاغی از سال ۸۴ تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است، افزود: همدان در عرصه شاخص بهسازی و نوسازی مسکن ۵۴ درصد رشد دارد در حالی که رشد این شاخص در کشور ۴۱ درصد است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سرما واحد‌های مورد نیاز و بازسازی شده را تکمیل و تحویل متقاضیان خواهیم داد، تصریح کرد: درزمینه بهسازی مسکن روستایی در استان همدان از ۹۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۶۸۶ روستا عملیات فاز یک آغاز شده و در ۳۸۷ روستا نیز عملیات به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بهسازی ۲۹۹ روستا در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این شاخص در همدان وضعیت مطلوبی دارد.


وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۰ میلیارد ریال از حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) در اختیار بنیادمسکن همدان قرار گرفته است، افزود: بیش از یکهزار و ۷۸۶ متقاضی واجد شرایط شناسایی شده و بالغ بر ۵۰ درصد متقاضیان موفق به اخذ قسط اول بلاعوض شدند.

ظفری در پایان یاد آور شد: بازسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۸۵ روستا در سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته تخریب شدند به بنیاد مسکن همدان واگذار شد که تا کنون چهار هزار واحد از تسهیلات برخوردار شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار