کد خبر: ۶۶۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 12 October 2018
 
 
 			 				 					اعتراف کی روش به سه اشتباه مرگبارش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به سه اشتباه بزرگ خود در دوران حضورش در رئال مادرید اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، کارلوس کی روش، سرمربی کنونی تیم ملی ایران چند سال پیش هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت. سرمربی پرتغالی ماه ها بعد در یک مصاحبه تفصیلی با تریبونا اکسپرسو درباره دوران حضورش در تیم اسپانیایی صحبت کرد. او از اغلب تصمیماتی که در آن زمان گرفته شد انتقاد کرد و آن ها را اشتباه های بزرگ خواند. با این حال سرمربی پرتغالی از هدایت رئال مادرید پشیمان نیست.

کی روش گفت: زمانی که به من این پروژه را پیشنهاد دادند می دانستم فریبی در کار نیست. می دانستم خورخه والدانانو چنین پیشنهادی داده است. او به من گفت که برای این پروژه به یک سرمربی نیاز داریم و تو سرمربی انتخابی ما هستی.

سرمربی پرتغالی در ادامه اظهار کرد: زمانی که از باشگاهی همچون رئال مادرید پیشنهاد دریافت می کنید ابتدا قبول می کنید و سپس فکر می کنید. زمانی که من در تیم اسپانیایی حضور داشتم مادرید یک باشگاه فروشنده محسوب می شد تا خریدار. رییس باشگاه به اعضا قول داده بود بدهی ها را جبران کند. سیاست باشگاه این بود که ۶ کهکشانی حضور داشته باشند و همه بازیکنان میانی در جلو بازی کنند. این روش باعث شد تا ماکه‌له‌له و فرناندو مورینتس تیم را ترک کنند.

کی روش در مورد امضای قرارداد با گابریل میلیتو گفت: فرناندو هیرو را نیز از دست دادم و نیاز به یک مدافع میانی داشتم. با میلیتو صحبت کردم. او پس از تست های پزشکی قراردادش را با مادرید امضا کرد اما نتوانست خود را با تیم وفق دهد. همچنین لوئیسائو بازیکن بنفیکا و په په بازیکن ماریتیمو را به باشگاه پیشنهاد دادم. در آن سال په په یک و نیم میلیون یورو ارزش داشت اما یک سال بعد او را با قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون یورو خریدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به سه اشتباه مرگبارش اشاره کرد و گفت: این سه اشتباه ۳M نام داشت و به میلیتو، ماک له له و مورینتس مربوط می شد. این سه اشتباه مرگبار به قیمت اخراج سه یا چهار مربی پس از من تمام شد و میلیون ها یورو برای بازسازی دوباره مادرید هزینه شد. این سه اشتباه تاریخ باشگاه را تحت تاثیر قرار داد و بخش تلخ تاریخ محسوب می شود.

با وجود اینکه از سرمربی پرتغالی در دوران حضورش در مادرید (۰۴-۲۰۰۳) به شدت انتقاد شد اما او از قبول هدایت تیم اسپانیایی پیشیمان نیست. کی روش در این باره اظهار کرد: پشیمان نیستم. دوباره به این پیشنهاد پاسخ مثبت می دهم. باید توجه کنید که ایده مان بد نبود. کنار هم گذاشتن ستاره ها و بازیکنان روی فرم جوان تفکر بدی نیست. اکنون بازیکنان جوان باید خوب باشند و باشگاه های اسپانیایی حتی نمی‌خواهند به صورت قرضی آن ها را از دست بدهند.

کی روش در مورد کریستیانو رونالدو نیز صحبت کرد. او در تیم ملی پرتغال در جریان جام جهانی ۲۰۱۰ هدایت این ستاره را بر عهده داشت و دورانی را در منچستریونایتد در کنار این بازیکن گذارند. سرمربی تیم ملی ایران گفت: در نخستین جلساتم در یونایتد اعلام کردم که باید با رونالدو و کوارشما صحبت کنیم. به همین خاطر در توافق یونایتد با اسپورتینگ لیسبون نقش داشتم. با این حال من به مادرید رفتم و فرگوسن تصمیم گرفت با رونالدو مذاکره کند. مرا از این قضیه آگاه کرد چون به مادرید نیز رونالدو را پیشنهاد داده بودم. زمانی که من برگشتم رونالدو به یک ستاره تبدیل شده بود.

سرمربی پرتغالی در پایان اظهار کرد: زمانی که رهبری در تیم کمی از بین رفته بود رونالدو کاپیتان بود. کوتو، روی کاستا، فیگو و نونو گومژ تیم را ترک کرده بودند. رونالدو هنوز برای کاپیتانی کم تجربه بود. همچنین سال خوبی را پشت سر نگذاشته بود چون آسیب دیده بود. با این حال من کسی بودم که او را به یونایتد بردم. من رونالدو را پس از تنش با وین رونی در جام جهانی ۲۰۰۶ راضی کردم که برگردد. او با من و فرگوسن جلسه گذاشت و در آنجا سندی را به امضا رساند و در آن اعلام کرد که تنها یک سال دیگر در یونایتد می ماند. رونالدو چیزی به من نداد. تاریخ ما بزرگتر از آن بخش است ( زمانی که رونالدو در پایان جام جهانی به شرایط موجود اعتراض کرد). امیدوارم مردم این قضیه را درک کنند. این یک ماجرای تمام شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار