کد خبر: ۶۶۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ 12 October 2018

بیش از شش ماه است، زمزمه تغییرات در کابینه دوازدهم مطرح‌ شده، ولی هر بار دولت به عناوین گوناگون، هیچ تغییری در کابینه خود نداده است؛ با این حال، در ماه‌های گذشته و با استیضاح دو وزیر کار و اقتصاد، دولت ناگزیر است، افراد جدیدی را به کابینه وارد کند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در کنار تغییرات اجباری که قرار است دولت برای وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی ایجاد کند، گزینه‌های دیگری نیز برای وزارتخانه‌های دیگر مطرح ‌شده، به گونه ای که صحبت از جابجایی برخی از وزرا نیز به میان آمده است.

در این میان، تغییر وزیر راه و شهرسازی در کنار وزیر صنعت معدن تجارت و همچنین احتمال تغییر در وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و وزارت علوم و حتی وزارت دادگستری مطرح‌ است؛ هرچند قرار بود روحانی پس از بازگشت از سفر نیویورک، تکلیف این وزارتخانه‌ها را روشن کند، تا به امروز دولت در این زمینه سکوت کرده است.

محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: هنوز هیچ‌ یک از اسامی که در حال حاضر مطرح هستند، رسمی نیست، چون تصمیمات دولت درباره تغییر کابینه مانند تصمیمات بازار ارز است.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه تصمیمات دولت، پر نوسان و لحظه‌ای است و ما به‌ عنوان نماینده نمی‌دانیم این تصمیم ها تا چه ساعتی اعتبار دارد و مشخص نیست چه زمان، فرد یا افراد دیگری جایگزین این اسامی خواهند شد.

وی ادامه داد: با فرض اینکه این اسامی تاکنون اعلام ‌شده، باید گفت: به نظر نمی‌رسد تغییر محسوسی در این روند شاهد باشیم. هم اکنون مهم‌ترین نیاز در تیم اقتصادی دولت، اضافه کردن یک چهره ژنرال به‌ عنوان هِد تیم اقتصادی است تا بتواند تیم اقتصادی دولت را راهبری کند و برای کشور برنامه داشته باشد؛ بنابراین، اگر قرار باشد همین تیم بماند و چند سرباز به آن اضافه شود، قطعاً کاری از پیش نمی‌رود و تغییری رخ نخواهد داد. منظور از تغییر، جابجا کردن اشخاص نیست، بلکه ما تغییراتی لازم داریم که بتوانند رویه‌ها را نیز عوض کند؛ بنابراین، این تغییر تنها در صورتی رخ خواهد داد که فردی جانشین شود که خود آدمی راهبردی باشد.

وی همچنین در این زمینه یادآور شد: ما در این اوضاع چهره راهبردی نیاز داریم که بتواند در تیم اقتصادی همه رویه‌های غلطی که تا به امروز وجود داشته، تغییر دهد؛ برای مثال ما در وزارت راه، نیازمند یک چهره ملی هستیم، این وزارت خانه با این میزان مسأله و دامنه عظیم فعالیت، نیازمند یک چهره ملی است.

وکیلی خاطرنشان کرد: البته برخی‌ بر این باورند باید از جوانان در این تغییرات بیشتر استفاده شود. به نظر من هم جوان‌گرایی خوب است، ولی تجربه مدیریتی بالا نیز شرط است تا در مسیر مدیریت کمتر از آزمون‌وخطا استفاده کند و بتواند با یک مدیریت مدبرانه، راه درست را در هر زمان تشخیص دهد.

این نماینده مجلس در خصوص مباحث مطرح درباره برخی دیگر از وزارتخانه‌ها نیز گفت: آنچه گفته می‌شود، این است که شریعتمداری به وزارت رفاه می‌رود و تا دیشب گفته می‌شد، رضا رحمانی به وزارت خانه معرفی خواهد شد؛ اما از دیشب به بعد نام ویسه مطرح ‌شده است. به نظر من، شاید هیچ یک از این اتفاقات رخ ندهد و سرانجام نام فرد دیگری از جیب آقای روحانی بیرون آید و به سمت وزیر صنعت معرفی شود. باید منظر بمانیم و ببینیم تصمیم نهایی دولت در این باره چه خواهد بود.

آنچه مسلم است این که با این روش کار دولت، فقط در حال وقت تلف کردن هستیم و هر روز که می‌گذرد، فشار اقتصادی بر مردم بیشتر می‌شود و مردم در حال تاوان دادن به ندانم‌کاری‌های مسئولان کشور هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار