دقیقاً به همان مقداری که تسلا در نظر دارد تا سرعت خودروهای خود را مورد توجه قرار دهد آسان است که فراموش کنیم وسایل نقلیه تسلا جزء ایمن‌ترین خودروهای دنیا هستند.
کد خبر: ۶۶۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 11 October 2018

از همین رو، این مسئله که تسلا Model 3 اخیراً یک نمره پنج ستاره فوق‌العاده را از اداره ملی امنیت ترافیک بزرگ‌راه‌ها (NHTSA) دریافت کرده است زیاد نباید ما را شگفت‌زده کند. در واقع، Model 3 از هر دسته‌بندی به‌صورت مجزا که شامل تصادف از کنار، تصادف از جلو و حالات مختلف چپ کردن می‌شوند، 5 ستاره دریافت کرده است.



با این‌ حال، هیچ‌کس این مسئله را انکار نمی‌کند که هر تصادفی که تسلا در آن درگیر می‌باشد به خبر صفحات اول روزنامه‌ها تبدیل می‌شود؛ چیزی که مدیرعامل تسلا، آلن ماسک، طبعاً از آن تنفر دارد. ماسک چند ماه پیش دراین‌باره در توییتر خود اینگونه واکنش نشان داده است:

"واقعاً یک فاجعه است که وقتی یک تصادف تسلا منجر به شکستگی مچ پا می‌شود خبر آن در صفحه اول چاپ می‌شود اما تصادفات جاده‌ای که تنها در سال گذشته در آمریکا 40,000 نفر را قربانی کرده‌اند تقریباً اصلاً پوشش داده نمی‌شوند."

درحالی که قطعاً نگرانی‌های بجایی در خصوص ویژگی Autopilot تسلا، مانند ایمنی آن وجود دارد اما قطعاً این ویژگی می‌تواند به نحوه استفاده مالکان تسلا همانند هر چیز دیگری بستگی داشته باشد. درواقع می‌توان به این شکل گفت که خودروهای تسلا از مراحل اولیه با در نظر گرفتن بالاترین سطح امنیت طراحی می‌شوند.

در همین راستا، NHTSA اعلام کرد که Model 3 کمترین احتمال آسیب‌دیدگی را در بین تمامی خودروهای جهان دارا است. تسلا یافته‌های NHTSA را در یک بلاگ پست جدید بازتاب داده است. خلاصه آن این است که اگر سرنشینان خودرو در هنگام تصادف، در حال راندن Model 3 باشند کمتر از سایر خودروها دچار آسیب می‌شوند.

همچنین تسلا در این‌ باره اضافه کرد:

"علاوه بر توزیع وزن 50/50آن، Model 3 به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که سنگین‌ترین قطعات خودرو در مرکز گرانش قرار گیرند. اگرچه این خودرو حقیقتاً دارای موتور نمی‌باشد، اما با توجه به قرار گیری سنگین‌ترین قطعه آن، یعنی پک باتری در وسط، این خودرو عملکردی مشابه به خودروهای موتور وسط خواهد داشت. این طراحی نه تنها یک چابکی سراسر را به خودرو می‌دهد و هندلینگ آن را بهبود می‌بخشد، بلکه قابلیت ثبات کنترل آن را نیز با به حداقل رساندن انرژی جنبشی چرخشی بهبود می‌بخشد.

مانند Model S و Model X، Model 3 نیز از معماری تمام الکتریکی و سیستم انتقال قدرت آن بهره می‌گیرد که شامل قدرت، محکم بودن جای سرنشین و پک باتری غنی‌شده می‌شود. این اصول ایمنی بسیار به مقاومت خودرو و کاهش خطر در هنگام تصادف کمک خواهند کرد. "

ما همچنین متوجه نوآوری‌های جدید در طراحی ساختار تصادف، ایربگ‌ها و ایمنی باتری در طراحی خودروی Model 3 نیز شده‌ایم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار