درست است دستی بر سر جاده های مسیر مهران ایلام کشیده اند ،درست است که مسیر دهلران قدری بهبود یافته است ،اما واقعا مسئولین عزیز بگویند برای دیگر مسیرهای ارتباطی نظیر سیروان ،چرداول ،هلیلان ،ایوان و دره شهر و...چه کار کرده اند؟!
کد خبر: ۶۶۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 14 October 2018

تابناک ایلام ::بوی اربعین به مشام می رسد ،هر روز که به موسم برگزاری بزرگترین تجمع وراهپیمایی مذهبی،سیاسی وفرهنگی جهان تشیع نزدیکتر می شویم ،جاده های استان ایلام بعنوان اصلی ترین مسیر این اتفاق بزرگ ،شلوغ وشلوغ تر می شوند.

از این سو هم سیل حضور  مدیران ارشد کشوری به استان ایلام ومهران  را شاهدیم ،مدیرانی که یازده ماه سال را خوابیده و این روزها تازه از خواب بیدار شده ودستی برچشم مالیده اند  تا وضعیت زیر ساختهای اربعین استان را شفاف تر ببینند !

دقیقا اربعین چهار سال گذشته بود که استان ایلام پر ازدحام ترین سال خود را تجربه کرد،همان سالی که ازدحام جمعیت وخودورها ،ضعف زیر ساختها و نبود راه ارتباطی استاندارد را بر مسئولین کشوری آشکار کرد تا با چشمان خود ببینند که حرف مردم ایلام  در محروم خواندن خویش سند است !

از همان سال بارقه امید در دلها مردم استان ومسئولین روشن شد که اربعین می تواند ایلام را از وضعیتی که سه دهه در آن بود نجات دهد ،اربعین بهانه خوبی برای بهبود زیر ساختهای استان خصوصا در حوزه جاده ها خواهد بود ،اربعین تبصره ای امید بخش برای افزایش اعتبارات عمرانی استان خواهد شد! اما سه سال گذشت و آنچه را که هنوز در جاده های استان شاهدیم ،خون است وآمبولانس و مرگ و رخت عزا بر تن خانواده ها!!

درست است دستی بر سر جاده های مسیر مهران ایلام کشیده اند ،درست است که مسیر دهلران قدری بهبود یافته است ،اما واقعا مسئولین عزیز بگویند برای دیگر مسیرهای ارتباطی نظیر سیروان ،چرداول ،هلیلان ،ایوان و دره شهر و...چه کار کرده اند؟!

چرا باید مسیر پر ترددی همچون سرابله پل سیمره، همچنان باریک وغیر استاندارد باقی بماند تا همواره خبرهایی از تصادف ومرگ و فاتحه وشیون وعزا از آن منتشر شود ؟! درست دو هفته پیش بود که وقوع یک تصادف در این مسیر هفت مجروح داد ویک نفر را روانه سینه قبرستان نمود.

شب گذشته هم خبر تلخی از این مسیر به گوش رسید ،تصادف مرگباری دو جوان یک خانواده را تا ابد از خانوده ای گرفت تا همچنان داستان های این جاده باریک و کشنده تراژدیک باقی بماند .راستی اگر مسئولین کشوری  از چمبره نمایش و گزارش های کذب خاصی یافتند ،فکری هم برای جاده های پر تردد اما مرگبار استان هم بکنند ،اگر مسئولین استانی هم قدری همت کنند و از بازهای سیاسی خلاصی یافتند ،اربعین فرصت گرانسنگی برای بهبود زیرساختهاست ،اما کو مرد عمل ؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار