مدیر کل هواشناسی استان ؛
مدیر کل هواشناسی استان ایلام گفت : طبق پیش بینی ها بارش ها در آبان ماه مناسب است اما در آذر و دی بارش ها کاهش می یابد و موثر ترین بارش ها در استان از اواخر مهرماه تا دهه اول آبان ماه خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 08 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ نشست هم اندیشی تهک (توسعه هواشناسی کاربردی ) باحضور مدیرکل هواشناسی معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرماندار دهلران ،اعضای شورای شهر و  روستا دهیاران در سالن اجتماعات فرماندار دهلران برگزار شد .

مدیر کل هواشناسی استان ایلام در این نشست گفت : اواخر مهر ماه بارش های پائیزی در استان شروع می شوند به طوری که وضعیت بارش های امسال نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

ناصر ملکی اظهار داشت : بیش ازچهار نفر از کشاورزان این استان در سامانه تهک ثبت نام کردند وطبق برنامه ریزی های انجام شده باید پنج هزار نفر از کشاورزان استان ایلام تا پایان مهرماه سال جاری در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود : طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی ایلام  17 هزار نفر کشاورز وبهره بردار در استان وجود دارد که پیش بینی می شود بر تعداد کشاورزان و بهره برداران از خدمات این سامانه  افزایش یابد .


ملکی  بیان داشت : سامانه تهک یا (کاربردی کردن خدمات هواشناسی ) از سال 93 فعالیت خود را شروع  کرده و در زمینه های کشاورزی، جاده ای و معماری و ساختمان خدماتی به جامعه هدف ارائه نموده است .

مدیر کل هواشناسی عنوان داشت : شهرستان دهلران به لحاظ اقلیمی جزء مناطق خشک کشور است و گرمترین نقطه استان نیز این شهرستان است که در سال های گذشته دمای آن به بالای 52 درجه هم رسیده است.

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرماندار دهلران نیز در این جلسه گفت : امروز برای پیش برد برنامه ها در بخصوص در حوزه  کشاورزی نیاز به تکنولوژی و علم هواشناسی است.

محمد غلامی اظهار داشت : بدون شک داده های هواشناسی واستخراج آنها می تواند در امورات روزمره زندگی بشر مورد استفاده قرار بگیرد چرا که بر اساس داده ها می تواند برنامه های کشاورزی ،علمی و... دنبال کرد.

وی افزود : شهرستان دهلران با توجه به شرایط مهم و اقتصادی که در بحث کشاورزی دارد نیازمند استفاده از تکنولوژی های هواشناسی است و همین سبب شده فرمانداری دهلران سال گذشته 150میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارائی  شهرستان را برای ایجاد سامانه تهک اختصاص داده شود .

غلامی گفت : بدون شک همه مسئولان ، بخشدارن ، دهیاران در خصوص علم هواشناسی باید مطالعه داشته باشند تا درمواقع نیاز تصمیمات مناسبی برای اداره امور در دستور کار خود قرار دهند.

وی یادآور شد  : داده های هواشناسی می تواند از اطلاعات کافی در خصوص سیل ، وبحران های دیگر در اختیار مسئولان قرار دهد تا در این خصوص پیش بینی وبرنامه ریزی مناسبی پیاده نمایند.

 

همچنین رئیس شوارای شهر دهلران در این نشست  گفت : باید در خصوص داده های هواشناسی که دقیق هستند اطلاع رسانی مناسبی صورت بگیرد.

رحمان جابری افزود: متاسفانه برخی از مردم دهلران اعتمادی به میزان دمای اعلام شده  از رسانه ها ندارند وباید ما به سمت اعتماد سازی گام برداریم.

وی اظهار داشت : باید در این راستا از سوی هواشناسی اقدمات کاربردی انجام شود و پخش زنده از ایستگاه های هواشناسی را در دستور کار خود قرار دهند تا علاوه بر اهمیت داده های هوا شناسی مردم آگاهی بیشتری در این خصوص کسب کنند./م

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار