مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام؛
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام :کتاب به عنوان یک کالای راهبردی فرهنگی و عنصر حیات بخش در حوزه فرهنگ نقش اساسی در رشد و توسعه جامعه داشته و جای خالی این کالا در سبد هزینه خانوارها، ترمزی در سرعت حرکت جامعه در این مسیر تلقی می شود.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 08 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مراد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به اینکه باید  خرید کالای فرهنگی به ویژه کتاب در سبد هزینه های خانوارها قرار گیرد، اظهار داشت : براساس آمار سال 2015 سرانه مطالعه کتاب در کشور ما 13 دقیقه در شبانه روز و در برابر 112 دقیقه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بسیار کم است.

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از فروشگاه های بزرگ که مراجعین متعددی در طول روز دارند خواستار سهیم شدن آنان در خرید کتاب در سبد خانوار شد.

وی افزود :امروز ما در کنارخرید مایحتاج زندگی روزانه مردم نیازمند تقویت خرید کتاب توسط خانواده ها بویژه کتاب کودک هستیم.

مراد جلیلیان، تقویت وترويج فرهنگ مطالعه وشکل گیری آن در دوران کودکی مهمترین زمان برای عادت دادن افراد جامعه به کتابخوانی است.

وی افزود: در آینده ای نزدیک با جلسه ای مشترک با مدیران فروشگاه های بزرگ ، رئیس اصناف در استان زمینه ایجاد قفسه کتاب کودک در فروشگاه های بزرگ را ایجاد خواهیم کرد.

جلیلیان بیان داشت: اگر هر فروشگاهی در قبال خرید به میزان بالا یک جلد کتاب کودک را به خریدار اهدا کند مطمئنا ما میتوانیم گام موثری به صورت خودجوش واساسی در ترویج فرهنگ مطالعه وتوجه به فرهنگ خرید کتاب در سبد خانوار تاثیر بسزایی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه اصناف وبازاریان پرفروش شهر ایلام به این موضوع مهم توجه داشته باشند که مطمئنا این رویکرد اگر نهادینه شود موجب تقویت پایه علمی کودکان ونوجوانان در قبل از مدرسه خواهد شد.

جلیلیان یادآور شد : بازاریان پرفروش شهر ایلام برای تهیه کتاب می توانند از کتابفروشی های استان وناشران بومی با تخفیف خرید کنند وآنها را به کودکان همراه خانواده ها در هنگام خرید اهدا کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار