مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس نسبت به خالی شدن روستاهای فارس از سکنه هشدار داد و با بیان اینکه استان فارس حدود 8 هزار روستا دارد گفت: هم اکنون 4 هزار روستای این استان خالی از سکنه است.
کد خبر: ۶۶۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 14 October 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید کمال پاک فطرت، افزود: تامین معیشت بزرگترین دغدغه برای کاهش مهاجرت های روستاییان است، بسیاری از روستاهای استان فارس با مشکلات ناشی از خشکسالی و عدم رونق بخش کشاورزی مواجه شده و تامین معیشت روستاییان برای کاهش مهاجرت های ناشی از خشکسالی بزرگترین دغدغه است.
پاک فطرت اعلام کرد: 2 هزار و 112 روستای فارس دهیاری دارد و مابقی فاقد دهیاری و شورا است. روستاهایی که دهیاری و شورا ندارند مشکلات بیشتری برای تامین آب و معیشت دارند.
وی اضافه کرد: استانداری فارس و بنیاد مسکن در سالهای گذشته اقدامات مناسبی برای عمران و توسعه روستاها انجام داده است اما مهمتر از این اقدامات این است که باید بیش از پیش در زمینه تامین معیشت روستاها کار کرد، تامین آب آشامیدنی و ایجاد درآمد برای روستاییان عاملی است که می تواند جلو مهاجرت های ناخواسته را بگیرد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: شمار زیادی از روستاهای فارس اکنون با تانکر آبرسانی می شود، در برخی مناطق عمق چاه ها به حدود 600 متر رسیده و آب آشامیدنی در دسترس روستاییان نیست، باید دستگاه های اجرایی و مسئول دراین زمینه بیشتر کار کنند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اضافه کرد: برای تقویت کارآفرینی و اشتغالزایی در روستاهای استان آمادگی و حمایت های راهبردی خود را از کارآفرینان و سرمایه گذاران اعلام می کنیم.
وی ادامه داد:اگر بتوانیم با همکاری بخش خصوصی و دستگاه های مربوط در این مسیر حرکت کنیم، تاثیر زیادی بر روی معیشت مردم و توسعه پایدار روستا خواهد داشت.
پاک فطرت اظهار داشت: با توجه به پهناوری و حجم فعالیت های روستایی ، استان فارس در رده دوم و سوم از لحاظ تعداد روستا در کشور قرار دارد دیده نشدن ظرفیت های موجود در استان فارس و هم چنین مشکلات بحران آب، اشتغال و منابع اقتصادی سبب شده روستاها از سکنه خارج شده و به بخش مهاجرت پذیری اضافه شده است.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بیان کرد:با جایگزین کردن صنعت گردشگری وصنایع دستی به جای کشاورزی می توان به حل بحران آب کمک کرد ، بحث بحران آب در روستاهای چند شهرستان فارس بسیار جدی است و تاثیرات محسوسی بر روی شهرستان های چون خرامه و ارسنجان گذاشته در حالی که این روستاها در سال های گذشته در بخش کشاورزی و شلتوک کاری رونق فراوانی داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار