معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تکلیف به دستگاه‌های استان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی افراد تحت پوشش تا پایان سال‌جاری گفت: کمیته امداد، سازمان بهزیستی و اداره‌کل زندان‌های استان باید تا پایان سال جاری تمام افراد بی‌سواد تحت پوشش خود را سواددار کنند.
کد خبر: ۶۶۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷ 14 October 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با برنامه‌های دقیق انجام‌گرفته در چند سال آینده شاهد ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در استان باشیم.

وی رابطه سوادآموزی در سطح کارگاه‌های تولیدی را با ارتقاء ایمنی کاری و افزایش کیفیت تولید را مورد توجه قرار داد و افزود: باید کمیته‌ای برای ریشه‌کنی افراد بی‌سواد در سطح شهرک‌های صنعتی تشکیل شود تا از رهگذر باسواد شدن کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی حوزه ایمنی، وجدان کاری و کیفیت تولید ارتقاء پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با تکلیف به دستگاه استان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی افراد تحت پوشش تا پایان سال جاری گفت: کمیته امداد، سازمان بهزیستی و اداره کل زندان‌های استان باید تا پایان سال جاری تمام افراد بی‌سواد تحت پوشش خود را سواددار کنند.

هاشمی با تأکید بر لزوم ریشه‌کنی و کاهش آمار افراد بی‌سواد در سطح روستاها و بخش‌های استان عنوان کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 98 مسئله ریشه‌کنی بی‌سوادی باید به‌ سرعت در بین جمعیت روستایی قم دنبال شده و در سال‌های بعدی جشن ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در سطح روستاها استان گرفته شود.

وی با بیان رتبه قابل‌قبول استان قم در مسئله بی‌سوادی عنوان کرد: آمار باسوادی قم از سطح متوسط و نرمال کشوری بالاتر است اما وجود بی‌سوادی در استان به هیچ زیبنده و شایسته نبوده و باید با توجه به جایگاه علمی و مذهبی استان در راستای ریشه‌کنی کامل این پدیده در قم حرکت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با تأکید بر لزوم شناسایی و سوادآموزی افراد بی‌سواد دستگاه‌های حمایتی استان ادامه داد: دستگاه‌های دولتی باید افراد بی‌سواد تحت پوشش خود را شناسایی کرده و در مسیر باسوادی آن‌ها حرکت کنند.

هاشمی کاهش بی‌سوادی را از عوامل مهم افزایش آسیب‌های و دیگر چالش‌های مهم اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی بی‌سوادی و کم اطلاعی مردم در مورد مسائل مختلف و پیمودن مسیری غیر از مسیر و راهکارهای منطقی حل مسئله است.

وی با تأکید بر لزوم ورود شهرداری قم برای سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در بین بعضی از کارکنان و کارگران خود بیان کرد: شهرداری قم باید در امر با سوادی وارد کارشده و برخی از کارکنان بی‌سواد خود را تا پایان سال از نعمت سواد برخوردار کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم رابطه بین طلاق و بی‌سوادی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: افزایش پدیده طلاق در جامعه یکی از نتایج بی‌سوادی و کم اطلاعی است، بنابراین برای کاهش آمار طلاق مسئله باسوادی باید به‌صورت یک مسئله جدی در استان دنبال شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه باید مسئله باسوادی به‌ویژه در سطح روستاها و بخش‌ها با دقت نظر و حساسیت‌های لازم انجام‌شده و مشکلی در مسیر معیشت و اقتصاد این افراد وارد نشود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه و مساجد استان در ورود به مبحث سوادآموزی ابراز کرد: باید از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و روحانیت در مسئله ریشه‌کنی بی‌سوادی استفاده شود، وجود 120 هزار نفر جمعیت بی‌سواد در قم نگران‌کننده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار