معاون عمرانی استاندار قزوین:
معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد:پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین تسریع شود.
کد خبر: ۶۶۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 14 October 2018

پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین تسریع شود

به گزارش تابناک قزوین،معاون عمرانی استاندار در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به قزوین برگزار شد اظهار کرد: این پروژه تا کنون تنها 5 درصد پیشرفت فیزیکی و 1.75 درصد پیشرفت مالی داشته که با توجه به پی گیری ها و خواسته های مردم ، انجام این پروژه می بایست تسریع شود.

 وی افزود: یکی از اولویتهای اصلی این پروژه مطالعات زیست محیطی دراستان و اجرا ی پروژه در تصفیه خانه و خط انتقال و تامین آب می باشد، بنابراین مشاور طرح مطالعات زیست محیطی را به اداه کل محیط زیست ارائه کند و اگر نیاز به افزودن پیوستهای کاملتر بود نیز در اسرع وقت این مطالعات انجام و ارائه شود.

فرخ زاد بیان کرد: در خصوص مسائل مالی موضوع دیون باید تامین شود تا پروژه پیش رود، همچنین با توجه به مذاکراتی که با شرکت گرین اویل انجام شده ، در صورت موافقت بانک ملی، برای تامین مالی این پروژه مشکلات تا حد زیادی مرتفع خواهد شد . همچنین بحث ماده 53 نیز در حال پی گیری است . اواراق تسویه و نیز کمکهای فنی و اعتباری هم از راهکارهای مناسبی است که می توان برای تامین مالی این پروژه از آنها استفاده کرد.

این مسئول تاکید کرد: برای شناسایی معارضین احتمالی باید تمام مسیر دکوپاژ، انجام شود همچنین برای انجام پروژه در زمینی که در اختیار آمادگاه ارتش می باشد نیر می توان با رایزنی و برگزاری جلسه با حوزه معاونت سیاسی و دادستان آبیک و پی گیری های مربوطه این مشکل را رفع نمود.

معاون عمرانی بحث تامین مالی و معارضین را از مشکلات اصلی این پروژه بر شمرد و گفت: با توجه به اهمیت این پروژه جلسات به صورت ماهیانه برگزار شود تا با کنترل و بررسی های لازم موانع موجود رفع گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار