معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت :نباید به دنبال این باشیم که در نظام بین الملل برای ما دیکته کنند که چگونه فرایند استانداردسازی را دنبال کنیم بلکه باید با استفاده و تجربه دانش فنی خود به دنبال ایجاد و خلق روش های جدید در این زمینه باشیم.
کد خبر: ۶۶۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 11 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مسلم بیات در آیین روز جهانی استاندارد در ایلام اظهار داشت: زندگی در عصر کنونی و قرن فراصنعتی بدون استانداردها غیر ممکن است، توجه به این مقوله مهم یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و آنچه آنرا اثر بخش می کند استفاده بهینه یک جامعه از آن است.

وی افزود: استانداردها هم اکنون جزو جدایی ناپذیر زندگی و جوامع بشری بوده بطوری که روش‌های علمی را جایگزین شیوه‌های سنتی کرده است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: از مهم ترین سیاست هایی که سازمان ملی استاندارد دنبال می کند هم افزایی با واحدهای تولیدی به منظور فراهم کردن شرایطی مناسب و ایده آل برای تولید محصولات با کیفیت و رونق صادرات است.

بیات بر لزوم تغییر استراتژی تولید از نگاه اشتغال محور به استاندارد محور تاکید کرد و یادآور شد: نباید به دنبال این باشیم که در نظام بین الملل برای ما دیکته کنند که چگونه فرایند استانداردسازی را دنبال کنیم بلکه باید با استفاده و تجربه دانش فنی خود به دنبال ایجاد و خلق روش های جدید در این زمینه باشیم.

وی هدف اصلی سازمان ملی استاندارد را ایجاد تعادل بین استاندارد، تجارت و تولید دانست و تصریح کرد: استاندارد در کنار حفظ ایمنی و سلامت مردم، به دنبال حمایت از تولید و تجارت هم هست.

معاون سیاسی امنیتی استاندارد ایلام نیز در این آیین گفت: علامت استاندارد زبان مشترک تمامی کشورها برای تعیین کیفیت کالا است، امروز برندهایی موفق هستند که با این مقوله همگام و همراه باشند، در واقع بدون داشتن و رعایت استاندارد مناسب تولیدی نمی توان به بازار جهانی ورود کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار