مدیر بخش راه‌آهن و ترابری شرکت ذوب‌آهن گفت: از حدود 2 سال پیش تحقیقات و محاسبات برای احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد (جنب در راه‌آهن) آغاز شد و در حال حاضر به طور آزمایشی بارگیری انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 14 October 2018

به گزارش تابناک : عباسعلی قیصری مدیر بخش راه‌آهن و ترابری شرکت ذوب‌آهن در خصوص حمل محصولات ذوب‌آهن به صورت انبوه از طریق شبکه ریلی کشور گفت: حمل مواد اولیه از مبادی به ذوب‌آهن به دو روش ریلی و جاده‌ای در حال اجرا است اما انتقال محصولات از ذوب‌آهن به بنادر یا داخل کشور به جز در مقاطع زمانی محدود آن هم به صورت جزیی، عمدتاً توسط وسایل نقلیه جاده‌ای (کامیون و تریلر) بوده است.

وی صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی (سوخت)، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات جاده‌ای را از مزیت‌های حمل ریلی محصولات شرکت برشمرد و تصریح کرد: اصولاً حمل و نقل ریلی بین هزار تا 2 هزار کیلومتر توجیه اقتصادی دارد.

قیصری افزود:  نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که تنها معیار برای انتخاب شیوه مناسب حمل انبوه بار، قیمت نیست زیرا حمل و نقل انبوه بار، نیاز به سیستمی با عملکرد مداوم و قابلیت اطمینان دارد تا در دوره زمانی مشخص، میزان معینی بار به مقصد برسد که حمل و نقل ریلی این امکان را فراهم می‌کند.

مدیر بخش راه‌آهن و ترابری شرکت ذوب‌آهن تأکید کرد : شرایط کشور از نظر تحریم بر تعداد مشتریان خارجی اثرگذار است و مشتریان ریسک‌پذیر باقی خواهند ماند. بنابراین استراتژی ذوب‌آهن ایجاب می‌کند که شیوه‌های حمل مختلف مد نظر قرار دهد تا مشکلات داخلی حمل به این ریسک اضافه نشود و اطمینان لازم را برای مشتریان ایجاد شود.

قیصری تاکید کرد: از حدود 2 سال پیش تحقیقات و محاسبات برای احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد (جنب در راه‌آهن) آغاز شد و در حال حاضر به طور آزمایشی بارگیری شمش از طریق یک دستگاه ریچ استاکر بر روی واگن انجام می‌گیرد اما در آینده این سکو به انبار استاندارد با جرثقیل سقفی و ریل برای استقرار واگن تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه مقدار محصول بارگیری شده است، عنوان کرد: فعالیت این سکو از چهاردهم مهرماه آغاز شده و طی سه روز اول بالغ بر 3 هزار تن شمش صادراتی به سمت بندرعباس بارگیری شده است که این روند ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار