هشدار معاون عمرانی استاندار:
جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان دوشنبه 16 مهر در محل ساختمان استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 08 October 2018

به گزارش تابناک تبریز، بهبودی مدیر برنامه و بودجه استانداری با اشاره به اینکه صرفا استفاده از عناوین در پیشبرد راه تاثیری ندارد، افزود، باید وارد محتوا شویم.

بهبودی ابراز داشت: در سال های اخیر دچار کمبود بارندگی و خشکسالی هستیم باید بر اساس گزارش های اخیر و موجود جدی باشیم.

رحمتی معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس امار تقریبا 60 درصد اب تولیدی سوای تبخیر و موارد دیگر را مصرف میکنیم، افزود، به علت کسری مخزن باید به برنامه هایی که در این راستا داریم توجه بیشتری بکنیم.

وی اضافه کرد: بخشی که چاه های غیر مجاز رو پر کند، رقم درستی نیست باید آبخوان هارا توسعه بدهیم و در این جهت سرمایه گذاری کنیم .

رحتمی تاکید کرد: باید از اعتبارات در جهت تغذیه آبخوان ها استفاده بکنیم و ان را بیشتر مد نظر قرار دهیم و کسری مخازن را با بستن چاه های غیر مجاز جبران کنیم.

وی ادامه داد، متوسط مصرف هر چاه غیر مجاز 22000متر مکعب است .متاسفانه آمار قابل اتکایی موجود نیست .

معاون عمرانی استاندار تشریح کرد، باید به نکته توجه کنیم اول:وضع موجود را وارسی کنیم دوم :گذشته را جبران کنبم . که بعضا به این موارد کم توجهی میشود.

رحمتی با اشاره به لزوم ارائه شیوه های مشخص برای اصلاح الگو افزود، نوسنات برقی که در تابستان اتفاق افتاد باعث ظهور اشکلات و ایرادات موجود شد.

وی اظهار داشت: در زمینه مصارف آب فضای سبز که شهرداری بیشترین استفاده را از اب برای توسعه فضای سبز را دارد باید برنامه های چندین ساله و چندین ماهه عملی داشته باشیم و هر دستگاه متناسب با وظیفه خود کارش را انجام دهد.

رحتمی افزود: قیمت اب اگر قیمت واقعی بود بسیاری از مشکلات حل میشد.

وی اذعان کرد: کشاورزی که هزینه زیادی بابت اب متحمل میشود به محصولش هم توجه زیادی میکند ؛ افرادی که معافیت دارند الگو مصرفشان 85 درصد زیر الگو مصرف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار