معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه حضور کاروان ماشین‌های کلاسیک دانمارک مقابل سردر قیصریه با هماهنگی میراث فرهنگی است، گفت: میدان‌های بزرگ دنیا محل تجمع رویدادهای فرهنگی هستند.
کد خبر: ۶۶۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 14 October 2018

به گزارش تابناک : چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه درست در دهانه بازار قیصریه دور تا دور حوض، کاروان ماشین‌های کلاسیک که از کشور دانمارک به ایران سفر کرده‌اند در آنجا گرد هم آمده‌اند؛ این کاروان با عنوان "پیام دوستی" وارد اصفهان شده است.

فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان ابتدا از وجود چنین کاروانی در میدان تاریخی نقش جهان و در دهانه بازار قیصریه ابراز بی‌اطلاعی کرد و پس از پیگیری مجدد وی، به تسنیم گفت: این کاروان با هماهنگی شهرداری اصفهان و هیئت اتومیبل‌رانی  است و برای اطلاعات بیشتر با معاون میراث فرهنگی گفت‌وگو شود.

ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی  گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این باره به تسنیم گفت: این‌ رویدادهای فرهنگی و حاوی پیام‌ هستند، از نظر ما در عرصه‌های جهانی اگر با میراث فرهنگی هماهنگ شود هیچ اشکالی ندارد زیرا میدان‌های بزرگ دنیا محل تجمع رویدادهای فرهنگی هستند.

وی افزود: میدان نقش جهان تا چند سال گذشته خودرو در آن رفت و آمد می‌کرد و این با میدان بیگانه نبود، اما تردد را قطع کردیم نه به دلیل آسیب بلکه به دلیل حرمت و شان بنای تاریخی متوقف کردیم. زیرا میادین بزرگ دنیا شان گردشگری ملی و فرهنگی دارند و این کاروان نیز به عنوان یک رویداد دارد اتفاق می‌افتد.

معاون میراث فرهنگی  گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بیان کرد: این اقدام با میراث فرهنگی هماهنگ شده بود و چون رویداد فرهنگی است اشکالی از نظرما ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این میدان از گذشته محل تجمع‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده و این نیز به عنوان یک رخداد فرهنگی است، یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز در آنجا حضور دارد.

سمندریان، رئیس هیئت اتومبیلرانی استان اصفهان به تسنیم گفت: این خودروها چند ساعتی در اصفهان نبودند ما  از آن‌ها دعوت کردیم و به اصفهان آمدند همراه این خودروها  11 ماشین دیگر از اصفهان آن‌ا را همراهی کرد که  به عنوان نماد ماشین‌های کلاسیک اصفهان بودند.

وی افزود: مجوز این ورود با هماهنگی شهردار منطقه 3 و میراث فرهنگی  بود که سبب شد آن منطقه به مدت 3 ساعت در اختیار ما قرار دهند و چون افراد خارجی بودند از محیط تعریف کردند بازتاب خوبی برای ایران داشت.

سمندریان خاطرنشان کرد: این اتومبیل‌ها آرام بودند و شیوه ورودشان به میدان با خیابان‌هیا معمولی متفاوت بود و بدو ورود با سرعت 15 ر تا 10 کیلومتر، بدون بوق و سر و صدا و ریختن زباله جمع شدیم.

وی اظهار داشت: از نیروی انتطامی و میراث فرهنگی نیز حضور داشتند، این نکته را هم اضافه کنم  افرادی که خودروی کلاسیک دارند نمونه کوچکی از آثار باستانی دارند همانطور که میدان نقش جهان تکرار نمی‌شود خودروی70 ساله که الان زنده است نیز تکرار نمی‌شود آن‌ها به مسائل آثار باستانی توجه دارند ما از طرفداران آثار باستانی هستیم و نمی‌خواهیم چیزی از بین برود.

بناهای تاریخی و میدان‌ای بزرگ دنیا با وجود اینکه در آنجا رویدادهای فرهنگی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود از حساسیت‌های خاصی برخوردار است، در صورت برگزاری چنین برنامه‌هایی باید به این حساسیت‌ها پرداخت.

مواردی که هرکدام در حفظ بناهای تاریخی تلنگری است تا انی امانت را به نسل‌های بعد تقدیم کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار