مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: وصیت‌نامه‌ی شهدا بزرگترین رهاورد ترویجی برای آحاد جامعه به ویژه نسل امروز است.
کد خبر: ۶۶۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 14 October 2018

وصیت‌نامه‌ی شهدا بزرگترین رهاورد ترویجی برای نسل امروز

غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در آستانه‌ی برگزاری کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار تابناک قزوین با اشاره به اهمیت وصایای شهدا گفت: با توجه به مطالب ارزنده‌ای که شهدا در واپسین زمان حیات خود در قالب وصیت‌نامه نگاشته‌اند این مجموعه نفیس می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات امروز جامعه باشد.


وی افزود: از میان 3 هزار شهید استان قزوین، حدود یک هزار و 400 تن از شهدا دارای وصایای اجتماعی و فرهنگی می‌باشند که این مجموعه در قالب 4 جلد کتاب نفیس از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین منتشر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این اقدام فرهنگی در صدر کشور منحصر به فرد است و می‌تواند مرجعی برای مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی باشد.

حقایق‌پور گفت: بر همه‌ی مدیران و کارکنان دستگاه‌ها و قشرهای مختلف جامعه فرض است که با مطالعه این وصایا و تشریح و تبیین آن در سطح جامعه مروج فرهنگ ایثار و شهادتی باشند که بر گرفته از کلام و اعتقادات قلبی شهداست.

وی افزود: با توجه به اینکه مهمترین هدف از برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین، ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به ویژه نسل جوان است، بایستی مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی استان با استفاده از رهنمودهای ارزشمند شهدا و تولید فرآورده‌های ارزشی، سبک زندگی آنان را در سطح جامعه نشر دهند.
گفتنی است: مجموعه‌ی وصیت‌نامه‌های خواندنی شهدای استان قزوین طی سال‌های گذشته در قالب 4 جلد با عنوان فار منتشر شده است.

قزوین تنها استانی است که این مجموعه نفیس را بازخوانی و بازنویسی نموده و نسبت به انتشار آن اقدام کرده است.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار