در جایی قانون تصریح می کند که استخدام وبکارگیری نیرو ممنوع است و جذب نیرو تابع شرایط عمومی وخصوصی است و برای پرهیز از سوء استفاده ،با اعلام عمومی ،همه به یک نسبت ،پس از احراز شرایط عمومی ، در آزمون استخدامی شرکت کرده و افرادی پس از کسب نمره قبولی و عبور از فیلترها گزینشی به استخدام اداره یا دستگاهی در می آید.
کد خبر: ۶۶۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 13 October 2018

تابناک ایلام ::همیشه گفته اند ومی گویند قانون فصل الخطاب است ،به این معنا که چون کشور برای تمام شئون خود قانون ومقررات دارد ،همه چیز ،هر تصمیم وهر اقدامی باید بر مبنای قانون گرفته شود وپس از اجرای قانون همه باید تابع قانون باشند.

بارها وبارها در اجرای یک تصمیم کشوری وحاکمیتی برای عدم حاشیه سازی ،سوء تفسیر وایجاد اجماع برای پیشبرد امور وعدم اخلال در مسیر اجرا ،مردم ومجریان را با فصل الخطاب خواندن قانون به اجرا وتسلیم بی چند وچون در مقابل قانون فراخوانده اند وچه بسیار هم چنین شده است.

اما اگر بناست قانون فصل الخطاب باشد، باید چتر شمولیت داشته باشد وعام باشد ،هیچ استثتنایی در اتخاذ تصمیمات وجود نداشته وکسی هم جرات عدول از قانون را نداشته باشد ،اگر قانون فصل الخطاب است چتر شمولیت آن باید فراگیر باشد  وبه یک نسبت هم شامل قانونگذار شود ،هم مجری قانون وهم عامه مردم!

اینکه قانون را فصل الخطاب بدانیم واز مردم انتظار تمکین داشته باشیم، اما از سویی قانون توسط مجری و دستگاه اجرایی وحاکمیتی ونماینده قانونگذار به هر شکلی دور زده شود ،یک دهن کجی بسیار بزرگ هم به مردم به حساب می آید و هم به خود قانون!چرا که قانون فصل الخطاب همه رفتارها، قراردادها و حقوق یک ملت است که متاسفانه در این روزها قانون گریزی و عدم اجرای قانون در کلیه ارکان نظام به چشم می خورد به طوری که مردم نگران از دست رفتن حقوق خود هستند.

در جایی قانون تصریح می کند که استخدام وبکارگیری نیرو ممنوع است و جذب نیرو تابع شرایط عمومی وخصوصی است و برای پرهیز از سوء استفاده ،با اعلام عمومی ،همه به یک نسبت ،پس از احراز شرایط عمومی ، در آزمون استخدامی شرکت کرده و افرادی پس از کسب نمره قبولی و عبور از فیلترها گزینشی به استخدام اداره یا دستگاهی در می آید.

اما می بینم این قانون به راحتی دور زده می شود . نور چشمی ها مثل آب خوردن به استخدام دستگاههای مختلف اجرایی در می آیند ،برخی مشمول سهمیه فلان نماینده ،برخی سهمیه فلان مدیر کل وفرماندار به راحتی در پشت میز اداره می نشینند و بسیاری هم باید کماکان قانون را فصل الخطاب بدانند وجیک هم نزنند!

شنیده ها از کوچه وبازار برخی شهرستانهای استان همچون شهرستان مهران حاکیست که این روزها عده ای با در دست داشتن برگه سفارش از سوی مسئولین شهرستان واستان،بدون سیر مراحل استخدامی ودر اقدامی فراتر از قانون به استخدام دستگاههای اجرایی شهرستان و شرکتهای نفت وگاز فعال در این منطقه درآمده اند.

در حالیکه بیکاری جوانان با تحصیلات عالی دراستان وهمان شهرستانها رفته رفته می رود تا  به یک معضل بزرگ اجتماعی تبدیل می شود ،در صورت صحت این موضوع ،مسئولین باید توضیح دهند که آیا خون این نیروهای تازه جذب شده رنگین است که قانون ممنوعیت استخدام شامل حال انان نمی شود و یا قانون کارآیی لازم خود را از دست داده است ؟!

انتظار می رود دستگاههای نظارتی و خاصه استاندار محترم با قدرت به این موضوع ورود کرده وبا بررسی وضعیت بکارگیری نیروهای جدید در شهرستان مهران ،چه آنهایی که از بودجه سازمان همیاری شهرداریها جذب شده وچه انانی که با سفارش مدیران به استخدام بیمارستان و..درآمده اند ،در خصوص روند استخدام این افراد ،قانونی بودن ویا غیر قانونی بودن این فرآیند ،شفاف سازی نمایند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
کدااااام قانون؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
کی می خواهند این بی قانونی ها از مملکت ما برود .بی انصافی هها .دروغ گویی هها .پارتی بازی ها .ما چه زمانی به قانون برمیگردیم .ایکاش به قبل از انقلاب برمیگشتیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار