البته تا دلتان بخواهد از این دست تصمیم گیری های عجولانه وغیر کارشناسانه در جای جای این کشور واستان وجود دارد ،تصممیات خلق الساعه وفاقد مطالعه ای که تاکنون میلیاردها تومان هزینه بر روی دست مسردم ومسئولین قرار داده ونهایتا بلا استفاده باقی مانده اند.
کد خبر: ۶۶۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ 13 October 2018

تابناک ایلام ::"مرز چیلات بازگشایی می شود" "سی میلیارد تومان برای تکمیل زیر ساختهای چیلات هزینه شده است" "راه اندازی مرز چیلات خواست جدی مردم دهلران است " همه اقدامات برای باز گشایی مرز چیلات انجام شده است" موانع گشایش مرز چیلات رفع می شود" راه اندازی مرز چیلات مورد تایید دولت است " تلاش برای بازگشایی مرز چیلات " و نهایتا " دولت عراق تمایلی برای گشایش مرز چیلات ندارد "!

همه جملات کوتاه بالا که بر شمرده شد،سخنان وقول وقرارهای مسئولین استانی وکشوری درخصوص گشایش مرز چیلات بود ،سخنان گهرباری که از یکسال پیش در خصوص مرز چیلات به کرات گفته شده و به تیتر رسانه های استانی وکشوری تبدیل شده است .

مرزی که بدون رفع موانع مهم سیاسی و دیپلماسی و پیگیری حل مشکلات موجود درمسیر گشایش آن، به عنوان یک وعده بزرگ تقدیم مردم دهلران شد ،بیش از سی میلیارد تومان پول زبان بسته برای تامین زیر ساختهای آن هزینه اما در لحظه های آخر اعلام شد که دولت عراق تمایلی به بازگشایی این مرز به عنوان مسیر عبوری زائران ندارد.

به هر حال تلاش مجموعه ستاد اربعین و خاصه استاندار محترم ایلام در خصوص گشایش این مرز و تعیین آن بعنوان مرز دوم یا سوم استان برای تردد زائرین اربعین مورد تقدیر است ،تلاشی که در صورت رسیدن به سرانجام می توانست منافعی عاید مردم خوب ومرز دار دهلران بنماید . اما نکته مهم این است که راستی چرا مسئولین ما قبل از رفع موانع بزرگ اولا چنین وعده هایی می دهند و ثانیا برای چنین طرح هایی هزینه می کنند ونهایتا هیچ !؟

چیزی که عیان است و در سخنان اخیر مشاور معاون اول رییس جمهور نیز به آن اشاره شده ؛دولت عراق حاضر به پذیرش چیلات به عنوان یک گذرگاه رسمی نیست ومسئولین ما  قبل از نهایی شدن ایجاد این گذرگاه مرزی و حصول توافق ،زیرساختهایی را ایجاد کرده ،اعتباراتی را هزینه نموده اند که در صورت تداوم بی اعتنایی کشور عراق ،به واقع می توان گفت این منابع به هدر رفته است .

در صورتیکه مسئولین سیاسی و اجرایی استان وکشور به جای تمرکز بر وعده ها و نمایش عملکرد خود ،از طریق رایزنی با مسئولین کشور عراق و استعلام موضوع در جریان کم وکیف این مرز ونظر دولت عراق قرار می گرفتند ،بدون شک اینچنین در مقابل توقع ایجاد شده در مردم دهلران و انتقادها از هزینه  دهها میلیاردی در این مرز قرار نمی گرفتند .

البته این موضوعات مسبوق به سابقه بوده وتا دلتان بخواهد از این دست تصمیم گیری های عجولانه وغیر کارشناسانه در جای جای این کشور واستان وجود دارد ،تصممیات خلق الساعه وفاقد مطالعه ای که تاکنون میلیاردها تومان هزینه بر روی دست مردم ومسئولین قرار داده ونهایتا بلا استفاده باقی مانده اند.

نمونه دیگرش را هم می توان کمی این طرف تر از مرز چیلات در شهر دهلران به عینه مشاهده نمود ،طرحی فاقد کارشناسی وعجولانه بنام" مسکن مهر "که با صرف میلیاردها تومان ،بیش از دوهزار واحد مسکونی در این شهرستان احداث، اما با گذشت چندین سال بدون استفاده باقی مانده اند!

واضح ومبرهن است احداث مرز چیلات با هرنیتی ،کار بسیار مطلوب وپسنده ایست که می تواند برای مردم دهلران و کل استان حائز اهمیت باشد ،اما کاش قبل از راه اندازی تبلیغات وبالا بردن انتظارات مردم وصرف دهها میلیارد تومان پول زبان بسته این ملت ،اول موانع سیاسی وامینتی برطرف می شد ،تا اینچنین ما نمانیم ، میلیاردها تومان هزینه ، مردمی چشم انتظار و کشوری که حاضر نیست برای بازگشایی این مرز یک قدم بردارد!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار