چطور دو عضو روس و امریکایی فضاپیمای سویوز از مشکل نجات یافتند؟
کد خبر: ۶۶۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 12 October 2018

موشک تقویت‌کننده فضاپیمای سویوز حامل دو فضانورد آمریکایی و روس در ارتفاع 50 هزار متری دچار مشکل شد اما به‌طور معجزه‌آسایی دو سرنشین خود را به زمین برگرداند.

به گزارش خبرآنلاین، «الکسی اوچینین» و «نیک هاگ» پس‌ازآنکه تقویت‌کننده موشک که با سرعت 8 هزار کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به‌سوی ایستگاه بین‌المللی فضایی بود، بد عمل کرد؛ به‌طور خودکار به عقب برگشته و زنده ماندند.

این حادثه در عرض 2 دقیقه و 45 ثانیه پس از پرتاب رخ داد و به گفته اوچینین آن‌ها محکم به صندلی‌های خود چسبیدند تا زنده به زمین بازگردند. گفته می‌شود فاز اول پرتاب به اتمام رسیده و حین شروع فاز دو این حادثه رخ داد و تقویت‌کننده FG بد عمل کرده و نتوانست وارد فاز دو شود.

روسیه پس‌ازاین حادثه اعلام کرد تحقیقات جنایی درباره این حادثه را به جریان انداخته تا مسبب آن را بیابد. این اظهارات پس از اظهارات رئیس سازمان فضایی روسیه درباره احتمال خرابکاری در یکی از ماژول‌های ایستگاه و دست داشتن یکی از فضانوردان حکایت از عصبانیت این کشور درباره سلسله حوادثی است که صنعت فضایی این کشور را نشانه گرفته است.

حادثه رخ‌داده شبیه حادثه 1986 چلنجر بود که پس از بد عمل کردن بوستر/ تقویت‌کننده باعث وقوع انفجار و کشته شدن 7 فضانورد در آسمان شد.

گرافیک زیر نحوه جداشدن موشک و تقویت‌کننده از کپسول فضایی را تا مرحله رسیدن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌خوبی نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار