آیت الله اعرافی:
امام جمعه گفت: مراجع تقلید نصایحی برای پیگیری مشکلات و مسائل اقتصادی و همچنین امضاء اسناد و توافقنامه‌ها بیان کرده‌اند که این مسائل باید مورد توجه مسئولان باشد.
کد خبر: ۶۶۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 12 October 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سالگی خود را در حالی جشن می‌گیرد با هجمه‌های سنگینی از سوی دشمنان مواجه است.

وی گفت: به بیان مقام معظم رهبری این هجمه‌ها منفعلانه است و نشان دهنده ماندگاری انقلاب و همچنین رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: مسئولان در کنار مردم باید برای حل مشکلات تلاش کنند و باید توجه داشت که قدرت و توان موشکی و همچنین حفظ وحدت و انسجام از عوامل مؤثر اقتدار ملی است که باید آن را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جز ارتباط با آمریکا و رژیم صهیونیستی اجازه ارتباط با همه کشورها را داده‌اند، افزود: نگاه مسئولان نباید به خارج از کشورها باشد و در طرح‌ها و برنامه‌های خود باید روح انقلابی را حفظ کنند.

مجلس باید در مصوبات خود روح انقلابی‌گری را حفظ کند

آیت الله اعرافی افزود: مجلس شورای اسلامی باید در مصوبات خود روح انقلابی‌گری را حفظ کند و همه دستگاه‌ها و آحاد ملت ایران می‌بایست در پرتو فرمایشات رهبری که در همایش بزرگ بسیجیان ایراد فرمودند گام بردارند و باید دانست که ایستادگی و پایبندی بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی رمز پیروزی ماست.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور با بیان این که در قیمت گذاری‌ها لازم است به نیازمندان توجه شود، افزود: مسئولان در مسئله رانت خواری، ویژه خواری و همچنین فساد با توان تمام توان در صحنه حاضر باشند و با آن مقابله کنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به نصیحت‌های مراجع معظم تقلید به مسئولین کشور، افزود: مراجع تقلید نصایحی برای پیگیری مشکلات و مسائل اقتصادی و همچنین امضاء اسناد و توافقنامه‌ها بیان کرده‌اند که صریح و روشن بوده است که این مسائل می‌بایست مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

اربعین حماسه‌ای بی‌نظیر در جهان است

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی(ع) گفت: اربعین حماسه‌ای بسیار بزرگ و بی‌نظیر در جهان است که این اتفاق جهانی و بین ادیان است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه روابط ایران و عراق باید بیش از گذشته استوار و محکم باشد، افزود: این امید وجود دارد که مسئولان جدید کشور عراق که به تازگی بر مسند مسئولیت قرار گرفته‌اند اهمیت روابط استراتژیک ایران و عراق را بشناسند.

وی افزود: رویداد اربعین به برکت خون شهدای ایران و عراق تحقق یافته است که شرکت کنندگان در این حماسه بزرگ معنوی می‌بایست به نیابت از این شهدا قدم بردارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به ترور روزنامه‌نگار سعودی در سفارت عربستان در ترکیه گفت: حکام عربستان در حقیقت وابسته و مزدور هستند اما این را هم باید بگوییم که آزرده خاطر می‌شویم فردی به خود اجازه دهد که آنها را گاو شیرده خطاب کند و این ننگ برای آل سعود باقی خواهد ماند که به آنها توصیه می‌کنیم به اسلام برگردند و وابسته غرب نباشند چرا که اسلام می‌تواند به آنها عزت دهد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: این وضعیت عاقبت غرب گرایان است وقتی که این تحقیر را می‌بینیم دلمان برای آن‌ها می‌سوزد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار