کد خبر: ۶۶۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 14 October 2018
به گزارش اداره اطلاع رسانی و  روابط عمومی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان سمنان، محمد دستورانی در همایش بهشت آرامش که با حضور خانواده‌های اعضای کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی در مشهد مقدس برگزار شد؛ با اشاره به اینکه امروز همه مسئولان در حوزه نظام تعلیم و تربیت، برای رسیدن به یک هدف در کشور تلاش می‌کنند و آن هدف "حیات طیبه" برای دانش‌آموزان است اظهار داشت: خانواده معلمان بسیجی، بسیجیان معلم، پاسداران معلم و معلمان پاسدار ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که آنها را در تراز یک خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه تعهد و مسئولیت پذیری یکی از این ویژگی‌های مشترک است که خانواده فرهنگیان، بسیجیان و پاسداران را در کنار هم قرار می‌دهد افزود: برای همه کسانی که در آموزش‌وپرورش، سپاه و بسیج ابلاغ می‌گیرند؛ پشت این ابلاغ مسئولیت "تعهد خانوادگی" وجود دارد و در واقع خانواده‌های آنان این مسئولیت و تعهد را در کنار همسر خود برای تعلیم و تربیت به خوبی پذیرفته‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ، با اشاره به اینکه ویژگی دیگر این قشر از جامعه توجه آنان به اصول و ارزش‌هاست عنوان کرد: خانواده این قشر عامل‌تر به ارزش‌ها و اصول انقلاب هستند.
دستورانی با بیان اینکه ویژگی سوم خانواده‌های فرهنگیان، بسیجیان و پاسداران وجود آرامش و آسایش در این خانواده‌هاست تصریح کرد: خانواده‌های این قشر از جامعه، تأمین کننده آرامش و آسایش هستند و در واقع با همه کمبودها و نقصان‌های موجود، خانواده این افراد آرامش نسبی را برای اعضای خانواده فراهم کرده‌اند و این مهم یکی از ارکان موفقیت است.
به گفته وی، احترام متقابل، روابط عاطفی و محبت آمیز، ذاکر بودن، شاکر بودن، داشتن مناعت طبع و قناعت از دیگر ویژگی‌های خانواده‌های فرهنگیان، پاسداران و بسیجیان و دیگر دلسوزان انقلاب اسلامی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه باید توجه داشت که همه ما یک خانواده آسمانی نیز داریم که باید به این خانواده آسمانی خود افتخار کرده و از آن تأسی بجوییم افزود: خداوند متعال، پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) اعضای خانواده آسمانی ما هستند.
دستورانی عنوان کرد:حضرت فاطمه زهرا (س)، پیامبر گرامی اسلام (ص) و دیگر ائمه اطهار (ع) متعلق به قشر خاصی نبوده و متعلق به عموم مردم‌اند و همه می‌توانند از منش و روش و رفتار آنها الگوبرداری کنند.
وی اضافه کرد: اگر ما صرفا به خانواده زمینی خود بپردازیم؛ دچار یک اشتباه بزرگ شده‌ایم؛ چراکه خانواده زمینی و حقیقی ما تنها می‌توانند یک آرامش نسبی را برایمان فراهم کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: هرچه انس و الفت و ارتباط ما با خانواده آسمانی ما بیشتر شود؛ به طور حتم حجم خوشبختی و آرامش و امنیت و در پناه بودن ما هم بیشتر است. آرامش در دنیا و مسایل دنیوی نیست؛ بلکه در انس و الفت و مأنوس شدن با اعضای خانواده آسمانی است.
وی با بیان اینکه امروز بزرگترین اشتباه فاصله گرفتن از خانواده آسمانی و خداوند است تصریح کرد: راه حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه، همان‌گونه که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند ارتباط با خداوند است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: امروز باید تلاش کنیم در روش‌ها و منش‌های خود اعتدال را به عنوان مفهومی دینی تقویت کنیم.
دستورانی خاطرنشان کرد: در این شرایط دشوار امیدوارم همه ما با حسن استفاده از رهنمودهای رهبری و عمل به سیاست های دولت تدبیر و امید از این گردنه های سخت عبور کنیم و دانش‌آموزان‌مان را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار