هفت سال پیش در چنین روزی کرمانشاه، سینه ستبر ایران اسلامی بهاری‌ترین پاییزش را با حضور رهبر معظم انقلاب در این استان تجربه کرد.
کد خبر: ۶۶۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 13 October 2018

به گزارش تابناک، هفت سال پیش در چنین روزی بود که مهمان عزیزی را میزبان بودیم در شهر مقاومت و ایستادگی؛ مهمانی که بسیاری از مردم بیش از دو دهه برای استقبال از این مهمان در انتظار بودند.

روزهای پر از خاطره یادش بخیر؛ روزهایی که خیابانها بند آمده بود و تا به حال این سیل عظیم و پر خروش مردمی را به خود ندیده بود روزی که شوق دیدار یک مهمان از چشمها پیدا و سرازیر بود.

مهمان عزیزی که خودش میزبان بود؛ سالهای دفاع مقدس و پایمردی مردمان کرد را خوب به یاد داشت آنجا که مدال «سینه ستبر ایران اسلامی» را بر گردنمان آویخت.

رهبر معظم انقلاب با قدومش بهار را در پاییز ۹۰ برایمان به ارمغان آورد؛ بهاری که نویدبخش روزهای خوش و پربرکت بود. کرمانشاه و کرمانشاهیان هفت سال پیش در چنین روزی در تب و تاب دیدار عزیزی بودند که با هر قدمش می‌توانست مهر، مهربانی و برکت را به ارمغان آورد.

حالا تقویم ما کرمانشاهی‌ها یک مناسبت بیشتر از روزشمار ملی دارد و آن هم سالروز سفر پر خیر و برکت این مهمان عزیز است که یک روز به یادماندنی در تاریخ قطور و شکوهمند این استان به یادگار گذاشت

جمعیت‌ انبوهی‌ از مشتاقان‌ دیدار حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از اولین‌ ساعات‌ آن روز از شهرها و روستاهای‌ دور و نزدیک‌ وارد شهر کرمانشاه شده‌ بودند تا با شرکت‌ در مراسم‌ استقبال‌ از رهبر محبوبشان‌ بر پیوند مستحکم‌ خود با رهبر امت‌ اسلام‌ و تبعیت‌ از ولی‌ امر مسلمین‌ تأکیدی‌ دوباره‌ کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پس‌ از ورود به‌ کرمانشاه در اجتماع‌ بزرگ‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ که‌ در استادیوم‌ ورزشی‌ این‌ شهر ترتیب‌ یافته‌ بود، شرکت‌ کردند و به‌ ابراز احساسات‌ بی‌وقفه‌ آنان‌ پاسخ‌ گفتند.

اشک شوق، دیده های بسیاری از منتظران را ارغوانی کرده بود؛ آنهایی که بی‌تاب‌تر بودند ماندن در خیل جمعیت و عرض ارادت از دور را کفایت نمی‌دانستند و به هوای دیدن جمال یار خود را به بلندی‌های اطراف خیابان محل استقبال رسانده بودند.

برخی‌ها هم بر نوک پنجه های پا ایستاده بودند تا نگاهشان را به نگاه پرمهری بدوزند که سال ها تنها از قاب تلویزیون آنرا می‌دیدند.

 

تصویر رهبر فرزانه انقلاب بر دستان بیشتر مردم به چشم می‌خورد و ابراز عشق به ولایت در نگاه همه آنها موج می زد، هر کسی سعی داشت خود را به خودروی رهبری رسانده و از نزدیکترین فاصله ممکن عشق و ارادتش را به حضرتش نشان دهد.

و ما را اینگونه خطاب دادند: «مردم کرمانشاه را از دیرباز به جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و مهربانی شناختیم؛ مردمی غریب نواز، مردمی مهمان نواز و به طور خلاصه، دارای صفات نیکِ پهلوانی، این جزو خصوصیاتی است که در کرمانشاه می درخشد؛ از دور و نزدیک، همه این را می دانند و احساس می کنند.»

بیانات رهبر انقلاب در کرمانشاه با دو سخنرانی و در جمع پرشور مردم و روحانیون شیعه و سنی، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و نیروهای مسلح، بسیجیان، نخبگان،‌ دانشجویان و همچنین حضور در جمع مردم پاوه، کنگاور و گیلانغرب برنامه‌های سفر رهبر انقلاب بود که با استقبال و حضور متفاوت مردم همراه شد.

سفر رهبر انقلاب علاوه بر برکات معنوی اش، در زمینه مادی نیز برای کرمانشاهیان پر خیر و برکت بود و اعتباراتی را به همراه داشت که اگر درست و به موقع جذب می‌شد می‌توانست بخش عظیمی از مشکلات و عقب‌افتادگی‌های توسعه‌ای استان را رفع کند.

البته در سال‌های تعیین‌شده برای تحقق مصوبات و پس ‌از آن اقدامات زیادی در اجرای مصوبات مذکور صورت گرفته و عنایات مقام معظم رهبری و تأکیداتشان بر اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های استان تا حد زیادی در این زمینه کمک‌کننده بوده است.

 

اجرای مصوبات سفر رهبری مطالبه جدی مردم

محمد سلیمی یک شهروند کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتظارات مردم استان از مسئولان استانی پس از سفر مقام معظم رهبری و تصویب ۳۰۰۰ میلیارد تومان طرح گفت: قطعا اجرای این مصوبات می‌تواند بخشی از مشکلات استان کرمانشاه را رفع کند.

وی افزود: این مصوبات در استانی که جزو بیکارترین استان های کشور است و با این گستره محرومیت می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد.

این شهروند، جذب کامل این اعتبارات اعطایی را خواسته و مطالبه مردم از مسئولان دانست و گفت: قطعا جذب این اعتبارات می‌تواند در زمینه رفع مشکلات بسیار راهگشا باشد.

ابلاغ ۵۴ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب

حبیب‌اله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از ابلاغ ۵۴ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار داشت: در مجموع در سفر مقام معظم رهبری به این استان قرار بود ۸۲ هزار میلیارد ریال از محل های مختلف طی سه سال اختصاص یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: این اعتبارات باید برای ساخت ۱۱۹۳ پروژه عمرانی تزریق می شد.

وی با تصریح اینکه تاکنون کل اعتبارات ۳۹۹ میلیارد ریالی از محل دفتر مقام معظم رهبری اختصاص یافته است، کل اعتبارات ابلاغی را ۵۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وفایی بیان داشت: این اعتبارات قرار بود طی سه سال جذب شود و تحرکی برای جبران عقب ماندگی های استان باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه همچنین اعتبار سال ۹۷ از محل ردیف سفر را ۴۲۵ هزار میلیون ریال عنوان کرد.

به گزارش مهر، اجرای مصوبات سفر رهبری می‌تواند راهگشای مشکلات استان، رفع محرومیت‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌های استان در راستای سرعت بخشیدن به روند توسعه باشد و تسریع در جذب کامل این اعتبارت مطالبه و خواسته به حقی است که باید از سوی مسئولان پیگیری شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار